Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Förvånad att media rapporterat så lite som de gjort. De har inte ens skrivit om vad som kommit fram i tingsrätten. Allt det är nu offentligt. Ska man tolka det som att halva media- och nöjesbranschen också tar kokain eller? Annars förstår jag inte varför de inte skriver.
Jag håller med dig, det är märkligt att de under och kring tingsrättsförhandlingarna inte rapporterade om vad som framkom. Expressen har varit den kvällstidning som skrivit mest
Kan tänka mig att övriga resonerar som att det framför allt har skvallervärde, men det blir ju tydligt hur många som faktiskt är intresserade när man ser hur många visningar YouTube videon med inspelningarna från rättssalen har. 160 tusen visningar på 6 dagar säger ju ändå något om allmänintresset…
Nyheter24 har en podcast (Sanning och konsekvens) som lyft grejen under typ alla sina senaste avsnitt
Och ja självklart dras det ladd till höger och vänster inom media och nöje men tror inte att det är det som gör att det inte skrivs. Det är dessutom ganska många som är ”öppna” med det eller i alla fall som inte försöker dölja det så som M har gjort.
Tror anledningen att det inte skrivs är för att man vet att M kommer komma tillbaka tids nog och då vill man inte ha gjort sig ovän med honom, hans PR team (som representerar andra artister ) och dom kompisar han har i branschen