Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
2. Du påstod att det var min våta fantasi att Måns varit farlig och våldsam mot Ciara och barnen, vilket är ett sinnessjukt påstående.

Lägg ner nu. Du sabbar tråden med ditt oändliga jävla kackel och trams.
Nej det påstod jag ej. Däremot att det var din våta dröm att MZ skulle misshandlat sin styvson. Och att det är därför pojkens pappa ska vittna.
Tre av dina inlägg i ämnet;
"Han har dementerat fysiskt våld mot sina egna barn, inte mot Ciaras son från hennes tidigare förhållande".

"Han valde förmodligen att inte nämna styvsonen, för att han vid något eller flera tillfällen gjort något av det Ciara nämner mot pojken. Att pojkens pappa är en av Ciaras domstolsvittnen tyder på detta."

Och det är inte osannolikt att Måns varit på äldsta pojken, då pojkens pappa är med på Ciaras lista med vittnen som lämnats till domstolen.

EDIT Du tolkar dementin av MZ som fan själv läser bibeln. Och sedan kokar du ihop din ondskefulla soppa på en liten spik.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-20 kl. 23:50.
Citera
2025-04-20, 23:19
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal att Ciara skulle begå övergrepp i videon.

Videon är givetvis arrangerad och grunden i arrangemanget är att alla ska synas i bild. De flesta med lite större konton vill såklart att det de lägger upp ska se någorlunda proffsigt ut, och det gör det inte om folk står och pratar/framför en hälsning halvt eller helt utanför bild.

Ciara säger dessutom "break a leg, you were gonna say" till Archie. De har alltså tänkt ut vad de ska säga, säkert genom att fråga barnen vad de vill säga. Jag tror inte Ciara dikterat vem som ska säga vad.

Hon tar inte om hans hals utan snuddar bara bakom hans nacke, det är mormodern som håller sin hand på hans axlar, mot nacken på ena sidan. Hon ser förmodligen i bild när de spelar in att han inte syns ordentligt, och hjälper honom att stå rätt. Jag tror för övrigt att han inte hade tyckt det var så kul om de skickat iväg en hälsning där han pratar men knappt syns.

Nej, hans blick säger inte att han kommer få problem om han inte lyder. Han är inte lika entusiastisk som mellansonen och det kan bero på flera saker. Förmodligen hade han varit mer entusiastisk om hälsningen var till hans pappa, (och mellansonen hade då varit mindre entusiastisk, vilket är naturligt.)

Sen kan det vara så, att förutom att Måns inte är hans pappa så kanske de inte har någon särskilt bra relation. Det kan vara så att Måns ord "mina egna barn" faktiskt betyder det som flera av oss här tror att det kan betyda, och att det är det vi ser i Archies blick och kroppsspråk.

Barn kan för övrigt både älska och försvara föräldrar som beter sig illa, så att mellansonen är entusiastisk behöver inte betyda att Måns inte betett sig illa mot honom på ett eller annat sätt.

Ciara och mamman ser inte onaturliga ut. De är båda skådespelerskor, och agerar förmodligen lite samlat av den anledningen.

Det kan också vara så att Måns påstådda otrohet och drogmissbruk var ett stort problem redan då, och att de är sammanhållna av den anledningen.

Om Ciara ser gladare ut på andra bilder från den tiden så beror det förmodligen på att hon ibland orkar/lyckas visa en putsad fasad utåt, och ibland inte.
Får jag snälla citera dig här? ”Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal”!
Om min tolkning skulle vara ren fantasi, så gäller det i minst lika hög grad det du hittar på här - med den enda skillnaden att du är fast övertygad om att du läckt den enda riktiga sanningen.

Det är i alla fall trevligt att du håller med om att videon är naturligt arrangerad.

En väldigt intressant aspekt är att det faktiskt var en personlig hälsning till MZ. En sådan hälsning hade knappast behövt vara perfekt iscensatt – det hade väl inte spelat någon roll om den äldste sonen bara syntes till hälften?

