Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-04, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Du tycker förstås inte att det gör barnen något att de inte har sin far? Hade väl kanske rent av tyckt Ciara kan kidnappa barnen och aldrig låta dem träffa sin far igen? Hur eller hur, du verkar skita i barnen. Du är mest ute efter att tro dig kunna skita ned Måns men det du Cara cara Vipan, sådant är så klart dömt på förhand. Det bästa för barnen är så klart att deras far håller sig borta från drogerna och blir ren. Eller?
Nej, jag tycker inte han är som en far ska vara. Dom mår bättre utan honom. Man äger inte sina barn och kan man inte ta hand om sig själv så kan man inte heller ta hand om sina barn.

Ciara kanske träffar någon trygg person i framtiden som kan axla rollen. Det vore synd om barnen ifall han fanns kvar i deras närhet. Nu kan han knarka och ligga runt hur mycket han vill. Du verkar lida men barnen gör inte det längre.
Senast redigerad av Vipan 2025-06-04 kl. 23:24.
Citera
2025-06-04, 23:30
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nej, jag tycker inte han är som en far ska vara. Dom mår bättre utan honom. Man äger inte sina barn och kan man inte ta hand om sig själv så kan man inte heller ta hand om sina barn. Ciara kanske träffar någon trygg person i framtiden som kan axla rollen. Det vore synd om barnen ifall han fanns kvar i deras närhet. Nu kan han knarka och ligga runt hur mycket han vill.

Haha, ja du, du skiter uppenbarligen i några barn. Du såg väl en konsert med Måns i typ Ronnebyparken 2003 men han såg inte dig när du ståendes i folkhavet försökte ge honom en slängkyss och en troschock, och sedan den dagen förbyttes din beundran till ett aldrig stillat rödglödgat hat. Cara cara Mia!
Citera
2025-06-04, 23:30
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker inte han är som en far ska vara. Dom mår bättre utan honom. Man äger inte sina barn och kan man inte ta hand om sig själv så kan man inte heller ta hand om sina barn.

Ciara kanske träffar någon trygg person i framtiden som kan axla rollen. Det vore synd om barnen ifall han fanns kvar i deras närhet. Nu kan han knarka och ligga runt hur mycket han vill. Du verkar lida men barnen gör inte det längre.
Tur för barnen att inte du avgör ifall de mår bra av att träffa sin pappa eller inte. C har ju inte samma åsikt som du och det är hon som tillsammans med M bestämmer vad som är bäst för dem😀
Citera
2025-06-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Nu tar du över samma vanföreställningar som andra redan har framfört. Varifrån kommer ert hat, att ni hittar på sådana galenskaper?! Han bröt hennes fingrar... Herregud!
Jag undrar hur hon kunde använda dem utan problem bara två veckor senare, om de var brutna? Utan några som helst tecken på skador? Och utan några andra tecken på allvarliga kroppsskador?

När hon fortfarande skrattade och lekte med sitt barn i huset i Staffanstorp. I huset där även den ”grova brottslingen” Måns befann sig. Förresten bara två dagar innan hon av ren livsfruktan var tvungen att bjuda in Läckberg, eftersom hon inte vågade gå till honom ensam. Plötsligt, förstås...

Är du verkligen helt säker på att det är rimligt av dig att prata om andra användares vanföreställningar och påhittade galenskaper när du i samma inlägg tycker att du kan veta något alls om en relation, och huruvida en kvinna har känt sig rädd eller hotad, utifrån Instagram?

Människor är inte antingen onda eller goda. Måns är och var, som alla människor, en person med bra och dåliga sidor. Det framgår med all tydlighet utifrån rättegången att det fanns tillfällen när C var rädd för Måns, det betyder inte att hon alltid var det, eller att Måns däremellan inte var fantastisk.

