2025-05-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Jag är lite förvånad och faktiskt imponerad att C har varit så här tydlig och gränssättande, utifrån den nästan undergivenhet man såg i ”Anders flyttar in”. Som kärlekspartner till en missbrukare och i önskan att hålla ihop en småbarnsfamilj med en sådan, är det en bedrift att inte bli medberoende.

Sen ifrågasätter jag det mesta med Måns just nu. Tyvärr. Också att han osympatiska sidor helt beror på droger. Möjligen över känslomässiga skador under uppväxten, vilken jag kan sympatisera med. Men jobba på det då snubben, istället för att börja dra linor på turnebuss när du har små barn som behöver dig. Måns klagade i samma program över att Ciara hade ifrågasatt hans kärlek till barnen ( i samband med att han skrev en låt till nyfödde sonen). Varför gjorde hon det? Betedde han sig avstängt? Han sa också att han såg sig som en pappa till hennes första barn. Men i förhandlingen var han helt avstängd mot den pojken och sina biologiska barns rätt och kärlek till sin bror och hans till dem.

Upprepad otrohet i relationer som tar slut pga det. Fortsatt Otrohet när han har gift sig och skaffat barn. Presenterar sig själv som helt ego och utan framförhållning i TV ( vilket också framgår i programmet i olika situationer). Och kronan på verket, att försöka gillra nån slags barnfälla, som skulle slå igen efter en tid i Sverige.

Även hos de mest inbitna Måns-fans måste man ju se att han har gjort mycket fel som har förstört relationerna, karriären och förtroendet. Och att då inte äga det, be om förlåtelse och skämmas, utan istället förminska Ciara, hennes första son, hennes moderskap, och bedra deras ursprungsdeal ( boende i England där hon har ett barn till) och att anklaga henne för att plantera kokain är MAGSTARKT. Låt oss hoppas att det är drogpersonligheten och att det finns någon annan, bättre och mer kärleksfull, bakom, trots uttalanden från folk som gått i samma klass och inte tycker han var snäll.

Men han har MYCKET inre arbete att göra för att mogna och ska bli kvitt ett drogberoende. Frågan är hur motiverad han är. Drogmissbrukare ser sig som offer och nu föll han på eget grepp och har pajat familj, relationer, artist/programledar-renomme’. Och i det läget ska han ta bort dövningsmedlet.

Hoppas han är bra mot hundarna och lille kissen. Han verkar ta in djur mer än människor. De finns ju runt honom och ger kravlös kärlek och vissa rutiner som han säkert behöver nu.

Ja, det är mycket starkt av C att inte bli medberoende!

Jag tänker att M säkert är en bra person. Men att missbruket tagit ut sin rätt... Och han behöver sluta med det. Möta demonerna. Ta itu med det och ta tag i det.
Citera
2025-05-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Vi tolkar det helt olika. Faktum är att Måns har inte mycket jobb förutom sommarmånaderna. I årsskiftet hade han melodifestivalen och Masked Singers, vilket säkerligen är anledningen till att han hade droger i blodet. Säkerligen därför han kallade det för återfall. Jag tror definitivt inte att han kör in till Malmö för att köpa droger, staden är alldeles för liten för att det inte skulle märkas. Att Ciara inte vill ha fler spekulationer för barnens skull, var ett svar på mängder av fantasier och spekulationer som förekom i hennes tråd. Varför ska någon alls skriva dynga här när hon avsagt sig det på sitt Instagram?

Så du tycker det är ok att en förälder som har ansvar för två små barn, knarkar lite då ich då i samband med att denna jobbar? Är jobb och knark förenligt tycker du? Är knark och ta hand om smbatn förenligt, tycker du? Är avtändning/avvänjning från knark och ta hand om småbarn förenligt, tycker du?
Citera
2025-05-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Jag tänker att M säkert är en bra person. Men att missbruket tagit ut sin rätt... Och han behöver sluta med det. Möta demonerna. Ta itu med det och ta tag i det.

Hoppas. Men tvivlar. Förmodligen har han tagit droger längre tid än två år och det påträffades väl fler droger i blodet utöver kokain och alkohol? Nu har yttre omständigheter tvingat fram att han officiellt måste bli drogfri. Men finns inre motivation till den stora livsstils och personlighetsförändring som krävs? Att alltid leva, uppträda turnera nykter är ett helt annat liv. Att inte söka kickar och bekräftelse är en helt annan person. Stora förändringar som kommer öppna en ny värld och person som aldrig blir densamma. Inga små grejer.
Citera
2025-05-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Hoppas. Men tvivlar. Förmodligen har han tagit droger längre tid än två år och det påträffades väl fler droger i blodet utöver kokain och alkohol? Nu har yttre omständigheter tvingat fram att han officiellt måste bli drogfri. Men finns inre motivation till den stora livsstils och personlighetsförändring som krävs? Att alltid leva, uppträda turnera nykter är ett helt annat liv. Att inte söka kickar och bekräftelse är en helt annan person. Stora förändringar som kommer öppna en ny värld och person som aldrig blir densamma. Inga små grejer.