Men istället förvandlas det till en offentlig uppvisning genom att det läggs upp på Instagram. Vad är alltså den ursprungliga avsikten med videon? Är det kanske snarare ett pr-klipp för CJZ:s offentliga image – något som verkar vara väldigt viktigt för henne – och där hennes mamma mycket gärna hjälper till? Det här med att skapa ett polerat yttre är ju knappast något nytt i hennes fall, det ser man i fler sammanhang än bara detta.

Och jag vet att du lär invända, men jag upplever den där underliggande tonen mycket oftare i hennes inlägg än i MZ:s. Han har helt enkelt inte samma behov av att sätta sig själv i perfekt ljus. Det märks inte minst på alla skojinlägg där han bjuder på sig själv.
Citera
2025-04-21, 07:53
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Bara genom att läsa längden av ditt försvarstal förstår man att även du ser att allt inte står riktigt rätt till här. Och ja, det är en väldigt mild "våldsamhet" men vem som helst - igen även du - ser hur obekväm han blir. Att skylla det på Måns, som inte är i rummet, eller förmodligen ens landet, blir bara konstigt. Som att lägga den sista pusselbiten först.

Det var ingen ”våldsamhet” överhuvudtaget, det är pinsamt att ett gäng kärringar/en kärring med fem konton, håller på att försöka skifta fokus till Chiara. Det har skvallrats om att Måns dricker och tar kokain sen Idol-tiden och ni försöker flytta fokus till att hon haft SSRI efter missfall, något halva Sverige haft utskrivet.
Nu när Ciara skrivit att hon skiljer sig bland annat pga våld från Måns sitter ni och rotar fram en flera år gammal video på Ciaras MAMMAS konto (som ”ni” av någon outgrundlig anledning då också stalkat i flera år) där inget våld öht pågår men ”ni” påstår att ni kan se det.
#Desperation

Tom Måns egen kompis Erik Segerestedt sa nyss i en intervju att jo han är vän med Måns sedan länge, men han känner sig likgiltig inför hans skilsmässa eftersom han menar att allt är Måns fel pga hans ”livsstil”. Samt ordagrant citat ”Ingen rök utan eld”.
https://www.hant.se/noje/erik-segerstedt-om-zelmerlows-skilsmassa-han-har-levt-pa-ett-satt/10788979
Citera
2025-04-21, 09:17
Medlem
Erik Segerstedts tankar om uppmärksammade separationen
Nemo frågar sedan hur Erik generellt reagerar när kollegor eller vänner hamnar i stormiga situationer – som den Måns nu är i.

– Jag förstår om du inte vill gå in på vad han är uppe i just nu, av respekt och för att det också är barn med i bilden. Men när sådant här händer för kollegor där det bli någon slags storm kring människor som du känner – upplever du att du ofta blir förvånad?, frågar Nemo.

Erik svarar att han inte varit med om något liknande tidigare:

– Jag är nästan lite likgiltig inför hela den här situationen.

Han fortsätter:

– Sedan är det att han har väl levt på ett sätt som har gjort att det har blivit så här, det är så – ingen rök utan eld på nåt sätt.

– Och som du sa, det är barn inblandat så jag tror han kommer göra allt som står i sin makt för att de inte ska ta skada av det.
Citera
2025-04-21, 09:27
Medlem
Obsevera

Samt ordagrant citat ”Ingen rök utan eld”
Citera
2025-04-21, 09:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
Obsevera

Samt ordagrant citat ”Ingen rök utan eld”
Medveten om en sak dem två har varit ovänner väldigt länge dem drar inte jämt någonstans alls, så vad Erik säger är lika mycket värt det som katten gör i lådan ska du veta!
Citera
2025-04-21, 10:01
Medlem
Ok putte jag respekterar vad du skriver. Du skriver ingen osanning .
Citera
2025-04-21, 11:31
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det var ingen ”våldsamhet” överhuvudtaget, det är pinsamt att ett gäng kärringar/en kärring med fem konton, håller på att försöka skifta fokus till Chiara. Det har skvallrats om att Måns dricker och tar kokain sen Idol-tiden och ni försöker flytta fokus till att hon haft SSRI efter missfall, något halva Sverige haft utskrivet.
Nu när Ciara skrivit att hon skiljer sig bland annat pga våld från Måns sitter ni och rotar fram en flera år gammal video på Ciaras MAMMAS konto (som ”ni” av någon outgrundlig anledning då också stalkat i flera år) där inget våld öht pågår men ”ni” påstår att ni kan se det.
#Desperation

