2025-05-25, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Måns har stängt sitt kommentarsfält på instagram, så även nu Ciara och hon var den som bara fick kärlek.
Ja, då fick hon nog inte bara kärlek längre.
Citera
2025-05-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, då fick hon nog inte bara kärlek längre.
Eller har hon insett att om barnen så småningom ska ha en fin relation med pappan, så måste läget lugna ner sig på sociala medier. Lite grann som insekter skrev om.
Citera
2025-05-25, 12:57
Avstängd
Citat:
Eller har hon insett att om barnen så småningom ska ha en fin relation med pappan, så måste läget lugna ner sig på sociala medier. Lite grann som insekter skrev om.
Nej, det tror jag definitivt inte. Hon har ju precis "startat om" på insta och fick i princip bara kärlek. Man håller väl inte de 5 senaste posterna stängda för att kärleken ska lugna ner sig? Nej, något annat har skrivits.
Citera
2025-05-25, 12:59
Medlem
Citat:

Det har hon vetat och velat hela tiden. Varför tror du annars hon tog dem till Sverige, om det inte var för barnens relation till pappan (som redan hade bestämt sig för att bo där oavsett var barnen bodde, enligt honom själv)?

Folk här är så himla korkade alltså. Eller förblindade av kvinnohat kanske snarare. Det får hjärnan att funka sämre.
Citera
2025-05-25, 13:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Är väl inte jättesvårt att räkna ut att ngn som är nära och är besviken på M och lite i chock över vad som kommit fram om honom vill skvallra anonymt på nätet? Framför allt när det flera gånger ifrågasatts i tråden om M inte har några vänner eller liknande som reagerar på det som kommit fram. Låter väl jättebra att M har bra människor omkring sig som inte slukar det han påstår med hull och hår

Du själv säger ju att du inte känner honom och ägnar dag och natt åt att skydda hans rykte på FlashBack så det är ju uppenbart inte så att man behöver något logiskt resonemang för att engagera sig här

Finner det mkt underhållande att du blivit så stressad över insekternas inlägg , tack för showen!

För en bedömning letar man ofta efter förhållande till det beskrivna, vilket då är MZ här. Förutom det tittar man på textens tendens.

Den allmänna tankegången är att om ett uttalande går emot vad man hade förväntat sig, då är det en mer trolig utsaga. Ett fattigt exempel skulle vara om Goebbels pratar skit om Hitler, och säger att han är korkad och knaprar piller. Eftersom man skulle tro att Goebbels har anledning till att istället lyfta Hitler till skyarna, tänks det då att Goebbels ord hamnar närmare verkligheten.

En bekant/vän/arbetskamrat till MZ skulle väl egentligen inte ha någon anledning att säga något som kan vara negativt för MZ. Gissningen blir då att insekterna skriver något som är hens uppfattade verklighet. I sammanhanget var ju kritiken också ganska mild.

Vad vi tycktes få bekräftat är att hen har uppfattat knarkande, men inte trott det vara så allvarligt. Sedan var det ju ett inlägg där vi fick veta att Måns hade försökt få folk att ställa upp och att han ville styra deras ord i rättssalen. Vist nog har de flesta tackat nej, förutom de närmast sörjande, eller vad man ska kalla föräldrar och nanny.
Citera
2025-05-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det har hon vetat och velat hela tiden. Varför tror du annars hon tog dem till Sverige, om det inte var för barnens relation till pappan (som redan hade bestämt sig för att bo där oavsett var barnen bodde, enligt honom själv)?

Folk här är så himla korkade alltså. Eller förblindade av kvinnohat kanske snarare. Det får hjärnan att funka sämre.
Svarade du rätt person? Jag känner inte alls igen mig i ditt påhopp??
Citera
2025-05-25, 13:04
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det är en jättedålig text, den väcker inga tankar eller känslor. Finns ingen dubbel mening, allt är explicit utan finess, utan känsla för språkets melodi eller mening.
...

Alla kan inte vara skalder på samma nivå som Bon Scott, eller nåt sådant...

Men om du har släktingar som är/var musiker kanske du vet hur det brukar se ut som musiker för en person som MZ. Det kan ju knappast vara som ett garageband som har vuxit upp tillsammans.

Det måste väl finnas musiker som kanske hyrs in för bara någon eller några turnéer, och som kanske får mer jobb om det fungerar bra ihop.

Jag tänkte att det kunde vara bra att veta mer om det, eftersom det gör en skillnad i förhållandet mellan musiker och sångare.
Citera
2025-05-25, 13:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Varsågod!
Jag blev dock inte det minsta "stressad". Ville bara ställa frågor till den punkt där det skulle stå helt klart att personen ej är närstående till Måns. För mig var det självklart från början men jag ville att det skulle bli ännu tydligare. Så andra skulle förstå också. Men jag ser nu att det är heeelt lönlöst. Ni tror på vad som helst bara det sätter MZ i dålig dager. Och jag lever i The twilight zone.

