2025-05-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Jag hittade inlägget... det var ju på skoj. Du kan ju inte rycka en del i ett sammanhang.

Kan väl hon också säga då, allt hon har sagt var på skoj. Ändå har det vart ett himla liv från folk härinne.
Citera
2025-05-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kan väl hon också säga då, allt hon har sagt var på skoj. Ändå har det vart ett himla liv från folk härinne.

Det är Ciara som skrivet inlägget och hon avslutar med " Som jag älskar dig Måns Zelmerlöv, verkligen, galet, djupt" Så skulle hon inte skriva om det varit på blodigt allvar.
Citera
2025-05-24, 14:27
Medlem
TACK för ditt perspektiv och väldigt nyanserade inlägg!

Du skriver att ni inte känner igen Måns det senaste halvåret, skulle du vilja utveckla det lite närmare? Finns det tankar om att det är alkoholmissbruk eller annat missbruk än just kokain i bilden?

Alla människor är ju mer eller mindre knäppa på olika sätt, med starka och svaga sidor, och det gäller självklart även Måns, både som vän, pappa och partner. Det avgörande är ju huruvida man har självinsikt och tar ansvar för sin del istället för att skylla hela problemet på andra. Självinsikten och empatin framstår som ganska svag hos Måns under rättegången, uppfattar du att det låter annorlunda privat? Nu tänker jag främst gällande orsaken till skilsmässan och hur kokain ”problemet” påverkat familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Vet inte hur jag ska göra för att svara på ett inlägg direkt men till katperlom: Ja, jag tror att barnen kommer ha det bra i England och jag tror inte att de blir lidande av flytten. Klart de blir påverkade av skilsmässan i sig men det blir alla barn vars föräldrar skiljer sig. Flytten till England är en flytt hem till huset där Albert vuxit upp och Ossian spenderade sina första månader i livet, så jag är inte orolig, nej.
Citera
2025-05-24, 14:41
Medlem
Återigen, tack för kloka och informativa inlägg. Skönt att höra att det verkar finnas nyanserade människor i familjens närhet som kan se situationen från båda sidor. Jag misstänker att det även gäller flertalet användare här på FB, som dock i större utsträckning väljer att inte kommentera…

Citat:
Jag har inte tid att svara en och en men jag kommer inte heller besvara attacker som att jag skulle vara Camilla Läckberg eller att Måns är narcissist. Kan ni inte se att det är fruktansvärt synd om både Ciara och Måns? Det sista de behöver är ett krig som å deras vägnar utkämpas på nätet och framför allt inte av människor som inte har någon som helst insyn. Det gäller båda sidor.

Är man vuxen förhåller man sig självklart neutral i frågan om framtiden för Måns, Ciara och barnen. Barnens bästa är tillgång till båda föräldrar och att konflikten lägger sig och den här destruktiva situationen får ett slut.

Glömde skriva en sak i mitt inlägg och det är att Måns alltid varit emot att barnen ska växa upp som ”kändisbarn” och att han tyckt att det är bra att dom inte bor i Sverige så att barnen slipper den stressen.
Citera
2025-05-24, 14:45
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
De kan väl inte skriva att han gömt barnens pass utan att någon vet att han gjort det?
Likaså att han bryter mot Haagkonventionen.
Att han krävt att hon inte uttalar sig alls stämmer ju inte heller och ingen "attack" mot bonusbarnet har skett. Ska de skriva de rubriker DU vill ha direkt från ditt huvud, eller vad menar du?
Att MZ är anmäld för relationsvåld har ju däremot skrivits.
Måns med familj kritiserade Cs son i rätten jo
Citera
2025-05-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Måns med familj kritiserade Cs son i rätten jo
De sa att de var osams. Måns attackerade inte sonen.
Citera
2025-05-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
😆 Det är därför de pratar varje dag. Bestämmer träff.
Hans sk. Sponsor är en av hans vänner då och då tror inte jag på nåt annat än att lille Måns läst på nätet vad NA är och vad de gör, hur går det till. Det låter så bra att säga att han börjat där. Men enl. Honom skulle han börjat för flera mån sen, men han snorta på rejält under mrlodifestivalen och på finalen och har efter det haft minst två återfall, då han tog blodprov fanns kokain, alkohol och nån mer substans fanns i blodet. Detta blodprovet togs några veckor efter Melodifestivalen så det hsn säger stämmer inte ihop med verkligheten
Citera
2025-05-24, 15:14
Medlem
Måns har testat droger redan på tiden han var tillsammans med Marie.
Han var redan på den tiden notoriskt otrogen fast det är ju inget någon här kan bli häpen över då det är allmänt känt och han berättat om sitt sk ”problem”.

