2025-05-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Att gå ut med vem som utsätter dem? I media? På instagram? Du skämtar. Det gör man till polisen! Inget händer på Instagram.
Du kan inte ifrågasätta lagar till mig, Ciara är inte utsatt för något som hotat hennes liv.

Riktigt orolig om man kan skriva på instagram och människor tror det är sant och man kan få tillåtelse att förstöra människans liv från vad man tycker utan bevis. Vi har ett samhällssystem och kan inte gå tillbaka till när man plågade folk på torgen framför publik.

Och sen vadå förstöra nåns liv? En man som blir dömd för misshandel, knark, t o m våldtäkt får inte ens sitt liv förstört. Man tar sitt straff och får sen idel nya chanser av samhället. Så ett instagraminlägg förstör verkligen ingens liv.

Däremot har ju han förstört det liv de hade tillsammans. Antagligen utsatt sin partner för risk att smittas av könssjukdomar. Sina egna barn också om han höll på när hon var gravid eller ammade. Men det tycker du är sekundärt, då ska man tydligen hjälteförklaras.
Citera
2025-05-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag säger inte emot dig om det ? Men det är ju skillnad på att veta att man blir inspelad i rättssalen och att filerna finns tillgängliga för allmänheten att beställa VS att dom publiceras som underhållning på YouTube och har 150 000+ lyssningar

Tycker inte det säger någonting att dom är chockade över det senare. Det hade jag också vart

Nej det är ingen skillnad. Inte i Sverige iaf. Att någon lägger upp dem på youtube gör bara att allmänheten slipper begära ut materialet själva, kanalen är en mellanhand. Men han lägger bara upp sånt som vem som helst hade kunnat begära ut, därför är det väl tillåtet.

Det är precis som med de här sidorna som publicerar folks adress, lön osv. De har begärt ut det från Skatteverket. Om du vill veta så kan du bara googla, du behöver inte begära ut för någon annan har redan gjort det. Men om det inte fanns där skulle du kunna begära ut samma uppgifter själv.

Som jag skrev tidigare det tål absolut att kritiseras. Vi har inte mycket skydd för den personliga integriteten. I praktiken blir det ju så att när någon lägger upp offentliga handlingar som måste begäras ut från myndighet på en lättillgänglig kanal som Google eller youtube, då blir det väldigt många fler som tar del av materialet, för de flesta hade aldrig orkat begära ut det själva.
Citera
2025-05-25, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Oftare än man anar framkommer det att deras respektive inte haft en aning om hur ofta och mycket de skriver om och till Måns. Då är det ofta mammor som långsamt inbillar sig att det finns en ömsesidighet i relationen baserat på att de kanske fått svar på någon av sina kommentarer på Instagram.
Jag hade en viktig fråga till, som inte undras särskilt ofta; Hur mår Måns nu?

Sedan undrar jag också om han ska fira sin sons födelsedag på plats i London (och vill även påpeka att han aldrig svarar på kommentarer på instagram)?
Citera
2025-05-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det är just sådant här som gör att jag börjar fundera i vilken verklighet jag lever i. Huuuur kastas Ciara framför bussen ens i närheten så mycket som Måns? Nykomlingen sa ju tom själv att det är viktigare att det inte snackas illa om Ciara än Måns. Det är ju en deadgiveaway!

Snälla! Ge mig ett exempel där jag "rasat" och "spytt galla" över Ciara och barnen? Det ska vara sanningsenligt, sagt av MIG, och av samma kaliber som "ni" sysslar med mot Måns. Kan du det?

Missade du biten som skrevs om att C är en ”fjortis ” och att ”hon aldrig stöttat M ” utan ” skäms över hans karriär ” för att hon inte är imponerad ? Och att M verkar ha mått dåligt över det ?

