2025-05-25, 13:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag hade en viktig fråga till, som inte undras särskilt ofta; Hur mår Måns nu?

Sedan undrar jag också om han ska fira sin sons födelsedag på plats i London (och vill även påpeka att han aldrig svarar på kommentarer på instagram)?

Man ska väl inte sätta diagnoser på folk, men Måns kan nog ofta må lite dåligt. Vissa människor har ju en inre tomhet och osäkerhet, som måste fyllas av andra människor.

Ta det här med alkohol, kokain och otrohet. Vem vet om Måns klarar av att vara otrogen när han är nykter och inte hög. Man skulle kunna tänka sig att dricka och droger är ett sätt att döva samvetet - för det är inte helt ovanligt att det är så. Men om man måste pilla i sig en massa för att kunna knulla runt, då är det ett tydligt tecken på att man egentligen förstår att det man gör är förkastligt.

Fast det kan bli svårt att sluta om nu unga kvinnor bekräftar hans manlighet på ett sätt han behöver.

Bättre vore förstås att försöka bli fri från alla tre sakerna, eller så får han leva i ett helt öppet förhållande, men jag kan tänka mig att han inte skulle ha tålt att Ciara knullade med andra.

Dock är det ju så att han har bäddat för sig själv. Någon gång får man ta konsekvenserna av ens handel och vandel. Mår han dåligt av att det här avslöjades? Tja - Måns kanske skulle sluta bete sig som en idiot då.
Citera
2025-05-25, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ursäkta, få läser nog alla dina inlägg, men hur har du visat det?

Som vanligt tycker nog många att du mest blir upprörd, och inte är riktigt klar i knoppen när du tänker på den fine Måns.
Visat vad? Att jag försökte? Att det var lönlöst? Vad? Herregud!!
Citera
2025-05-25, 13:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Förutom att det finns folk som arbetar med kommunikation, PR och Astro-turfing. Där man är medveten om hur man ska skriva för att framstå som en ”vanlig person”.

Jag kan dock tänka mig att det är nån halv-”kompis”, dvs bekant till Måns.
Men hen känner ju inte honom eftersom hen inte förstått att han varit i missbruk i flera år.
Då är man inte nära varandra.
Och att hen inte vet om det förekommit misshandel eller inte, det är viktigt.
Då känner hen bara en fasad och vet inte vad som finns under den.

Det där är min uppfattning också. Vem vet om Måns ens har några nära kompisar.

Man kan träffa en person ganska mycket utan att egentligen veta väldigt mycket. Vi är ju på olika sätt i olika situationer; jobb, fest, fritid, hemmet, o.s.v.
Citera
2025-05-25, 13:28
Avstängd
Citat:
Man ska väl inte sätta diagnoser på folk, men Måns kan nog ofta må lite dåligt. Vissa människor har ju en inre tomhet och osäkerhet, som måste fyllas av andra människor.

Ta det här med alkohol, kokain och otrohet. Vem vet om Måns klarar av att vara otrogen när han är nykter och inte hög. Man skulle kunna tänka sig att dricka och droger är ett sätt att döva samvetet - för det är inte helt ovanligt att det är så. Men om man måste pilla i sig en massa för att kunna knulla runt, då är det ett tydligt tecken på att man egentligen förstår att det man gör är förkastligt.

Fast det kan bli svårt att sluta om nu unga kvinnor bekräftar hans manlighet på ett sätt han behöver.

Bättre vore förstås att försöka bli fri från alla tre sakerna, eller så får han leva i ett helt öppet förhållande, men jag kan tänka mig att han inte skulle ha tålt att Ciara knullade med andra.

Dock är det ju så att han har bäddat för sig själv. Någon gång får man ta konsekvenserna av ens handel och vandel. Mår han dåligt av att det här avslöjades? Tja - Måns kanske skulle sluta bete sig som en idiot då.
Han borde nog leva i ett öppet förhållande som han själv varit inne på.

Men vad jag undrade var hur han mår JUST NU. Efter att ha förlorat barnen till England samtidigt som metoomaffian och lynchmobben är ute efter en natt och dag.

Men jag kommer inte få svar då nykomlingen inte känner Måns.
Citera
2025-05-25, 13:33
Avstängd
Citat:
Det där är min uppfattning också. Vem vet om Måns ens har några nära kompisar.

Man kan träffa en person ganska mycket utan att egentligen veta väldigt mycket. Vi är ju på olika sätt i olika situationer; jobb, fest, fritid, hemmet, o.s.v.