Hörde i rättegången att Måns blev upprörd över att Ciara slängde ut honom på hans födelsedag men han berättade ju för Marie att han hade varit otrogen och dumpade henne på hennes födelsedag. Dubbelmoral?

Förresten finns det någon kunnig här som vet om man får avslöja information som inte läckt ut än eller kan man bli anmäld för ”förtal” trots att man ska vara anonym här?
Citera
2025-05-24, 15:18
Medlem
Rikskrim08s avatar
Som jag skrivit länge och många med mig, MånsPetter borde lägga in sig på behandlingshem 1 år. Först därefter kan vi tala om en viss stabilitet som han kan bygga vidare på. Allt annat leder till mycket hög risk för återfall, om han nu slutat vill säga.
Citera
2025-05-24, 15:24
Medlem
Måns har blivit allt mer sluten, sliten och agiterad i sitt sätt. Istället för att vara sitt glada och kärleksfulla jag har han varit arrogant och lättretlig. Han har alltid varit glad i drycker så alkoholintaget har nog inte ökat, snarare tvärtom då jag uppfattar det som han bytt ut alkohol mot kokain.

Att han testar positivt för andra drogsubstanser förklarar han med att kokain ofta är utblandat med exempelvis amfetamin.

Jag tror att det sköra äktenskapet och den tidiga insikten om att det inte gick att bo i Sverige gjorde att han kände sig fast mellan ”a rock and a hard surface” i och med att hans valmöjligheter för boende är begränsade vid skilsmässa och att det bidragit till destruktiva beteenden.

Jag uppfattar det som att han sade exakt vad han kände och tyckte för stunden under rättegången men att han efteråt och när detta blivit så väldigt publikt fått fler perspektiv på situationen än han klarade av att ta in förut. Även närmsta familjen har förstått hur långtgående missbruket är, något man inte alls hade insikt i före rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
TACK för ditt perspektiv och väldigt nyanserade inlägg!

Du skriver att ni inte känner igen Måns det senaste halvåret, skulle du vilja utveckla det lite närmare? Finns det tankar om att det är alkoholmissbruk eller annat missbruk än just kokain i bilden?

Alla människor är ju mer eller mindre knäppa på olika sätt, med starka och svaga sidor, och det gäller självklart även Måns, både som vän, pappa och partner. Det avgörande är ju huruvida man har självinsikt och tar ansvar för sin del istället för att skylla hela problemet på andra. Självinsikten och empatin framstår som ganska svag hos Måns under rättegången, uppfattar du att det låter annorlunda privat? Nu tänker jag främst gällande orsaken till skilsmässan och hur kokain ”problemet” påverkat familjen.
Citera
2025-05-24, 15:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkinoutloud
Måns har testat droger redan på tiden han var tillsammans med Marie.
Han var redan på den tiden notoriskt otrogen fast det är ju inget någon här kan bli häpen över då det är allmänt känt och han berättat om sitt sk ”problem”.

Hörde i rättegången att Måns blev upprörd över att Ciara slängde ut honom på hans födelsedag men han berättade ju för Marie att han hade varit otrogen och dumpade henne på hennes födelsedag. Dubbelmoral?

Förresten finns det någon kunnig här som vet om man får avslöja information som inte läckt ut än eller kan man bli anmäld för ”förtal” trots att man ska vara anonym här?
Är ju några som skrivit saker här som dom vet...som inte uttalats offentligt av M eller C. Vet inte vad som gäller dock. Flashback är ju och ska förbli ett , för användaren, anonymt forum. Står väl mycket skvaller om många människor på denna sajt...
Citera
2025-05-24, 15:28
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Jag har inte tid att svara en och en men jag kommer inte heller besvara attacker som att jag skulle vara Camilla Läckberg eller att Måns är narcissist. Kan ni inte se att det är fruktansvärt synd om både Ciara och Måns? Det sista de behöver är ett krig som å deras vägnar utkämpas på nätet och framför allt inte av människor som inte har någon som helst insyn. Det gäller båda sidor.

Är man vuxen förhåller man sig självklart neutral i frågan om framtiden för Måns, Ciara och barnen. Barnens bästa är tillgång till båda föräldrar och att konflikten lägger sig och den här destruktiva situationen får ett slut.

Glömde skriva en sak i mitt inlägg och det är att Måns alltid varit emot att barnen ska växa upp som ”kändisbarn” och att han tyckt att det är bra att dom inte bor i Sverige så att barnen slipper den stressen.
Tycker hela inlägget var smetigt och falskt. Du stack in lite passande försköningar om MånsPetter och en snäll kränkning mot Ciara. Hade hellre läst vad en äkta person i hans turnébuss skrev. Eller någon modig person vilket saknas. Tar ditt inlägg med en nypa salt.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-24 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in