Kommer självklart inte leta genom dina 700+ inlägg men du o jag har tidigare diskuterat att det du gör kan räknas som förtal och du har uttryckligen skrivit att du inte bryr dig om barnen..
Citera
2025-05-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nej det är ingen skillnad. Inte i Sverige iaf. Att någon lägger upp dem på youtube gör bara att allmänheten slipper begära ut materialet själva, kanalen är en mellanhand. Men han lägger bara upp sånt som vem som helst hade kunnat begära ut, därför är det väl tillåtet.

Det är precis som med de här sidorna som publicerar folks adress, lön osv. De har begärt ut det från Skatteverket. Om du vill veta så kan du bara googla, du behöver inte begära ut för någon annan har redan gjort det. Men om det inte fanns där skulle du kunna begära ut samma uppgifter själv.

Som jag skrev tidigare det tål absolut att kritiseras. Vi har inte mycket skydd för den personliga integriteten. I praktiken blir det ju så att när någon lägger upp offentliga handlingar som måste begäras ut från myndighet på en lättillgänglig kanal som Google eller youtube, då blir det väldigt många fler som tar del av materialet, för de flesta hade aldrig orkat begära ut det själva.

Visst men tänk dig att du är 70 + och inte vet att det är ”trendigt ” med rättegångsmaterial på YouTube. Även om det är lagligt kan man ju fortfarande få en chock ?

Jag tycker att tråden gör för stor sak av att M s föräldrar sagts vara chockade över att innehållet spridits så brett
Citera
2025-05-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna

Måns har inte alltid känt sig stöttad av Ciara.
Som han sagt så har hon inte alltid varit entusiastisk över hans karriär i Sverige och tycker att det är lite gulligt att han är en typ ”folkparkssångare”. Vet att Måns sagt vid något tillfälle att hon är oimponerad av det mesta här i världen, inte bara sånt som rör honom. Om han haft spelning på någon liten ort i Sverige och schemat inte gått ihop är hennes första förslag alltid att han ska ställa in. SJÄLVKLART gör inte det att det är okej att missbruka och vara otrogen!

Om man undrar hur han känt i deras relation så har han skrivit texten till en ny låt som några av hans släktingar släppt med sitt band. Bandet heter The Roads och låten heter Karmakontot. Släpptes på Spotify nyss.

”I flera år har jag släppt allt när du kallar på mig.
Kan jag hjälpa så stannar jag tills allt är okej.
Hela livet har jag trott alla tänker som jag.
Men du skulle bara ha, allting var en fasad.
Dom säger att det goda vinner men när vinner jag?
Snälla lova mig allt allting jämnas ut,
Jag är trött på att vara snäll och aldrig få tillbaks,
Jag ger timmar, jag ger år och får minuter.
Finns det ens, var är karman som är räddningen?
Jag har levt i förhoppningen att få tillbaka tusenfalt,
När jag tömmer karmakontot så vinner jag allt”

Det verkar vara sant att M skrivit den här texten

Om man tar upp låten i läget där man ser en film i bakgrunden i Spotify appen och rullar ner så står det:

The Roads
Huvudartist

Producent, Kompositör
Ra*mu* *vante**on

Textförfattare
Måns Zelmerlöw

Tror ni M visste att detta skulle komma fram och är en del av hans PR för att rentvå sig ? Handlar texten om honom så är det ju självömkande och självförhärligande på en helt ny nivå ? Den släpptes den 19 e maj
Citera
2025-05-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag hade en viktig fråga till, som inte undras särskilt ofta; Hur mår Måns nu?