Vi får hoppas att han lyckas bli drogfri. Och att han då är en bra person. Och har fortsatt mycket kontakt med barnen. Barn behöver ju båda sina föräldrar.
Citera
2025-05-21, 00:15
Medlem
Citat:
Så vanligt är det väl inte att folk som separerar och har barn ihop absolut vill bo i olika länder? Och så vanligt är det väl inte att en av dessa två är missbrukare av tom. olagliga substanser?

De provade att bo i Sverige. Finns ju rätt många bevis kring att det var ett prövoår. Det var ingen permanent flytt. Och barnen har sin äldsta bror I England. Och har främst bott där i sina liv. Så naturligt är det där de bör bo.

Staffanstorp lät dock bra på många olika sätt för barnen, om det inte vore för att pappan är missbrukare, nannyn och farföräldrarna vekar vara medberoende och att de fått sämre tillgång till sin mamma som ju har ett barn även i England.

Jag tycker det låter som att Måns vill att hans son ska vara på ett visst sätt. Kung av det sociala osv. Pojken är väl lite blyg och mer av en tänkare än en härjare, inget fel med det. Man får försöka acceptera sina barn som de är också.
Citera
2025-05-21, 00:27
Medlem
Citat:

Han verkar ha starka drag av narcissism, varit otrogen mot flera partners, kan inte acceptera motgångar. Tar sin fru till rättegång för att hålla hennes barn kvar i Sverige så hon får sina barn i olika länder när 1) han valt att flytta till England och skaffa barn med en engelsk kvinna, som redan har ett barn där och 2) han lovat att han inte ska göra exakt detta. Dessutom planerade han för att flytta barnen till Sverige långt innan hon var med på noterna.

Själva rättegången i sig var så katastrofala vittnesmål från Måns och hans föräldrar, plus drogerna, plus bevis för att han lovat att inte hålla barnen kvar i Sverige, plus de har bott hela sina liv i England, att man tvivlar på att han ens trodde detta skulle kunna gå. Och vad var i så fall motivet? Lämna en kontrollerande man gör man inte ostraffat. Han vet att barnen har det bra med sin mamma i England, ibland får man svälja stoltheten. Enligt honom själv var det inte ens han som skulle ta hand om dem, det var barnflickan. Hon var typ hans starkaste kort. Jättekonstigt.

Jag är ledsen men då är man inte en bra person. Kan inte behandla sina närmare, de som älskar en och har gett en allt, som skit.
Citera
2025-05-21, 05:12
Medlem
Skurhinkens avatar
I Petter-Nicklas fall räcker det inte att bara gå och prata med någon om sitt knarkmissbruk. Då det påträffades stora mängder alkohol, kokain samt andra substanser i hans blod så behöver han lägga in sig själv för att bli ren.

Då han uppvisar en narcisstisk personlighetsstörning, vilket innebär att man saknar självinsikt, så tvivlar jag å det grövsta att han kommer bli ren. Han kommer fortsätta ljuga och manipulera men jag hoppas verkligen att den lilla kontakt han har med barnen sker under övervakning.
Citera
2025-05-21, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han verkar ha starka drag av narcissism, varit otrogen mot flera partners, kan inte acceptera motgångar. Tar sin fru till rättegång för att hålla hennes barn kvar i Sverige så hon får sina barn i olika länder när 1) han valt att flytta till England och skaffa barn med en engelsk kvinna, som redan har ett barn där och 2) han lovat att han inte ska göra exakt detta. Dessutom planerade han för att flytta barnen till Sverige långt innan hon var med på noterna.

Själva rättegången i sig var så katastrofala vittnesmål från Måns och hans föräldrar, plus drogerna, plus bevis för att han lovat att inte hålla barnen kvar i Sverige, plus de har bott hela sina liv i England, att man tvivlar på att han ens trodde detta skulle kunna gå. Och vad var i så fall motivet? Lämna en kontrollerande man gör man inte ostraffat. Han vet att barnen har det bra med sin mamma i England, ibland får man svälja stoltheten. Enligt honom själv var det inte ens han som skulle ta hand om dem, det var barnflickan. Hon var typ hans starkaste kort. Jättekonstigt.

