2025-03-09, 05:58
Medlem
Det är bevisat att kvinnor är bättre än män på synkroniserad simning.
Citera
2025-03-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du har väl förstås Baron-Cohens nästan 25 år gamla bebisstudie i åtanke? Den som är så hårt kritiserad och aldrig kunnat replikeras.

(FB) IQ-skillnader mellan kvinnor och män

Baron-Cohens studie (s 113-118): https://www.math.kth.se/matstat/gru/5b1501/F/sex.pdf

Män utklassar kvinnor endast numerärt i de flesta tävlingssammanhang, vilket jag påpekat för dig föregående inlägg. Om 99 män och 1 kvinna ställer upp i ett internationellt mästerskap i ett icke-fysiskt krävande område, då är det 99 procents sannolikhet att en man får lyfta guldpokalen i segerrusig glädje.

När kvinnan som är med står i 2000 gånger pengarna på oddset så är det för att det är misogyna oddsättare. Glöm inte det 🤣
Citera
2025-03-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
När kvinnan som är med står i 2000 gånger pengarna på oddset så är det för att det är misogyna oddsättare. Glöm inte det 🤣
Män och kvinnor tävlar inte mot varandra av uppenbara skäl. Att låta denna tråd handla om biologiska skillnader så som att män har större muskelmassa är bara korkat för det vet ju alla redan.

Vad tråden egentligen handlar om är huruvida den nyfödda flickan är dömd att vara sämre än sin tvillingbror på allt bara för att hon är en hon (enligt vissa är hon redan sämre på allt)... Och det är ju iofs också korkat.
Senast redigerad av sardellini 2025-03-09 kl. 12:46.
Citera
2025-03-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Det är bevisat att kvinnor är bättre än män på synkroniserad simning.
Tveksamt. Titta bara hur synkade misogynisterna härinne är när de simmar i sina och varandras spyor.
Citera
2025-03-09, 14:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Hehe ja, det brukar väl gå jämt ut på nåt vis ändå i slutändan. Så det där får du ta med din partner 😆🙂
Blev lite fel när jag citerade denna första gången 😊

Nä sånt där tycker jag inte ens man behöver snacka om, kvinnor är bättre på att städa och så är det med den saken.
Citera
2025-03-09, 14:42
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nä sånt där tycker jag inte ens man behöver snacka om, kvinnor är bättre på att städa och så är det med den saken.
Det sitter i ryggmärgen 😝😅
Citera
2025-03-09, 15:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ok, med den logiken så är inte Truls Möregård bättre än mig på bordtennis, han har bara fler träningstimmar.
Hur många fler timmar än du har Truls tränat? 5 timmar?

Lägg till tiotusentals timmar av hård träning sen knatteåldern, massor av tävlingar mot högre rankade motspelare, bra tränare som pushar, ger råd och uppmuntrar. Vid behov även en fysioterapeut och idrottsläkare som ser till att förebygga eller lindra skador.

Självklart ska man ha medfödd läggning för bollsinne. Men viktigast är intresse, motivation, intensiv träning, envishet och vinnarskalle. Har man inget av detta når man aldrig elitnivå. Om Messi endast hade förlitat sig på sin medfödda bolltalang och bara småjoxat lite med trasan på helgerna, då skulle han aldrig ha platsat i något av Argentinas lägre rankade fotbollslag.
Citera
2025-03-09, 15:43
Medlem
Män verkar vara bättre än kvinnor i melodifestivalen också. I alla fall på 2000-talet. I och med den manliga segern igår har nu manliga artister/grupper med enbart män vunnit 12 gånger sedan år 2000. Kvinnor bara 11.

"It's a mans world" som Klara Hammarström sa...

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/qPr24g/john-lundviks-kritik-efter-kaj-s-vinst-i-mello

– We live in a mans world. That’s the case. Jag är den bästa tjejen här i dag och jag har aldrig varit bästa tjej. Och det är internationella kvinnodagen. Jag har vunnit! säger hon på presskonferensen.

Kanske dags att införa en särskild melodifestival för kvinnor nu när det visat sig att de är chanslösa mot män även där? Klara Hammarström tycker ju sig ha vunnit för att hon blev bästa kvinna.

Oklart dock om det var "a mans world" de elva gånger kvinnor vann....
Citera
2025-03-09, 16:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Män verkar vara bättre än kvinnor i melodifestivalen också. I alla fall på 2000-talet. I och med den manliga segern igår har nu manliga artister/grupper med enbart män vunnit 12 gånger sedan år 2000. Kvinnor bara 11.

"It's a mans world" som Klara Hammarström sa...

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/qPr24g/john-lundviks-kritik-efter-kaj-s-vinst-i-mello

– We live in a mans world. That’s the case. Jag är den bästa tjejen här i dag och jag har aldrig varit bästa tjej. Och det är internationella kvinnodagen. Jag har vunnit! säger hon på presskonferensen.

Kanske dags att införa en särskild melodifestival för kvinnor nu när det visat sig att de är chanslösa mot män även där? Klara Hammarström tycker ju sig ha vunnit för att hon blev bästa kvinna.

Oklart dock om det var "a mans world" de elva gånger kvinnor vann....

Håller du monolog nu eller?

Det här är under patetiskt.
Citera
2025-03-09, 16:07
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Icke-mixade lagsporter som fotboll, ishockey och handboll samt idrotter som sprint, tyngdlyftning och boxning är indelade efter kön av biologiska skäl (skillnad i muskeluppbyggnad).

Där muskelstyrka, explosivitet och snabbhet inte krävs kan både män och kvinnor konkurrera med varandra på lika villkor. Exempel: matlagning, tårtbakning, sommelier (vin), hästdressyr, barista (kaffe), luftgevär, blomsterbindning, schack, poker, plockepinn, retorik, e-sport, heminredning och tusen andra sporter/områden.

Fler manliga tävlande än kvinnliga står i 2000 gånger pengarna på oddset. Det beror på att de är många fler till antalet, har mindre tävlingserfarenhet och är mindre tränade. Är oddsättarna misandrister som sätter så höga odds på de lägst rankade männen som tävlar?
Citera
2025-03-09, 16:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Tveksamt. Titta bara hur synkade misogynisterna härinne är när de simmar i sina och varandras spyor.

😃

Ja hela denna tråden är en enda stor bög bukkake av män som sitter och sprutar ner sig själva och varandra.
Citera
2025-03-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
😃

Ja hela denna tråden är en enda stor bög bukkake av män som sitter och sprutar ner sig själva och varandra.
Japp. Så jäkla cringe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in