Sedan undrar jag också om han ska fira sin sons födelsedag på plats i London (och vill även påpeka att han aldrig svarar på kommentarer på instagram)?
Måns har stängt sitt kommentarsfält på instagram, så även nu Ciara och hon var den som bara fick kärlek.
Citera
2025-05-25, 12:25
Avstängd
Citat:
Det verkar vara sant att M skrivit den här texten

Om man tar upp låten i läget där man ser en film i bakgrunden i Spotify appen och rullar ner så står det:

The Roads
Huvudartist

Producent, Kompositör
Ra*mu* *vante**on

Textförfattare
Måns Zelmerlöw

Tror ni M visste att detta skulle komma fram och är en del av hans PR för att rentvå sig ? Handlar texten om honom så är det ju självömkande och självförhärligande på en helt ny nivå ? Den släpptes den 19 e maj

Det är en jättedålig text, den väcker inga tankar eller känslor. Finns ingen dubbel mening, allt är explicit utan finess, utan känsla för språkets melodi eller mening.

”I flera år har jag släppt allt när du kallar på mig.
Kan jag hjälpa så stannar jag tills allt är okej.
Hela livet har jag trott alla tänker som jag.
Men du skulle bara ha, allting var en fasad.
Dom säger att det goda vinner men när vinner jag?
Snälla lova mig allt allting jämnas ut,
Jag är trött på att vara snäll och aldrig få tillbaks,
Jag ger timmar, jag ger år och får minuter.
Finns det ens, var är karman som är räddningen?
Jag har levt i förhoppningen att få tillbaka tusenfalt,
När jag tömmer karmakontot så vinner jag allt”

I min mening ser det här bara väldigt omoget och narcissistiskt ut.
Det är ju för det första en lögn, han har valt att satsa på en karriär utomlands och lämnat henne i England, tvingade henne flyga höggravid till Sverige för att han ville att hon skulle föda i hans hemstad.
Om hon ville ha en hemmaförlossning i pool i Surrey så borde hon fått ha det!
Äckligt att han skrivit denna text när han varit otrogen mot henne, ljugit och lurat henne i flera år.
Och äckligt av Insekter att inte fatta det.
Insekter framstår som en vanlig enabler som godtagit otrohet, skitsnack bakom ryggen på Ciara, kanske knarkat tillsammans, men som när först ”karmakontot” börjar ge utbetalningar tycker det visst var ”liiite över gränsen”.
Med betoning på lite.
Ciara är ju ingen typiskt inskränkt skåning, så det så.
Citera
2025-05-25, 12:31
Medlem
Sveppss avatar
Ni som hört Måns i rättegången har ni tänkt på hur motsägelsefullt allt låter. HAN vill flytta hem (även utan barnen när han körde bilen på sin födelsedag &#129394 och han tycker det är fruktansvärt hur barnen får reda på saker och ting ”på skolgården”. När hon sedan kommer till Sverige är det absolut för att hon och barnen ska bo på gården, inte under ett år nej nej nej, det där med ett testår det handlar ju om hur de ska lappa ihop äktenskapet vilket de ska gör till en realityserie….hur kul är det för barn på en ”skolgård” att föräldrarna krisar på bästa sändningstid på TV 4? Vem tror ens på sånt, klart de skulle visa upp sin vardag, slänga in lite kulturkrockar hade varit kul för tv tittarna och Måns är ju händig och snygg i sina stövlar där på bygget, det finns inte i min fantasi att titeln ”Trial year” ska kopplas ihop med otrohetsaffärer och ett äktenskap som gått i kras.

Någon här (Måns kompis kanske) skrev att gården var tänkt som en verksamhet, att den skulle rustas upp och han skulle tjäna pengar på den. Jag har även läst att Måns ville ha festivaler på gården (jag tänker lite Graceland och slottet här, se så bra vi har det) och jag får en känsla att året var tänkt som ett år där man kunde röja och fixa och även försöka med äktenskapet. Lite spons hade de nog kunnat fått med ifall man fick in ett tv-team.

