2025-05-24, 15:28
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag har inte tid att svara en och en men jag kommer inte heller besvara attacker som att jag skulle vara Camilla Läckberg eller att Måns är narcissist. Kan ni inte se att det är fruktansvärt synd om både Ciara och Måns? Det sista de behöver är ett krig som å deras vägnar utkämpas på nätet och framför allt inte av människor som inte har någon som helst insyn. Det gäller båda sidor.

Är man vuxen förhåller man sig självklart neutral i frågan om framtiden för Måns, Ciara och barnen. Barnens bästa är tillgång till båda föräldrar och att konflikten lägger sig och den här destruktiva situationen får ett slut.

Glömde skriva en sak i mitt inlägg och det är att Måns alltid varit emot att barnen ska växa upp som ”kändisbarn” och att han tyckt att det är bra att dom inte bor i Sverige så att barnen slipper den stressen.
Tycker hela inlägget var smetigt och falskt. Du stack in lite passande försköningar om MånsPetter och en snäll kränkning mot Ciara. Hade hellre läst vad en äkta person i hans turnébuss skrev. Eller någon modig person vilket saknas. Tar ditt inlägg med en nypa salt.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-24 kl. 15:49.
Citera
2025-05-24, 15:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Måns har blivit allt mer sluten, sliten och agiterad i sitt sätt. Istället för att vara sitt glada och kärleksfulla jag har han varit arrogant och lättretlig. Han har alltid varit glad i drycker så alkoholintaget har nog inte ökat, snarare tvärtom då jag uppfattar det som han bytt ut alkohol mot kokain.

Att han testar positivt för andra drogsubstanser förklarar han med att kokain ofta är utblandat med exempelvis amfetamin.

Jag tror att det sköra äktenskapet och den tidiga insikten om att det inte gick att bo i Sverige gjorde att han kände sig fast mellan ”a rock and a hard surface” i och med att hans valmöjligheter för boende är begränsade vid skilsmässa och att det bidragit till destruktiva beteenden.

Jag uppfattar det som att han sade exakt vad han kände och tyckte för stunden under rättegången men att han efteråt och när detta blivit så väldigt publikt fått fler perspektiv på situationen än han klarade av att ta in förut. Även närmsta familjen har förstått hur långtgående missbruket är, något man inte alls hade insikt i före rättegången.
Ändå har vi några i tråden som vet extremt mycket om M, enligt de själva, som hävdar att han inte missbrukat, utan enbart partyknarkat(vilket jävla ord) som om det skulle vara helt ok
Citera
2025-05-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag är helt medveten om hur mycket stress det innebär och att man måste ta ett steg tillbaka och inte har så mycket tid för sig själv. Och ännu mer så utan nanny och ibland när min man reser utomlands i jobbet. Det hjälper inte om morgonen är ”ledig” på grund av skolan, du måste arbeta själv och hushållet gör sig inte självt. Varför vill du insinuera att jag sagt att det är hon som är problemet med detta uttalande? Det gjorde jag inte i det här fallet. Det viktigaste är att kasta sig över de människor som är för MZ ...

Men hon hade uppenbarligen mycket stöd från MZ och nannyn i det förflutna. Men nu kanske CJ inte kan göra sport 5 gånger i veckan, måla lika mycket etc. eftersom hon måste ta hand om barnen. Jag undrar vem som passar barnen medan hon målar nu? Är hennes mamma i huset? Låt oss se hur det här utvecklas...

Så om ens yrke är att vara konstnär så får man inte göra det på sin arbetstid? Hon har fler jobb än så. Att vara röst åt en av bla disneys figurer i film, tec Ariel. Tog bara Ariel som exempel, inte säkert hon gör röst där. Barnen är på skola eller med nannyn efter skolan tills C är färdig med sin arbetsdag. Hon jobbar altså med att måla tavlor och tavlorna säljs inte billigt. Måns vsr förvånad över hur mycket Ciara tjänade i månaden, det var en väldigt hög summa! Så att måla är ingen hobby för henne så som de flesta har på deras fritid! Ciaras tavlor:
https://artportable.com/art/95c87b68...f-148052035046
Senast redigerad av clymax 2025-05-24 kl. 15:38.
Citera
2025-05-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Att flytten hit var villkorat med att Måns var drogfri - har han berättat det i efterhand eftersom ingen visste att han missbrukade?

Trodde du verkligen att det var en livskris att han följde skivbolagens direktiv att göra sig ett namn på tiktok?

Har folk nära Måns avstått att vittna för att han ska få behålla sina barn hemma? Verkligen?

Du säger att han inte varit ärlig de senaste åren och nämner pappan. Men han hade ju sina dubier när de skulle gifta sig för 6 år sedan. Menar du att Måns skapade intriger redan då?

