2025-05-24, 23:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Skulle gärna vilja att fler än nykomlingen yttrade sig ur MånsPetters bekantskapskrets. Men jag tror få vågar då sångaren är opålitlig och hämdlysten. Jag skulle inte heller våga göra mig ovän med den mannen. Nu inväntar man ju bara nästa steg och ser om han kommer överklaga och hitta på ditten och datten inför skilsmässan.

Då tror jag han går rakt i Läckbergs fälla. Hon är redo för en match och kan lägga 100 gånger mer resurser på en process än vad en avdankad folkparkssångare har råd med.
Citera
2025-05-24, 23:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Då tror jag han går rakt i Läckbergs fälla. Hon är redo för en match och kan lägga 100 gånger mer resurser på en process än vad en avdankad folkparkssångare har råd med.
Det är nog många vänner/kändisar runt henne som föraktar MånsPetter och fått höra vad han gjort genom åren. Det som kommit fram här är nog en droppe i havet även om det är nog så illa. Bra och hedersamt av Läckberg att stötta Ciara då hon var helt övergiven och inte ens kunde språket i landet hon lurats till.
Citera
2025-05-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Festandet har varit en del av hans karriär så om jag ska vara ärlig har ingen varit riktigt orolig för just det.

På vilket sätt är festandet en del av en gift 3-barnspappas schlagerkarriär?

Sex, drugs and Rock’n’roll var ju över på 90-talet. Rockstjärnor idag är ofta nyktra alkoholister, så herr Zelmerlöws supande, drogande och sexeskapader har väl inget med sommargig i stadsparker (hans karriär) att göra? Tvärtom har det ju varit dolt för hans publik.

Han har passat på att leva ut en destruktiv del sin personlighet då resande, kontakter och umgänge har möjliggjort det. Och just nu har konsekvenserna av festandet sabbat karriär i sin nuvarande form samt äktenskap och familj. Någon borde varit orolig. Till exempel Måns själv.
Citera
2025-05-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Om man undrar hur han känt i deras relation så har han skrivit texten till en ny låt som några av hans släktingar släppt med sitt band. Bandet heter The Roads och låten heter Karmakontot. Släpptes på Spotify nyss.

”I flera år har jag släppt allt när du kallar på mig.
Kan jag hjälpa så stannar jag tills allt är okej.
Hela livet har jag trott alla tänker som jag.
Men du skulle bara ha, allting var en fasad.
Dom säger att det goda vinner men när vinner jag?
Snälla lova mig allt allting jämnas ut,
Jag är trött på att vara snäll och aldrig få tillbaks,
Jag ger timmar, jag ger år och får minuter.
Finns det ens, var är karman som är räddningen?
Jag har levt i förhoppningen att få tillbaka tusenfalt,
När jag tömmer karmakontot så vinner jag allt”
Vad är det du vill göra gällande här?
Varför blandar du in MZs kusin, tillika styrelseledamot av ZBF och ledsångare av The Roads i detta? Det finns inte en chans i världen att han har med detta att göra. Inte ens mot lite (eller mycket) Spotifyreklam skulle han sälja ut sin kusin.
Citera
2025-05-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ni vill ha lagar som förbjuder folk att ”säga elaka saker”. Ni låter som småbarn. Vill bara få tyst på folk så att folk ska kunna bete sig som skitstövlar utan att det kommer fram.

Måns och hans föräldrar hängde ut Ciara som en dålig mamma som inte kan ta ansvar för sina barn. Måns anklagar henne dessutom för att ha lagt fram kokain som barnen kan komma åt. Det är att försöka få henne att framstå som klandervärd. Förtal alltså enligt samma lag som ni hänvisar till. It goes both ways.

Nej det är något helt annat i en tingssal, dags att läsa på. Detta kan du inte. I en sakframställan kan man säga vad man vill men det är som han skriver, när man inför tredje part framställer någon som klandervärd som Ciara gjort som det blir förtal. Detta kommer ni inte undan eller kan förklara bort. Detta är anledningen till rättmätig kritik mot henne. Hade hon gjort rätt hade hon ringt polis och skiljt sig utanför offentligheten. Hon ber om uppmärksamhet, framkallar själv fara för sin person och sin familj. Hon har ett eget kändisskap om än mindre. Att andra lätt kan hitta fel och signalerat felaktigheter i deras föräldraskap, bådas, är skäl för orosanmälan av dem båda. Att barnflickan gjort allt i familjen kan även det vara skäl för ifrågasättande. Upprepar deras alkoholkonsumtion, obs bådas. Det känns typiskt svenskt naivt att låta sig luras av kvinnor som spelar på många kvinnors genom tiderna utsatthet. Här är det en skilsmässa som är dramatiserad för offentligheten och alltför lätt kan ifrågasätta henne, för mycket drama och Camilla på det. Som små tonåringar ute på rasten ungefär.
Citera
2025-05-24, 23:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Exakt så tänker jag med, han tar inte det på allvar. Jag tror det är ganska vanligt att många människor tror att ”jag kommer aldrig hamna där” men så är det inte. Dricker man och knarkar tillräckligt hårt så hamnar vi alla där till slut och då spelar det ingen roll hur snygga, fula, rika eller fattiga vi är…alla hamnar där till slut.