Jag tror ännu mer på Ciara nu, tanken var aldrig att flytta till Sverige. Finns ingen logik i det, hon har en son i London. Dessutom har Måns vän här i tråden sagt att M inte vill att barnen ska behöva växa upp som kändisbarn vilket de säkerligen är i lilla Staffanstorp. I uk är han och barnen väldigt anonyma…jag får känslan att han ville hem av andra anledningar än att barnen skulle kunna leka utomhus och ta hand om en söt liten kattunge.
Citera
2025-05-25, 12:33
Medlem
Citat:
Visst men tänk dig att du är 70 + och inte vet att det är ”trendigt ” med rättegångsmaterial på YouTube. Även om det är lagligt kan man ju fortfarande få en chock ?

Jag tycker att tråden gör för stor sak av att M s föräldrar sagts vara chockade över att innehållet spridits så brett

Ja nej visst, de kanske inte har hängt så mycket på youtube.
Citera
2025-05-25, 12:37
Avstängd
Citat:
Missade du biten som skrevs om att C är en ”fjortis ” och att ”hon aldrig stöttat M ” utan ” skäms över hans karriär ” för att hon inte är imponerad ? Och att M verkar ha mått dåligt över det ?

Kommer självklart inte leta genom dina 700+ inlägg men du o jag har tidigare diskuterat att det du gör kan räknas som förtal och du har uttryckligen skrivit att du inte bryr dig om barnen..
Nej jag missade inte den biten, utan tänkte snarare extra på den då hans mamma faktiskt, under rättegången, sa att han hade känt sig oälskad.

Nej, det trodde jag inte heller. Tänkte snarare om det var något som fastnat på minnet. Men det har förstås inte då jag ALDRIG, någonsin varken rasat eller spytt galla över vuxen eller barn.
Citera
2025-05-25, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni som hört Måns i rättegången har ni tänkt på hur motsägelsefullt allt låter. HAN vill flytta hem (även utan barnen när han körde bilen på sin födelsedag &#129394 och han tycker det är fruktansvärt hur barnen får reda på saker och ting ”på skolgården”. När hon sedan kommer till Sverige är det absolut för att hon och barnen ska bo på gården, inte under ett år nej nej nej, det där med ett testår det handlar ju om hur de ska lappa ihop äktenskapet vilket de ska gör till en realityserie….hur kul är det för barn på en ”skolgård” att föräldrarna krisar på bästa sändningstid på TV 4? Vem tror ens på sånt, klart de skulle visa upp sin vardag, slänga in lite kulturkrockar hade varit kul för tv tittarna och Måns är ju händig och snygg i sina stövlar där på bygget, det finns inte i min fantasi att titeln ”Trial year” ska kopplas ihop med otrohetsaffärer och ett äktenskap som gått i kras.

Någon här (Måns kompis kanske) skrev att gården var tänkt som en verksamhet, att den skulle rustas upp och han skulle tjäna pengar på den. Jag har även läst att Måns ville ha festivaler på gården (jag tänker lite Graceland och slottet här, se så bra vi har det) och jag får en känsla att året var tänkt som ett år där man kunde röja och fixa och även försöka med äktenskapet. Lite spons hade de nog kunnat fått med ifall man fick in ett tv-team.

Jag tror ännu mer på Ciara nu, tanken var aldrig att flytta till Sverige. Finns ingen logik i det, hon har en son i London. Dessutom har Måns vän här i tråden sagt att M inte vill att barnen ska behöva växa upp som kändisbarn vilket de säkerligen är i lilla Staffanstorp. I uk är han och barnen väldigt anonyma…jag får känslan att han ville hem av andra anledningar än att barnen skulle kunna leka utomhus och ta hand om en söt liten kattunge.

Han ljuger tydligen så mycket att han inte minns sina lögner, vanligt hos dem som ljuger hela tiden.
Enligt Måns vän Insekterna så har alltså Måns sagt att det var bra att barnen växte upp i England och slapp vara kändisbarn men på rättegången sa han att de borde gå i skolan i Staffanstorp för att de blir ”kungar” där. 🥴
Typ allt han sa på rättegången verkar gå emot allt han sagt tidigare i intervjuer och även till ”vänner” som Insekterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in