Tom Måns egen kompis Erik Segerestedt sa nyss i en intervju att jo han är vän med Måns sedan länge, men han känner sig likgiltig inför hans skilsmässa eftersom han menar att allt är Måns fel pga hans ”livsstil”. Samt ordagrant citat ”Ingen rök utan eld”.
https://www.hant.se/noje/erik-segerstedt-om-zelmerlows-skilsmassa-han-har-levt-pa-ett-satt/10788979
Och detta igen från samma person som själv skrev i sitt gamla konto att hen inte brydde sig ett dugg om Måns innan Mello – mensom nu är i främsta ledet när det gäller att kritisera honom och plötsligt känner honom utan och innan... och resten av hans familj också, tydligen. Jag undrar verkligen: hur är det ens möjligt?

Jag har skrivit det förut och skriver det igen: mitt syfte är inte att flytta något smutskastande fokus till Ciara, utan att belysa att det verkar finnas konkreta tecken på problem på hennes sida – alltså sådant som även går att styrka med källor. Något ni sällan kräver när det gäller de vilda anklagelserna mot MZ. Dessa tecken gör det rimligt att inte blint tro på allt hon säger, särskilt när hennes tidigare beteende väcker berättigade tvivel på sanningshalten i hennes anklagelser.

Och bara en liten diskret påminnelse: det var ni som drog in hennes missfall i samband med sertralin – inte vi. Det ni kallade en smutskastningskampanj började faktiskt med att man tog upp att hon verkar ha haft psykiska problem långt innan barnen kom.

Intervjun ni nu klamrar er fast vid är ett annat typiskt exempel: ni lyfter gärna citat som passar er, men ignorerar helheten. Särskilt Erik sa också:

– Jag skulle absolut titulera honom som en vän, definitivt. Inte jättenära men man har jobbat vid sidan om varandra så länge så blir det så att man stöter ihop och man snackar och så är man i någorlunda samma ålder och så också.

Alltså: kanske en ”vän” sedan länge, men inte en nära vän – man pratar när man ses på jobbet. Det gör honom knappast till någon som vet allt om MZ:s privatliv. Jag berättar inte heller mina innersta tankar för kollegor, och jag träffar dem troligen betydligt oftare än Erik träffar MZ.
Och viktigast av allt:

– Och som du sa, det är barn inblandat så jag tror han kommer göra allt som står i sin makt för att de inte ska ta skada av det.

Erik ser alltså också MZ som en pappa som sätter sina barn först. Om några slutsatser kan dras av intervjun så är det definitivt också att detta snarare motsäger anklagelserna om att han skulle ha varit våldsam mot sina barn.
Citera
2025-04-21, 22:23
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Bara genom att läsa längden av ditt försvarstal förstår man att även du ser att allt inte står riktigt rätt till här. Och ja, det är en väldigt mild "våldsamhet" men vem som helst - igen även du - ser hur obekväm han blir. Att skylla det på Måns, som inte är i rummet, eller förmodligen ens landet, blir bara konstigt. Som att lägga den sista pusselbiten först.

Det är inget försvarstal. Jag beskriver tydligt vad jag ser.

Det är ingen mild våldsamhet eller någon våldsamhet alls. Det Ciara och mormodern gör är fullt naturligt i situationen som den är.

Det är Måns pojken talar till, så givetvis är det mycket mer sannolikt att det är Måns som gör honom obekväm, och inte mormoderns händer om hans axlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Får jag snälla citera dig här? ”Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal”!
Om min tolkning skulle vara ren fantasi, så gäller det i minst lika hög grad det du hittar på här - med den enda skillnaden att du är fast övertygad om att du läckt den enda riktiga sanningen.

Det är i alla fall trevligt att du håller med om att videon är naturligt arrangerad.

En väldigt intressant aspekt är att det faktiskt var en personlig hälsning till MZ. En sådan hälsning hade knappast behövt vara perfekt iscensatt – det hade väl inte spelat någon roll om den äldste sonen bara syntes till hälften?