Ursäkta, få läser nog alla dina inlägg, men hur har du visat det?

Som vanligt tycker nog många att du mest blir upprörd, och inte är riktigt klar i knoppen när du tänker på den fine Måns.
Citera
2025-05-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det är en jättedålig text, den väcker inga tankar eller känslor. Finns ingen dubbel mening, allt är explicit utan finess, utan känsla för språkets melodi eller mening.

”I flera år har jag släppt allt när du kallar på mig.
Kan jag hjälpa så stannar jag tills allt är okej.
Hela livet har jag trott alla tänker som jag.
Men du skulle bara ha, allting var en fasad.
Dom säger att det goda vinner men när vinner jag?
Snälla lova mig allt allting jämnas ut,
Jag är trött på att vara snäll och aldrig få tillbaks,
Jag ger timmar, jag ger år och får minuter.
Finns det ens, var är karman som är räddningen?
Jag har levt i förhoppningen att få tillbaka tusenfalt,
När jag tömmer karmakontot så vinner jag allt”

I min mening ser det här bara väldigt omoget och narcissistiskt ut.
Det är ju för det första en lögn, han har valt att satsa på en karriär utomlands och lämnat henne i England, tvingade henne flyga höggravid till Sverige för att han ville att hon skulle föda i hans hemstad.
Om hon ville ha en hemmaförlossning i pool i Surrey så borde hon fått ha det!
Äckligt att han skrivit denna text när han varit otrogen mot henne, ljugit och lurat henne i flera år.
Och äckligt av Insekter att inte fatta det.
Insekter framstår som en vanlig enabler som godtagit otrohet, skitsnack bakom ryggen på Ciara, kanske knarkat tillsammans, men som när först ”karmakontot” börjar ge utbetalningar tycker det visst var ”liiite över gränsen”.
Med betoning på lite.
Ciara är ju ingen typiskt inskränkt skåning, så det så.

Ja varken texten eller är något som kommer få några priser i framtiden.. gav den en lyssning. Den är verkligen inte bra. Som GES beställda från Temu

Men så är bandet ett band som verkar spela covers på bröllop också. Kanske bra för bröllopssångaren M att underhålla sina kontakter i bröllopbranschen ?
Citera
2025-05-25, 13:14
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För en bedömning letar man ofta efter förhållande till det beskrivna, vilket då är MZ här. Förutom det tittar man på textens tendens.

Den allmänna tankegången är att om ett uttalande går emot vad man hade förväntat sig, då är det en mer trolig utsaga. Ett fattigt exempel skulle vara om Goebbels pratar skit om Hitler, och säger att han är korkad och knaprar piller. Eftersom man skulle tro att Goebbels har anledning till att istället lyfta Hitler till skyarna, tänks det då att Goebbels ord hamnar närmare verkligheten.

En bekant/vän/arbetskamrat till MZ skulle väl egentligen inte ha någon anledning att säga något som kan vara negativt för MZ. Gissningen blir då att insekterna skriver något som är hens uppfattade verklighet. I sammanhanget var ju kritiken också ganska mild.

Vad vi tycktes få bekräftat är att hen har uppfattat knarkande, men inte trott det vara så allvarligt. Sedan var det ju ett inlägg där vi fick veta att Måns hade försökt få folk att ställa upp och att han ville styra deras ord i rättssalen. Vist nog har de flesta tackat nej, förutom de närmast sörjande, eller vad man ska kalla föräldrar och nanny.

Förutom att det finns folk som arbetar med kommunikation, PR och Astro-turfing. Där man är medveten om hur man ska skriva för att framstå som en ”vanlig person”.

Jag kan dock tänka mig att det är nån halv-”kompis”, dvs bekant till Måns.
Men hen känner ju inte honom eftersom hen inte förstått att han varit i missbruk i flera år.
Då är man inte nära varandra.
Och att hen inte vet om det förekommit misshandel eller inte, det är viktigt.
Då känner hen bara en fasad och vet inte vad som finns under den.
Citera
2025-05-25, 13:14
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Måns har stängt sitt kommentarsfält på instagram, så även nu Ciara och hon var den som bara fick kärlek.

Hans vän som dök upp här igår har nog också fått munkavel, tror inte han dyker upp igen 😒
Citera
2025-05-25, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ja varken texten eller är något som kommer få några priser i framtiden.. gav den en lyssning. Den är verkligen inte bra. Som GES beställda från Temu

Men så är bandet ett band som verkar spela covers på bröllop också. Kanske bra för bröllopssångaren M att underhålla sina kontakter i bröllopbranschen ?

Precis. Texter och arrangemang kan vara enkla men ändå bra.
’Bä bä, vita lamm’ är ju en klassiker.
Eller allt Per Gessle gjort. Det är genialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in