Jag tror inte det. Säkert många som ser sig som kompisar men tror ingen är i närheten av att känna Måns som Ciara känner honom. Och hon har kanske inte känt honom så bra som nu genom skilsmässan, han verkar ha dolt mycket för henne, föredragit att bo i olika länder osv.
Citera
2025-05-25, 13:38
Medlem
Citat:
Han borde nog leva i ett öppet förhållande som han själv varit inne på.

Men vad jag undrade var hur han mår JUST NU. Efter att ha förlorat barnen till England samtidigt som metoomaffian och lynchmobben är ute efter en natt och dag.

Men jag kommer inte få svar då nykomlingen inte känner Måns.

Jag tror att en mer självklar anledning till att du inte kommer få svar är att du beter dig som en rabiat häxa och tror att folk är skyldiga dig saker här i tråden ? Och att insekterna skulle vara skyldig dig att bevisa sin relation till M?

Insekterna känner nog M så gott man kan känna nån som aldrig är ärlig mot nån. Tänker på honom som en person som pyser ut lite halvsanningar här och lite halvsanningar där

Han mår säkert skit av det ? Kan nog skapa känslan av enorm tomhet. Många missbrukare och personer med bipolär sjukdom och till exempel EIPS gör så

Säker personer med sådana personlighetsstörningar som diskuterats i tråden också, till exempel narcissism

Vet alla dina vänner och bekanta exakt vad som händer dig, vad du tänker och vad du gör alltid? (Har svårt att tro det för om dom visste hur du går bärsärk på FlashBack hade dom ringt psykakuten för en tvångsinläggning för länge sen )
Citera
2025-05-25, 13:52
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni som hört Måns i rättegången har ni tänkt på hur motsägelsefullt allt låter.

Ja. Det blev också väldigt tydligt att han ännu inte erkänt sig som missbrukare. Han rättade åklagaren och sa att det inte är ett kokainmissbruk utan ett ”kokainproblem”.

Man får hoppas att han kan landa i det många slutligen gör ”Hej, jag heter Måns och jag är narkoman/alkoholist”.

Detta är egentligen det enda som gör att jag känner lite skav när jag kommenterar dömande. Den personlighet droger skapar är ju oftast en helt annan än den missbrukaren är i grunden.

Men oavsett är han inte i skick att vara pappa förrän han insett sin sjukdom och hållit sig ren under en längre tid.

12-steg innebär väl bland annat att be alla man gjort illa om ursäkt. Den dag han är där och gör det genuint skulle jag kunna tänka mig att lyssna igen. Allt som kommer nu är bara förorenat av kemikalier.
Citera
2025-05-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Missade du biten som skrevs om att C är en ”fjortis ” och att ”hon aldrig stöttat M ” utan ” skäms över hans karriär ” för att hon inte är imponerad ? Och att M verkar ha mått dåligt över det ?

Kommer självklart inte leta genom dina 700+ inlägg men du o jag har tidigare diskuterat att det du gör kan räknas som förtal och du har uttryckligen skrivit att du inte bryr dig om barnen..

Läs det där en gång till, det du precis skrivit och fråga dig varför Måns mått dåligt?
Citera
2025-05-25, 14:31
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nu får du ge dig, vi är många i den här tråden som kan skriva under på att du hävt ur dig ren skit sen du loggade in för första gången i mars . Det har varit smutsiga påhopp på C, medhåll till andra skribenters rena skit och du har skrivit rakt ut att du inte bryr dig om barnen

Att försöka låtsas som att det är någon annan än du som skulle vara en psykiskt störd stalker är bara konstigt av dig

Intressant nog svarar du sällan på frågor själv . Jag frågar dig ännu en gång: Vet dina vänner och bekanta allt om dig, alltid? Vad du tänker och vad du gör ? Vet dom om din FlashBack-närvaro som trappats upp rätt dramatiskt och vad säger dom om den?
Menar du på allvar att vi, som har lagt fram några påvisbara fakta som inte ger en helt ren bild av CJ, saker som kanske antyder att hon kanske inte är så perfekt, felfri eller exemplarisk som hon vill framställa sig själv, saker som kanske borde ifrågasättas, att vi har förolämpat henne värre än vad ni har gjort mot MZ? Ledsen, men när jag läser igenom tråden har ni till och med lagt till ännu värre förolämpningar även mot hans fans än som vi har gjort det i våra uttalanden mot CJ.

Och det är skrämmande att ni uppenbarligen inte ens inser det själva på det sätt ni uttrycker er här. Tonen gör musiken, även i skrivna ord.
Citera
2025-05-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Läs det där en gång till, det du precis skrivit och fråga dig varför Måns mått dåligt?

