Citat:
Ursprungligen postat av
Lazydell
Bara genom att läsa längden av ditt försvarstal förstår man att även du ser att allt inte står riktigt rätt till här. Och ja, det är en väldigt mild "våldsamhet" men vem som helst - igen även du - ser hur obekväm han blir. Att skylla det på Måns, som inte är i rummet, eller förmodligen ens landet, blir bara konstigt. Som att lägga den sista pusselbiten först.
Det är inget försvarstal. Jag beskriver tydligt vad jag ser.
Det är ingen mild våldsamhet eller någon våldsamhet alls. Det Ciara och mormodern gör är fullt naturligt i situationen som den är.
Det är Måns pojken talar till, så givetvis är det mycket mer sannolikt att det är Måns som gör honom obekväm, och inte mormoderns händer om hans axlar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sagotradapplet
Får jag snälla citera dig här? ”Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal”!
Om min tolkning skulle vara ren fantasi, så gäller det i minst lika hög grad det du hittar på här - med den enda skillnaden att du är fast övertygad om att du läckt den enda riktiga sanningen.
Det är i alla fall trevligt att du håller med om att videon är naturligt arrangerad.
En väldigt intressant aspekt är att det faktiskt var en personlig hälsning till MZ. En sådan hälsning hade knappast behövt vara perfekt iscensatt – det hade väl inte spelat någon roll om den äldste sonen bara syntes till hälften?
Men istället förvandlas det till en offentlig uppvisning genom att det läggs upp på Instagram. Vad är alltså den ursprungliga avsikten med videon? Är det kanske snarare ett pr-klipp för CJZ:s offentliga image – något som verkar vara väldigt viktigt för henne – och där hennes mamma mycket gärna hjälper till? Det här med att skapa ett polerat yttre är ju knappast något nytt i hennes fall, det ser man i fler sammanhang än bara detta.
Och jag vet att du lär invända, men jag upplever den där underliggande tonen mycket oftare i hennes inlägg än i MZ:s. Han har helt enkelt inte samma behov av att sätta sig själv i perfekt ljus. Det märks inte minst på alla skojinlägg där han bjuder på sig själv.
Nej, du får inte citera mig eftersom du citerar mig fel.
Jag skrev: Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal
att Ciara skulle begå övergrepp i videon.
Du utelämnade det svarta, som var hela poängen.
Och med poängen framgår att det var Lazys kommentar jag syftade på eftersom det var hon som påstod att Ciara begick övergrepp i videon.
Jo, det spelar roll om alla syns. Både för de som skickar hälsningen och den som mottar den.
Är ingen större skillnad om folk lägger upp personliga hälsningar eller personliga bilder på Instagram, och det gör de ju hela tiden.
Ser inte att Ciara har ett behov att sätta sig i ett perfekt ljus. Tvärtom delar hon med sig av både tråkigheter och tragedier.
Att visa en putsad fasad när något annat pågår under ytan handlar inte om bekräftelse/ett behov att sätta sig i ett perfekt ljus.
Jag uppfattar inte Måns "skojinlägg" som att han bjuder på sig själv. Handlar snarare oftast om damage control och bortförklaringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Nej det påstod jag ej. Däremot att det var din våta dröm att MZ skulle misshandlat sin styvson. Och att det är därför pojkens pappa ska vittna.
Tre av dina inlägg i ämnet;
"Han har dementerat fysiskt våld mot sina egna barn, inte mot Ciaras son från hennes tidigare förhållande".
"Han valde förmodligen att inte nämna styvsonen, för att han vid något eller flera tillfällen gjort något av det Ciara nämner mot pojken. Att pojkens pappa är en av Ciaras domstolsvittnen tyder på detta."
Och det är inte osannolikt att Måns varit på äldsta pojken, då pojkens pappa är med på Ciaras lista med vittnen som lämnats till domstolen.
Jo, det påstod du.
Du citerade Måns: "Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam
mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller
slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”
Med det svarta svärtat.
Och skrev sen "Ja det är din våta fantasi. Vi vet!!! Men vad som är sanningen vet du absolut inte."
Och det du påstår nu, att det är min våta dröm att Måns skulle misshandlat styvsonen är ju samma sak, och en lika sjuk kommentar det.
Bara för att man analyserar och kommenterar det som skrivits och kommit fram så betyder det inte att man hoppas att kvinnor och/eller barn utsatts för misshandel. Är sinnessjukt att du påstår det.
Jag har inte sett dig skriva en enda intelligent kommentar här. De allra flesta av dina inlägg går ut på att flyga på folk med ovidkommande skit och hacka sönder tråden.
Om du skriver något vettigt framöver är det möjligt att jag svarar. Annars kommer jag ignorera dig, eller svara med samma korta mening varje gång – "Sluta sabba tråden med ovidkommande trams!"