Nu hoppas jag att du aldrig ska behöva känna dig rädd i en relation, men om det skulle hända, så hoppas jag att du blir trodd. Oavsett om du dagarna innan har skrattat med dina barn eller inte.
Citera
2025-06-04, 23:37
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Nja, nu har han ju uppenbarligen en trogen fanskara som inte tycks svika honom. Hans målgrupp är nog rätt förlåtande trots allt. Jag tror han repar sig i folks ögon. Skillnaden vad han blir förlåten för och vad en rockstjärna blir förlåten för är nog minimal. Om inte hycklar hans målgrupp, för samma målgrupp blåser nog på värre busar än Måns i högtalarna.
Hans fans består av en samling gamla kärringar i 70-årsåldern. Ingen annanstans har jag sett några andra vurma så för MånsPetter som i hans facebooktråd. Sen vilka och hur gamla fancluben är här vet man ju förstås inte. Ser i alla fall inga tonåringar framför mig. I deras ögon är han gubbe och tanterna tycker att han är en riktig sockertopp.
Citera
2025-06-05, 05:36
Medlem
Citat:
Han får knarka hur mycket han vill. Men att lura hit Ciara och sina barn var att gå över gränsen. Ser snarare MånsPetter som underhållare nu då han går bärsärkargång genom alla rättsinstanser. Huvudsaken är att Ciara och ungarna kom hem ordentligt. Vad han gör är bara kul.
Det klokaste vore om MånsPetter faktiskt gav en ordentlig intervju som bara fokuserade på honom själv med sina fel och brister. En självutlämnande berättelse helt utan pekpinnar och kritik mot andra. Han borde bara förklara att han förstår att det har blivit fel, att det beror på hans dåliga val och att han nu med professionell hjälp kommer att försöka komma tillrätta med sina missbruk av både sex och droger. Då kan han nog bli förlåten.

Sen kanske han inte är klok, mycket tyder på det. Men det är hans val.
Senast redigerad av N.Armstark 2025-06-05 kl. 06:05.
Citera
2025-06-05, 06:32
Medlem
Citat:

Det är uppslitande för barn om deras föräldrar överger dem, inte vill ha kontakt med dem. Pappor som flyttar till en annan stad eller ett annat land och träffar barnen en gång per år. Barn älskar sina föräldrar ändå och längtar, men i vuxen ålder kan relationen försvinna helt om den inte har vårdats från förälderns sida.

Förhoppningsvis vill Måns fortsätta att finnas i sina barns liv och träffa dem regelbundet. Självklart inte om han är drogpåverkad. Men det måste inte vara allt eller inget. Han kan få det att fungera men då måste han släppa ev hämndbegär, sluta försöka gömma barnens pass eller kalla en nanny för den riktiga mamman i rätten. Det är inte precis någon bra grund för framtida samarbete.
Citera
2025-06-05, 07:09
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det man såg i den specifika videon var definitivt inte rädsla. Och om det hade varit äkta oro, skulle hon ha uppträtt betydligt mer konsekvent och genomgående. Men så är inte fallet. Inte heller under veckorna och månaderna före.
Vilken video? Och hur vet du hur hon uppträdde veckorna före?
Citera
2025-06-05, 07:13
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Är du verkligen helt säker på att det är rimligt av dig att prata om andra användares vanföreställningar och påhittade galenskaper när du i samma inlägg tycker att du kan veta något alls om en relation, och huruvida en kvinna har känt sig rädd eller hotad, utifrån Instagram?
När det upprepade gånger hävdas här att han bröt hennes fingrar, slog in hennes huvud och slog henne svart och blå, och bara några dagar senare ser man en video med henne och inte ett enda tecken på skador av detta slag. Ja, då kan man väl säga att vissa har en fantasi som springer iväg när de ogillar Måns.
Citera
2025-06-05, 07:20
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vilken video? Och hur vet du hur hon uppträdde veckorna före?
Jag vet det eftersom hon alltid publicerade det i detalj på Instagram. Videon jag hänvisar till är inte längre tillgänglig. Men Måns har fortfarande ett inlägg som visar de två i början av februari. Vi har haft den här tidigare:
https://www.instagram.com/reel/DF_HV5xszE2/
Citera
2025-06-05, 07:58
Medlem
Citat:
Du menar att han misshandlade henne genom att försöka ta tillbaka en påse kokain? Ja, det finns ju många sätt att misshandla någon på, men det där låter ju inte som ett av dem hur du än vrider och vänder på orden.

Du tror på allvar att det gick lugnt och sansat till när han försökte ta tillbaka en påse kokain från hans fru som inte vill att han ska använda droger? Dra den om Rödluvan och vargen….
Citera
2025-06-05, 07:59
Medlem
Citat:
Jag vet det eftersom hon alltid publicerade det i detalj på Instagram. Videon jag hänvisar till är inte längre tillgänglig. Men Måns har fortfarande ett inlägg som visar de två i början av februari. Vi har haft den här tidigare:
https://www.instagram.com/reel/DF_HV5xszE2/

Det enda jag ser är Måns som visar vart kokainet ska…rakt upp i näsan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in