2025-05-24, 22:33
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror inte det hjälper att lägga in sig som 40-åring. Så fort dom kommer ut så är det samma visa igen. Det krävs egen stark vilja och den har inte MånsPetter. I så fall hade han slutat för flera år sen när han hade en sån fin tjej och gulliga barn.

Nej, det verkar inte som MånsPetter tar sin missbruksproblematik på allvar. Om det stämmer att han endast har ett samtal om dagen och inget mer räcker det inte. Dessutom, när man lyssnar på rättegången framgår det att MånsPetter sannolikt inte berättat sanningen om sitt missbruk för föräldrarna, Ciara och förmodligen inte heller för sina vänner. Det är ett väldigt svamlande och han försvarar sig väldigt oklart och onyanserat. Så återigen, in med MånsPetter på sluten missbruksbehandling till sommaren 2026. Då har hans möjlighet att återupprätta förtroendet hos barnens mamma vilket självklart gynnar barnen. Ett ställningskrig mellan Ciara och MånsPetter kommer skapa djupa sår hos barnen. Detta lär han sig på 12-stegsprogrammet vilket får mig att tro att det är mycket tveksamt om MånsPetter ens går i någon evidensbaserad behandling.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-24 kl. 22:37.
Citera
2025-05-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Märker inte du att alla andra i tråden lyckas ha ganska normala interaktioner med ”nykomlingen ” men att du är den enda som beter sig som en rabiat häxa mot hen ?

Var det på riktigt du satte fokus på husförsäljningen och eldade upp dig över att M skulle ha ljugit om det? Känner du att din världsbild är hotad eller vad handlar det om ?

Jag tyckte insekternas inlägg var bra utifrån att vi fick insyn i hur någon nära M ändå sett en förändring i beteendet dom senaste 6 mån och nu efteråt kan lägga hop det med att man förstår att han har ett missbruk? Jag tolkar inte inlägget som något som handlar om saker man kan läsa sig till utan en nyttig berättelse om vad någon nära M fått höra, känt, tänkt

Tyckte det också blev tydligt att dom är många runt M som har ett medberoende, inte bara den allra närmsta familjen
Jag förstår att du egentligen frågar mig om jag inte kan känna av rummet? Om jag inte förstår sociala koder? Svaret är jo, det är just det jag kan. Och det kan behövas extra just nu när jag ft verkar vara här ensam.

Jag satte fokus på husförsäljningen som en av många saker jag fann underligt i denna närstående människas inlägg. Det blev en 'följetong' enkom för att personen i fråga inte kunde svara. Och fortfarande inte kan. Talande.

Att du fann "Insektens" inlägg vara bra får stå för dig. Personligen känner jag mest skam när jag ställs inför dylika billiga manövers, som jag dessutom väntas gå på/köpa.
Citera
2025-05-24, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ni vill ha lagar som förbjuder folk att ”säga elaka saker”. Ni låter som småbarn. Vill bara få tyst på folk så att folk ska kunna bete sig som skitstövlar utan att det kommer fram.

Måns och hans föräldrar hängde ut Ciara som en dålig mamma som inte kan ta ansvar för sina barn. Måns anklagar henne dessutom för att ha lagt fram kokain som barnen kan komma åt. Det är att försöka få henne att framstå som klandervärd. Förtal alltså enligt samma lag som ni hänvisar till. It goes both ways.
Precis. Dom där människorna förnedrade och baktalade både Ciara och hennes son. Obehagliga.. Klart dom inte ville att alla skulle kunna lyssna på i efterhand.
Citera
2025-05-24, 22:40
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ni vill ha lagar som förbjuder folk att ”säga elaka saker”. Ni låter som småbarn. Vill bara få tyst på folk så att folk ska kunna bete sig som skitstövlar utan att det kommer fram.

Måns och hans föräldrar hängde ut Ciara som en dålig mamma som inte kan ta ansvar för sina barn. Måns anklagar henne dessutom för att ha lagt fram kokain som barnen kan komma åt. Det är att försöka få henne att framstå som klandervärd. Förtal alltså enligt samma lag som ni hänvisar till. It goes both ways.

Ja, om MånsPetter ger sig in i ett rättsprocess om förtal mot Ciara och Camilla Läckberg tror jag han kommer att mötas av en väldigt tråkig process som endast leder honom längre bort från barnen och från möjligheten att få lite folkparksgig eller jobb som bröllopssångare 2027.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-24 kl. 22:46.
Citera
2025-05-24, 22:45
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag förstår att du egentligen frågar mig om jag inte kan känna av rummet? Om jag inte förstår sociala koder? Svaret är jo, det är just det jag kan. Och det kan behövas extra just nu när jag ft verkar vara här ensam.

