2025-05-30, 04:41
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Han valde den kända brottmålsadvokaten vad hon nu heter.. Arga Snattaren gjorde likadant och valde den bästa i målet om kotletterna. Denne sa knappt ett ljud och verkade mest skämmas över sin klient. Vad skulle han säga? Allt fanns på film.

Hanna Lindblom som försvarat Anders Eklund och en mängd våldtäktsmän och kvinnomisshandlare.
Citera
2025-05-30, 04:54
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag frågade om du kan länka till handlingarna? Inte Expressen. Jag tyckte du nyss skrev att samtliga media borde vara föremål för Uppdrag granskning? Då kan du väl inte länka till en av dem som svar på frågan om DU har läst handlingarna?

Du kanske saknar allmänbildning men handlingarna blir offentliga att länka till efter förhöret.
Problemet är att Expressen fått tillgång till dem, citerar att han är misstänkt och sen lägger in rättningar om att han inte är det bara för att hans advokat säger det.
Det var helt riktigt när alla tidningar först hade rubriken att han var misstänkt!!
Det stod i handlingarna och då ska DET vara förstahandskällan.
Citera
2025-05-30, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur kommer det sig att en läkare och en professor tillsammans kan få en son som många anser vara ett rötägg?

Nej ni är inte många. Det är några förutom dig här och några övertygade av Ciara.
Citera
2025-05-30, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Tänker någon på dom två små stackars barnen överhuvudtaget?

Kan ärligt talat inte förstå hur kommunikationen i framtiden ska fungera mellan C o M.

Oavsett vad man tycker och tänker om dom så har ju barnen rätt att träffa både sin mamma och pappa. Man måste vara väldigt noga med att skilja på att dom vuxna har problem ,ställa det åt sidan och fokusera på barnen, få till en fungerande regelbunden kontakt.

I en skilsmässa sägs mkt som inte borde sagts p.g.a bitterhet, ledsamhet o besvikelse. Det som sagts är svårt att ta tillbaka. Har man barn ihop måste man få det till att fungera oavsett om dom vuxna hatar varandra det är man fanimej skyldig sina barn.
Så jag hoppas att dom lägger sina egon åt sidan och försöker vara förnuftiga för barnens skull , det lönar sig för framtiden!

C verkar vara vuxen i deras förhållande så hon har nog inga som helst problem att kommunicera med M. Det är mer M som är helt uppe i det blå och antagligen inte kommer vara så bra på detta.
Citera
2025-05-30, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hanna Lindblom som försvarat Anders Eklund och en mängd våldtäktsmän och kvinnomisshandlare.

Är det inte lite samma sak som att påstå att man är skyldig när man tar en sån advokat? 😂 han kunde tagit någon med ett lite mer rosenskimrande cv för att verka normal.

Jag har inte koll på kriminellas advokater om jag skulle behöva en. Och jag hade absolut velat ha en med ett fint cv.
Citera
2025-05-30, 06:46
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Är det inte lite samma sak som att påstå att man är skyldig när man tar en sån advokat? 😂 han kunde tagit någon med ett lite mer rosenskimrande cv för att verka normal.

Jag har inte koll på kriminellas advokater om jag skulle behöva en. Och jag hade absolut velat ha en med ett fint cv.

Eller hur! ”Jag ska ha Leif Silbersky!”.
Dessutom som katperlom skrev skaffade han henne nästan direkt efter datumet som polisanmälan hävdar att det skett en misshandel.
Och efter att han skaffat henne gick advokaten ut och sa att det inte fanns någon polisanmälan.
Fast det fanns, men hon sa att de inte kände till någon.
Ofta han hade anlitat henne bara för en skilsmässa.
Citera
2025-05-30, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Har han tilldelats en offentlig försvarare kan det bero på att straffet kan ge minst 6 månaders fängelse eller om utredningen är komplicerad, det vill säga, målet innehåller svåra bevisfrågor. Frågan är då om Ciara har bevis för misshandeln?

Läs tråden så finns det massor av bevis för att man måste vara misstänkt för att få en offentlig försvarare och att det är ett absolut grundkrav
Senast redigerad av katperlom 2025-05-30 kl. 07:36.
Citera
2025-05-30, 07:34
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Det handlar inte om förmågan, utan OM de överhuvudtaget fortfarande delade ett gemensamt hotellrum den kvällen. Om de redan var separerade vid den här tidpunkten är det trots allt mycket troligt att de inte var särskilt intresserade av att vara nära varandra. Speciellt med tanke på de anklagelser som Ciara senare riktade mot Måns, eftersom hon uppenbarligen kände till en del av dem redan då. Det skulle absolut förklara varför Måns inte har sett hennes tatuering på hela den här tiden.

Och om så var fallet, om de inte delade ett gemensamt rum på grund av separationen, så väcker det en annan fråga. Och eftersom vissa här verkar ha svårt att dra enkla slutsatser, låt mig hjälpa er lite. Så den stora frågan är inte vad är meningen med livet, universum och allting - men: hur hamnade kokainet på golvet och nattduksbordet i Ciaras rum om hon inte delade rum med Måns?
Vet man ens vilken typ av hotellrum? Det kan vara så att barnen och nannyn var med så de hade en svit alt. Familjerum med flera rum
Citera
2025-05-30, 07:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Hennes vänner kan bara spegla Ciaras ord speciellt när de inte ens bor i närheten. Vid tal om förtal hotar Camilla med att komma med värre saker än vad som står här för att han inte skall anmäla Ciara. Det är att vilja tysta honom. Ciara själv skrev Silenced på sin sida men hon är den som ville tysta Måns från att gå ut med skiljsmässan i Sverige. När han ändå gjorde det lade hon ut ett grovt förtal. Under det värsta drevet som följde hölls sedan tingsrättsförhandlingar om boendet för pojkarna. De borde tas om pga situationen.
Vad CL gör har väl inget med vad C skrev på insta. Där hon indirekt förklarade att hon blivit tystad.
Citera
2025-05-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det är väl exakt vad Ciara gör, dvs tänker på sina barn och räddar dem från en drug addict!

Enligt uppgift sitter hon och dricker vin och pratar i telefon medan barnflickan sköter barnen, potträning etc etc. Minsta barnet är väl två år och hon bör väl själv vara barnledig. Själv drack jag inte en droppe sedan barnen kom och sedan aldrig mer. Varför behov av vin droger vid småbarn?
Citera
2025-05-30, 11:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Fattar inte varför någon ens bryr sig och låtsas oroa sig över dessa barn. Dom är med sin mamma och skitstöveln får väl ta tag i sitt eget liv. Hade han varit en normal pappa/make skulle inte denna tråd existera.

Summerar egentligen allting på ett väldigt enkelt sätt.
Citera
2025-05-30, 11:58
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vet man ens vilken typ av hotellrum? Det kan vara så att barnen och nannyn var med så de hade en svit alt. Familjerum med flera rum
Nej, under förhöret sades det att barnen inte var där. Jag tittade på hotellrummen på deras webbplats (Clarion Hotel Sea U). Det var Södra Sviten, jag känner igen det från bilderna. Det är ett rum för endast två personer med en dubbelsäng.

Det enda bordet precis bredvid sängen på fotona är mini, omöjligt att C inte såg det tidigare om kokainet skulle ha varit där. Mycket mer troligt att det var bordet i vardagsrummet som det handlade om, och det filmades och där fanns ingenting... Det är märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in