Han har nog inte gett upp än, han anser sig nog fortfarande vara lite för unik och framgångsrik för att HAN ska kunna hamna i ett smutsigt missbruk. Förlorade sitt äktenskap och får slåss för sina barn, men det är ju inte hans fel att alla mår skit just nu….det är skvallerpressens fel att alla mår skit.

På ett sätt lider jag med Måns men det är bara pga att han inte inser hur han framställer sig själv. Alla ser och fattar vad som pågår men inte han.

Hoppas någon av hans vänner tar snacket med honom.
Tror inte han har så många vänner. Dom han har är nog själva kokainister då missbrukare dras till varandra. Övriga vill inte ha med såna att göra samt att han kastat halva musikbranschen under bussen. Jag är misstänksam och ser nu musiker med nya glasögon. Hoppas att det inte stämmer det Måns vräkt ur sig om att alla snortar kokain.
Citera
2025-05-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Nej det är något helt annat i en tingssal, dags att läsa på. Detta kan du inte. I en sakframställan kan man säga vad man vill men det är som han skriver, när man inför tredje part framställer någon som klandervärd som Ciara gjort som det blir förtal. Detta kommer ni inte undan eller kan förklara bort. Detta är anledningen till rättmätig kritik mot henne. Hade hon gjort rätt hade hon ringt polis och skiljt sig utanför offentligheten. Hon ber om uppmärksamhet, framkallar själv fara för sin person och sin familj. Hon har ett eget kändisskap om än mindre. Att andra lätt kan hitta fel och signalerat felaktigheter i deras föräldraskap, bådas, är skäl för orosanmälan av dem båda. Att barnflickan gjort allt i familjen kan även det vara skäl för ifrågasättande. Upprepar deras alkoholkonsumtion, obs bådas. Det känns typiskt svenskt naivt att låta sig luras av kvinnor som spelar på många kvinnors genom tiderna utsatthet. Här är det en skilsmässa som är dramatiserad för offentligheten och alltför lätt kan ifrågasätta henne, för mycket drama och Camilla på det. Som små tonåringar ute på rasten ungefär.

Gäsp. Du är verkligen så sjukt orolig att folk ska berätta diverse skit som män utsatt dem för. Vet du vad folk kommer att ta en dom för förtal i vissa lägen. Det är värt det. Man får böter eller villkorlig dom och sådant. Ibland är det viktigare att stå upp för sig själv. Folk kan rent av sväva i livsfara, att gå ut med vem det är som utsätter dem kan rädda deras liv. Om Sverige vill döma kvinnor för brott för att de pekar ut sin förövare så må det vara hänt, då får man ta straffet i så fall. Livet är viktigare.
Citera
2025-05-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ni vill ha lagar som förbjuder folk att ”säga elaka saker”. Ni låter som småbarn. Vill bara få tyst på folk så att folk ska kunna bete sig som skitstövlar utan att det kommer fram.

Måns och hans föräldrar hängde ut Ciara som en dålig mamma som inte kan ta ansvar för sina barn. Måns anklagar henne dessutom för att ha lagt fram kokain som barnen kan komma åt. Det är att försöka få henne att framstå som klandervärd. Förtal alltså enligt samma lag som ni hänvisar till. It goes both ways.
Det tror jag verkligen inte att MP gjort. Däremot har jag skrivet om det i flera inlägg.
Det blir så tyvärr när man läser mycket skvaller att man blandar ihop det.
Citera
2025-05-25, 00:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Finns det någon med högre IQ än 38 som trodde på att han tog första linan i turnebussen för 2 år sen? Precis i samma veva som han fick en till son. Narkomaner är mästare i att ljuga och så även denna gång. Snarare har han hållit på i minst 10 år. Stämmer bra ihop med alla otrohetsaffärer som även drabbade Marie.

Eftersom insekterna också bestämt skrev att det inte var på någon buss - och vi har ingen anledning till att tro att hen ljuger - tyder det på att hen åtminstone är något insatt i MZs kokainvanor. Med den position hen utmålar sig att vara i skulle man då kanske ha förväntat sig ett styrkande av Måns ord om två år, men det fick vi inte.

Det är dock förstås vanskligt att uttala sig om en verklighet som inte nämns explicit, men de allra flesta är säkert övertygade om att det här inte började för två år sedan.
Citera
2025-05-25, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Här var det liv i luckan !

Vilken glädje för oss alla att det kom en utomstående och kunde skaka om

Jag tänker välja att tro på att personen är någon ”i M s nära krets” för det gör saken mycket mer intessant än dom senaste dagarna där vi bara malt gammal skåpmat

• Hur har M reagerat på misshandelsanmälan? Vet du vad denna rör mer specifikt

• Vad vet du om hans otroheter bakåt i tiden ?

• Du säger att du helt kan avfärda att han testade kokain i turnébussen men också att du tror han gjort det någon gång om året . Hur mycket insikt har du haft i detta? Hur vanligt är kokain bland M s nära?

Någon gång om året? Då är det inte alls den mängden som andra vill göra gällande
Citera
2025-05-25, 01:24
Avstängd
Vad fick han 2 år ifrån? För att det skulle låta bättre eller hände nåt särskilt då? Om han ljuger var det ju onödigt att skylla på sina polare i bussen. Tror inte dom är så glada även om det stämmer att dom snortar kokain.
Citera
2025-05-25, 01:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Någon gång om året? Då är det inte alls den mängden som andra vill göra gällande
Om man tar något en gång om året får det kallas bruk istället och ta bort miss. I vilket fall tog han flera årsbruk där i mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in