Men istället förvandlas det till en offentlig uppvisning genom att det läggs upp på Instagram. Vad är alltså den ursprungliga avsikten med videon? Är det kanske snarare ett pr-klipp för CJZ:s offentliga image – något som verkar vara väldigt viktigt för henne – och där hennes mamma mycket gärna hjälper till? Det här med att skapa ett polerat yttre är ju knappast något nytt i hennes fall, det ser man i fler sammanhang än bara detta.

Och jag vet att du lär invända, men jag upplever den där underliggande tonen mycket oftare i hennes inlägg än i MZ:s. Han har helt enkelt inte samma behov av att sätta sig själv i perfekt ljus. Det märks inte minst på alla skojinlägg där han bjuder på sig själv.

Nej, du får inte citera mig eftersom du citerar mig fel.

Jag skrev: Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal att Ciara skulle begå övergrepp i videon.

Du utelämnade det svarta, som var hela poängen.

Och med poängen framgår att det var Lazys kommentar jag syftade på eftersom det var hon som påstod att Ciara begick övergrepp i videon.

Jo, det spelar roll om alla syns. Både för de som skickar hälsningen och den som mottar den.

Är ingen större skillnad om folk lägger upp personliga hälsningar eller personliga bilder på Instagram, och det gör de ju hela tiden.

Ser inte att Ciara har ett behov att sätta sig i ett perfekt ljus. Tvärtom delar hon med sig av både tråkigheter och tragedier.

Att visa en putsad fasad när något annat pågår under ytan handlar inte om bekräftelse/ett behov att sätta sig i ett perfekt ljus.

Jag uppfattar inte Måns "skojinlägg" som att han bjuder på sig själv. Handlar snarare oftast om damage control och bortförklaringar.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej det påstod jag ej. Däremot att det var din våta dröm att MZ skulle misshandlat sin styvson. Och att det är därför pojkens pappa ska vittna.
Tre av dina inlägg i ämnet;
"Han har dementerat fysiskt våld mot sina egna barn, inte mot Ciaras son från hennes tidigare förhållande".

"Han valde förmodligen att inte nämna styvsonen, för att han vid något eller flera tillfällen gjort något av det Ciara nämner mot pojken. Att pojkens pappa är en av Ciaras domstolsvittnen tyder på detta."

Och det är inte osannolikt att Måns varit på äldsta pojken, då pojkens pappa är med på Ciaras lista med vittnen som lämnats till domstolen.

Jo, det påstod du.

Du citerade Måns: "Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Med det svarta svärtat.

Och skrev sen "Ja det är din våta fantasi. Vi vet!!! Men vad som är sanningen vet du absolut inte."

Och det du påstår nu, att det är min våta dröm att Måns skulle misshandlat styvsonen är ju samma sak, och en lika sjuk kommentar det.

Bara för att man analyserar och kommenterar det som skrivits och kommit fram så betyder det inte att man hoppas att kvinnor och/eller barn utsatts för misshandel. Är sinnessjukt att du påstår det.

Jag har inte sett dig skriva en enda intelligent kommentar här. De allra flesta av dina inlägg går ut på att flyga på folk med ovidkommande skit och hacka sönder tråden.

Om du skriver något vettigt framöver är det möjligt att jag svarar. Annars kommer jag ignorera dig, eller svara med samma korta mening varje gång – "Sluta sabba tråden med ovidkommande trams!"
Citera
2025-04-21, 22:28
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Det är inget försvarstal. Jag beskriver tydligt vad jag ser.

Det är ingen mild våldsamhet eller någon våldsamhet alls. Det Ciara och mormodern gör är fullt naturligt i situationen som den är.

Det är Måns pojken talar till, så givetvis är det mycket mer sannolikt att det är Måns som gör honom obekväm, och inte mormoderns händer om hans axlar.

Nej, du får inte citera mig eftersom du citerar mig fel.

Jag skrev: Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal att Ciara skulle begå övergrepp i videon.

Du utelämnade det svarta, som var hela poängen.

Och med poängen framgår att det var Lazys kommentar jag syftade på eftersom det var hon som påstod att Ciara begick övergrepp i videon.