Jag är ledsen men då är man inte en bra person. Kan inte behandla sina närmare, de som älskar en och har gett en allt, som skit.

Generellt:

Kokainbruk kan ge agitation och aggressivitet. Långvarigt missbruk av drogen kan ge ökad misstänksamhet/paranoia.

Det förvånar mig därav inte om en kokainmissbrukare använder fysiskt samt även psykiskt våld mot de närmaste. Pga. drogens mekanismer.

Specifikt gällande M:

Otrohet kan ju hänga ihop med sexmissbruk och att det kan finnas en större beroendeproblematik än bara kokain. M behöver ta itu med missbruk Och beroende. Helt klart. Och erkänna fullt ut att han har missbruk och beroende.

Ja, M ger ingen smickrande bild av sig själv vid rättegången och det har inte bara med kokainet och dess verkningar att göra. Och nannyn och farföräldrarna verkar medberoende. Och de försöker få C att framstå som mindre bra. Vilket i mina ögon ger motsatt effekt från vad de kanske hade hoppats på. Det ger direkt osympatisk intryck att prata ner Cs föräldraförmåga samtidigt som Ms kokainmissbruk nästan sopas under mattan som inte så farligt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-05-21 kl. 05:36.
Citera
2025-05-21, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tycker det låter som att Måns vill att hans son ska vara på ett visst sätt. Kung av det sociala osv. Pojken är väl lite blyg och mer av en tänkare än en härjare, inget fel med det. Man får försöka acceptera sina barn som de är också.

Jag fick mer bilden av att skolan i Storbritannien kanske hade mer att önska i hur barnet har det där.. . Om så är fallet, kanske ett skolbyte även i Storbritannien skulle göra pojken gott. Finns ju inte bara två skolor, varav den ena ligger i Storbritannien och den andra i Staffanstorp...

Eller så är det som du skriver.

Svårt att veta, när man bara hört lite om skolbiten på rättegången.

Och givetvis ska barn få vara de, de är. Viktigt för deras självkänsla och utveckling att få vara de de är .
Citera
2025-05-21, 05:56
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
I Petter-Nicklas fall räcker det inte att bara gå och prata med någon om sitt knarkmissbruk. Då det påträffades stora mängder alkohol, kokain samt andra substanser i hans blod så behöver han lägga in sig själv för att bli ren.

Då han uppvisar en narcisstisk personlighetsstörning, vilket innebär att man saknar självinsikt, så tvivlar jag å det grövsta att han kommer bli ren. Han kommer fortsätta ljuga och manipulera men jag hoppas verkligen att den lilla kontakt han har med barnen sker under övervakning.
Han kommer aldrig ta sig ur sitt missbruk. Han är snart 40 och har säkert tagit droger och krökat i 20 år. MånsPetter ser ju inte ens sig själv som narkoman och att knulla runt med både gubbar och kärringar tar han lätt på. På detta maktfullkomlig och narcissist. Går inte att bota en sån person. .
Citera
2025-05-21, 06:37
Medlem
När jag läser kommentarer på läckbergs och wallins instagram där de o olika inlägg nedgör mumsmåns är det bara att konstater att de som försvarar honom är försvinnande få. i början var det massvis

han ses nu som en knarkgalen kvinnomisshandlare som ör en fara för sina barn.

nu blir han nog persona non grata i kändissverige! kan tv4 verkligen fortsätta sända masked singer med en sådan person i fokus. det blir som att de säger att kvinnomisshandel och knark
är ok!
Citera
2025-05-21, 07:01
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
När jag läser kommentarer på läckbergs och wallins instagram där de o olika inlägg nedgör mumsmåns är det bara att konstater att de som försvarar honom är försvinnande få. i början var det massvis

han ses nu som en knarkgalen kvinnomisshandlare som ör en fara för sina barn.

nu blir han nog persona non grata i kändissverige! kan tv4 verkligen fortsätta sända masked singer med en sådan person i fokus. det blir som att de säger att kvinnomisshandel och knark
är ok!

Knarkar-Knullar-Mums-Mums har gjort sitt på Tv4! Om inte Masked Singer vore inspelat i förväg hade han varit borta sedan dag 1, nu smyger man lite med att kommentera Mums framtid tills att programmet är över.

Storhetsvansinne, narcissist, lögnare, mm, många äro Måns egenskaper men är inte saknaden av ett gäng skruvar i huvvet grundorsak till allt, killen är helt enkelt inte ngt ämne för Mensa.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-05-21 kl. 07:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in