Jag satte fokus på husförsäljningen som en av många saker jag fann underligt i denna närstående människas inlägg. Det blev en 'följetong' enkom för att personen i fråga inte kunde svara. Och fortfarande inte kan. Talande.

Att du fann "Insektens" inlägg vara bra får stå för dig. Personligen känner jag mest skam när jag ställs inför dylika billiga manövers, som jag dessutom väntas gå på/köpa.

"Insekten" som verkar ha insyn menade med bestämdhet att MånsPetter ljög när han satt med GP och sa att det var i turnébussen han tog kokain för första gången. Som MånsPetters dygnetrunt-Advokat anser du säkert att det är insekten som ljuger.
Citera
2025-05-24, 22:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vad tycker du han ska göra,?
Jag tycker ingenting. Antingen så vill han sluta knarka och gör det. Eller också lägger han in sig på klinik för att andra tycker det. Det första alternativet är mest effektivt. Det gäller också att bryta upp från dom gamla vännerna/kollegorna och skaffa sig en sysselsättning. Vin kanske inte är det bästa att pyssla i hans läge då ett glas räcker för att trigga igång beroendet. Han är för gammal för att försöka bota om han inte har bestämt sig.
Citera
2025-05-24, 22:50
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Jag tycker ingenting. Antingen så vill han sluta knarka och gör det. Eller också lägger han in sig på klinik för att andra tycker det. Det första alternativet är mest effektivt. Det gäller också att bryta upp från dom gamla vännerna/kollegorna och skaffa sig en sysselsättning. Vin kanske inte är det bästa att pyssla i hans läge då ett glas räcker för att trigga igång beroendet. Han är för gammal för att försöka bota om han inte har bestämt sig.

Nej, att som gammal missbrukare ta sig an att försöka kränga vin är en usel idé. En tidsfråga innan hans etiketter försvinner från flaskorna. De intäkterna kommer successivt att försvinna
Citera
2025-05-24, 22:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
"Insekten" som verkar ha insyn menade med bestämdhet att MånsPetter ljög när han satt med GP och sa att det var i turnébussen han tog kokain för första gången. Som MånsPetters dygnetrunt-Advokat anser du säkert att det är insekten som ljuger.
Finns det någon med högre IQ än 38 som trodde på att han tog första linan i turnebussen för 2 år sen? Precis i samma veva som han fick en till son. Narkomaner är mästare i att ljuga och så även denna gång. Snarare har han hållit på i minst 10 år. Stämmer bra ihop med alla otrohetsaffärer som även drabbade Marie.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-24 kl. 22:58.
Citera
2025-05-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Vad anser du själv? Tycker du det låter sannolikt att någon av hans närmsta gör ett sådant uttalande? Svara inte bara från motståndarsidan nu, utan tycker du det låter SANNOLIKT? Varför isf?
Citera
2025-05-24, 22:58
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Finns det någon med högre IQ än 38 som trodde på att han tog första linan i turnebussen för 2 år sen? Precis i samma veva som han fick en till son. Narkomaner är mästare i att ljuga och så även denna gång. Snarare har han hållit på i minst 10 år. Stämmer bra ihop med alla otroheter som även drabbade Marie.

Det är bl.a. detta som MånsPetter hanterat så uselt i efterspelet, att bara fortsätta ljuga för honom bara ännu längre ner i dyn och förintar det lilla förtroende några hade för honom. Tingsrätten fann honom ej heller trovärdig. De har hanterat missbruksföräldrar tidigare och det var därför jag hela tiden hävdat att MånsPetter inte haft en chans i rätten. Fortsätter han med lögner och missbruk kan ha bli av med även vårdnaden.
Citera
2025-05-24, 23:01
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vad anser du själv? Tycker du det låter sannolikt att någon av hans närmsta gör ett sådant uttalande? Svara inte bara från motståndarsidan nu, utan tycker du det låter SANNOLIKT? Varför isf?

De var ju flera av hans närmsta som inte ville vittna för honom. De kanske följt MånsPetter under längre tid och upplevde att han ljög när han påstod att han började prova kokain vid 36års ålder. Dessutom med nyfött barn hemma. MånsPetter kanske inte har så många vänner längre.
Citera
2025-05-24, 23:04
Medlem
ziggarillens avatar
Skulle gärna vilja att fler än nykomlingen yttrade sig ur MånsPetters bekantskapskrets. Men jag tror få vågar då sångaren är opålitlig och hämdlysten. Jag skulle inte heller våga göra mig ovän med den mannen. Nu inväntar man ju bara nästa steg och ser om han kommer överklaga och hitta på ditten och datten inför skilsmässan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in