Jo, det spelar roll om alla syns. Både för de som skickar hälsningen och den som mottar den.

Är ingen större skillnad om folk lägger upp personliga hälsningar eller personliga bilder på Instagram, och det gör de ju hela tiden.

Ser inte att Ciara har ett behov att sätta sig i ett perfekt ljus. Tvärtom delar hon med sig av både tråkigheter och tragedier.

Att visa en putsad fasad när något annat pågår under ytan handlar inte om bekräftelse/ett behov att sätta sig i ett perfekt ljus.

Jag uppfattar inte Måns "skojinlägg" som att han bjuder på sig själv. Handlar snarare oftast om damage control och bortförklaringar.

Jo, det påstod du.

Du citerade Måns: "Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Med det svarta svärtat.

Och skrev sen "Ja det är din våta fantasi. Vi vet!!! Men vad som är sanningen vet du absolut inte."

Och det du påstår nu, att det är min våta dröm att Måns skulle misshandlat styvsonen är ju samma sak, och en lika sjuk kommentar det.

Bara för att man analyserar och kommenterar det som skrivits och kommit fram så betyder det inte att man hoppas att kvinnor och/eller barn utsatts för misshandel. Är sinnessjukt att du påstår det.

Jag har inte sett dig skriva en enda intelligent kommentar här. De allra flesta av dina inlägg går ut på att flyga på folk med ovidkommande skit och hacka sönder tråden.

Om du skriver något vettigt framöver är det möjligt att jag svarar. Annars kommer jag ignorera dig, eller svara med samma korta mening varje gång – "Sluta sabba tråden med ovidkommande trams!"

Intressant och genomtänkt, tack
Citera
2025-04-21, 23:37
Medlem
Citat:

Jo, det påstod du.

Med det svarta svärtat.

Jag vet att det är irriterande när man inte får skriva sina vantolkningar och förvrängningar av sanningen ifred men att det skulle vara ovidkommande håller jag inte med om.

Ett ,tu ,tre så är det någon som snappar upp det vantolkade som en sanning och broderar ut det lite mer osv tills det blivit en trådsanning.

Fakta: Måns har dementerat att han skulle ha brukat våld mot sin hustru, egna barn och han sa även barnen.
Du påstår att du vet så mkt om psykologi men det märks inte.
Eftersom du inte tänker på under vilken press och stress MZ gjorde sitt uttalande, -att skvallret som lögnaktigt påstod att han misshandlar sin familj fått så stora konsekvenser att han nu fruktar för sina barns säkerhet.

Och då är du så psykologisk så du tror att han skulle nämna sin styvson ( som inte innefattas i deras skilsmässa alls ).
Tror du verkligen att någon som lever under stark press/oro tänker på alla eventualiteter?
Typ,-Att nån idiot kan komma att tolka det som att jag misshandlat min styvson, som inte bor hos oss, om jag inte dementerar det också!
Tycker du det verkar trovärdigt?

Och trots att MZ vädjade om att skvallret var skadligt fortsätter du att brodera ut dina fantasier och våldsinsinuationer mer och mer.
Om Måns ljög i sin dementi så hade alla gånger CJZ impulsivt och överilat fått ett känsloutbrott på IG och emotsagt honom.
Men det har hon ju inte gjort.

Så du ska kanske hålla dig till fakta det vill säga vad du säkert vet.

EDIT: Jag svarade på ditt inlägg 3801 och inget annat. Det som jag fetat där.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-22 kl. 00:09.
Citera
2025-04-21, 23:40
Medlem
Citat:
Nu säljer han sin lght i Stockholm. Det måste vara oerhört stressigt med 4 boenden samtidigt som det står helt still med jobb (vad det verkar just nu) och man kanske ska betala upp till 13 miljoner för ett boende till Ciara och barnen. Inte undra på att Melloförlusten kändes hård.
Vad skulle han få för jobb.Han har väl ingen yrkesutbildning.Stå och gapa på en scen med melodier som inte är värda att lyssna på.Det finns nog ingen riktig musiker som tycker att det är någonting att ha.Men smilfinksgubbe kan han vara.Det ger väl några korvören.Dom riktiga räkningarna får nog föräldrarna hjälpa till att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in