Är du inte läskunnig? Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-05-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Ja, men om man tittar på april 2024 så var det tydligen Ciara som ansåg att Måns inte hade rätt till huset genom att sparka ut honom och göra klart att han inte längre var önskvärd där. Ett hus som uppenbarligen tillhör honom på papperet, där han också bott i åratal, betalat de löpande kostnaderna och även bidragit med tillräckligt mycket pengar, tid och svett själv (jag tänker till exempel på trädäcket som han byggde på egen hand under pandemin och mycket mycket mer). Och när jag tänker på att överenskommelsen i äktenskapsförordet är att huset fortfarande ska delas lika, då är det mycket tillmötesgående mot C (men jag känner inte heller till den exakta rättsliga situationen i Storbritannien).

När det gäller resten av ditt argument kan det vara allmänt lämpligt eller rimligt, men det gäller inte för M och C. Det är definitivt inte så att C har gett upp sitt arbete. Hon har också arbetat tillräckligt, åtminstone har hon själv sagt att hennes arbetsdag är lika stressig och krävande som M:s. Och annars skulle hon förmodligen inte ha varit så beroende av en barnflicka om hon huvudsakligen hade tagit hand om barnen. Vi talar också om en inkomst som sannolikt är betydligt högre än vad många familjer tjänar tillsammans. Det gör enligt min mening det hela ännu mer obegripligt. Om någon av dem hade en idé om en rättvis fördelning så är det ju uppenbart att det är MZ när man ser på situationen (se äktenskapsförord, kostnadsfördelning etc.).

Det var ju CIARA som var intresserad av intedning och renoverade det mesta i huset men det var ju fint att Måns att göra ett utedäck i allafall när han fär en gång skull var hemma.och Ciara har väl också betalat,inredning, hushållshtejer mat. Hon är ingen Gold-digger som många verkar tro.
Kom ihåg att för två år sen var de ett väldigt kärleksfullt liv med mycket kärlek till varandra och barnen och de visade upp mycket sv sitt liv, men det blev stopp när han började med kokain, när han blev personlighetsförrändrad, Hon fick nog i början av 2024 och sama sak hände om och om igen samma sak hände då men skulle försöka i sitt nya place. Där hon inte trivdes och ville de skulle flytta tillbaka. Han är så jävla girig på pengar så han ville ha ett tv-team hemma och foilma deras vardag. Typ som Wahlgrens. Har du läst detta?

Måns Zelmerlöw ville tjäna pengar på sin äktenskapliga kris och kom upp med ett tv-format.
Nu riskerar han att bli biten i svansen av sin egen girighet – Ciara använder uttalanden av exmaken i realityserien som bevis.
Vill man ha för mycket mister man ofta hela stycket.
Måns Zelmerlöw, 38, var så väldigt angelägen att tjäna pengar på sin äktenskapskris att han bjöd in tv för att göra en programserie där tittarna skulle få följa makarnas kamp för att hålla ihop äktenskapet.
En pilot har spelats in av produktionsbolaget Meter och nu riskerar Måns att förlora rätten till att barnen ska bo i Sverige då han så gärna ville slå mynt av sin egen olycka.

Fylla Måns plånbok
Det är ingen hemlighet att Måns Zelmerlöw är om sig och kring sig när det kommer till affärer – det är fler än en person som har konstaterat att sångaren uppvisar ett inte helt angenämt stråk av girighet.
Det kan stå honom dyrt nu.

Det hemliga tv-projektet skulle rädda kärleken och fylla Måns plånbok – nu används det istället vårdnadstvisten mellan Måns Zelmerlöw och Ciara Janson, 38.

Visst är han beroende av uppmarksamhet och pengar!?💯
Senast redigerad av clymax 2025-05-25 kl. 14:53.
Citera
2025-05-25, 15:00
Medlem
Citat:
Vad är det du vill göra gällande här?
Varför blandar du in MZs kusin, tillika styrelseledamot av ZBF och ledsångare av The Roads i detta? Det finns inte en chans i världen att han har med detta att göra. Inte ens mot lite (eller mycket) Spotifyreklam skulle han sälja ut sin kusin.

Måns har skrivit texten till låten, vilket flera bandmedlemmar kommunicerat i sociala medier. Har du läst texten till låten? Det är en tydlig beskrivning av hur Måns har upplevt sin relation med Ciara under de senaste åren.

Om du värnar om någon här, framför allt Måns, behöver du inte kommunicera öppet exakt hur släktsambanden ser ut och framför allt inte dela detaljer som kan identifiera andra människor. Jag avstod från att vara mer specifik än att prata om släktskap. Är din avsikt att försöka skrämma mig till tystnad genom att påvisa din insyn?
Senast redigerad av insekterna 2025-05-25 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in