Citat:
Ursprungligen postat av
katperlom
Det verkar vara sant att M skrivit den här texten
Om man tar upp låten i läget där man ser en film i bakgrunden i Spotify appen och rullar ner så står det:
The Roads
Huvudartist
Producent, Kompositör
Ra*mu* *vante**on
Textförfattare
Måns Zelmerlöw
Tror ni M visste att detta skulle komma fram och är en del av hans PR för att rentvå sig ? Handlar texten om honom så är det ju självömkande och självförhärligande på en helt ny nivå ? Den släpptes den 19 e maj
Det är en jättedålig text, den väcker inga tankar eller känslor. Finns ingen dubbel mening, allt är explicit utan finess, utan känsla för språkets melodi eller mening.
”I flera år har jag släppt allt när du kallar på mig.
Kan jag hjälpa så stannar jag tills allt är okej.
Hela livet har jag trott alla tänker som jag.
Men du skulle bara ha, allting var en fasad.
Dom säger att det goda vinner men när vinner jag?
Snälla lova mig allt allting jämnas ut,
Jag är trött på att vara snäll och aldrig få tillbaks,
Jag ger timmar, jag ger år och får minuter.
Finns det ens, var är karman som är räddningen?
Jag har levt i förhoppningen att få tillbaka tusenfalt,
När jag tömmer karmakontot så vinner jag allt”
I min mening ser det här bara väldigt omoget och narcissistiskt ut.
Det är ju för det första en lögn, han har valt att satsa på en karriär utomlands och lämnat henne i England, tvingade henne flyga höggravid till Sverige för att han ville att hon skulle föda i hans hemstad.
Om hon ville ha en hemmaförlossning i pool i Surrey så borde hon fått ha det!
Äckligt att han skrivit denna text när han varit otrogen mot henne, ljugit och lurat henne i flera år.
Och äckligt av Insekter att inte fatta det.
Insekter framstår som en vanlig enabler som godtagit otrohet, skitsnack bakom ryggen på Ciara, kanske knarkat tillsammans, men som när först ”karmakontot” börjar ge utbetalningar tycker det visst var ”liiite över gränsen”.
Med betoning på lite.
Ciara är ju ingen typiskt inskränkt skåning, så det så.