Varför fick familjen en chock när domstolen vanligtvis upplyser innan att förhören kommer att spelas in?

Varför vänder du dig inte även till dem som är elaka mot Måns, utan bara de som har något att säga om Ciara? Jag menar de är ju fler och hårdare i sin ton. Hur hjälper det Måns?

Om du vet att familjen har problem med psyksjuka stalkers, att folk här vet saker sedan 10 år tillbaka och du inte vill outa dig själv - varför gör du det då? Jag får inte ihop det.

Vi visste inte att han missbrukade men att han använde kokain lite då och då, som många konstaterat är det inte helt ovanligt. Ciara ville inte att Måns skulle använda kokain över huvud taget. Hans föräldrar visste dock inte att han tog kokain över huvud taget.

Måns har väldigt mycket att säga till om när det kommer till hans personliga varumärke och hans TikTok-satsning är inget skivbolaget tvingat honom till.

Personer nära honom har avstått från att vittna för att de inte vill göra sig osams med honom för att de helt enkelt inte ville ta hans ”direktiv” om vad man får och inte får säga i rätten.

Jag förstår nu i efterhand att intrigmakandet skett under lång tid. Jag vet dock inte om det verkligen bör kallas intrigmakande för det har varit subtilt.

Chocken för familjen handlar om att dessa inspelningar publicerats online och finns för allmänheten att lyssna på.

Om det finns några missförstånd: Jag tycker inte att någon ska tala illa om någon men för mig framstår det som mer agiterat att illaskvallra om en kändis fru än att illaskvallra om kändisen.

Jag har inte outat mig själv. (Ännu.) Och i den här tråden är det knappast jag som framstår som en psyksjuk stalker utan flera andra.
Citera
2025-05-24, 15:38
Medlem
Det trodde jag också under väldigt lång tid och var helt okej med användandet även om man idag såklart vet mer om hur kokainet påverkar samhället. Under de senaste veckorna har som sagt omfattningen av missbruket klarnat och jag väljer att kalla det för missbruk.

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Ändå har vi några i tråden som vet extremt mycket om M, enligt de själva, som hävdar att han inte missbrukat, utan enbart partyknarkat(vilket jävla ord) som om det skulle vara helt ok
Citera
2025-05-24, 15:41
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det trodde jag också under väldigt lång tid och var helt okej med användandet även om man idag såklart vet mer om hur kokainet påverkar samhället. Under de senaste veckorna har som sagt omfattningen av missbruket klarnat och jag väljer att kalla det för missbruk.
Jag gissar att kokain är lika beroendeframkallande som andra droger. Att det till slut inte funkar då och då. Whitney Houston är väl ett bra exempel
Citera
2025-05-24, 15:49
Medlem
Du får tycka vad du vill om mitt inlägg och jag förstår att det inte passar i det här väldigt binära sammanhanget.

Jag skulle självklart inte stötta Måns om det visar sig att han misshandlat Ciara, men jag tänker inte ta ställning varken för eller emot honom förrän jag faktiskt vet vad som hänt. Som sagt var det en chockerande upplevelse att få ta del av det som kom fram i samband med rättegången med tanke på att det skilde sig från det jag fått höra direkt från honom tidigare. Jag litar inte på några obekräftade uppgifter just nu men är beredd att ta ställning den dagen det kommer sådana.

Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Tycker hela inlägget var smetigt och falskt. Du stack in lite passande försköningar och en snäll kränkning mot Ciara. Hade hellre läst vad en äkta person i hans turnébuss skrev. Eller någon modig person vilket saknas. Tar ditt inlägg med en nypa salt och litteratur socker.
Citera
2025-05-24, 15:55
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Kan tänka mig att alla ni är i någon slags chocktillstånd – han verkar inte alls må bra och har ljugit för er allihop. Ni måste ju ändå vetat om att han festar rätt hårt och hur normalt kan man tycka att det är när man har fru och små barn? Valde ni att blunda, stackars kändisen alltså, jävligt viktigt att underhålla sina behov.

Kan tycka det är rätt uppiggande att Ciara såg honom som en folkparksartist, det måste ha tagit hårt på hans ego. I någon intervju berättade hon att hon inte alls var intresserad av honom när de träffades på det där bröllopet, ”this swedish wedding singer” var ju väldigt kort och hon trodde han var gay. Jobbigt läge för en superstjärna 😂

Undrar fortfarande vad ni i Måns innersta krets tycker och tänker om dessa otrohetsrykten? Kan tänka mig att stjärnan själv inte brydde så mycket förrän frugan kom på honom.
Citera
2025-05-24, 15:56
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Precis. Man fattar direkt att det är nån som ska släta över och försöka slå i folk att det minsann inte är så farligt. Tror det är mycket värre. Det där om att MånsPetter är såå populär och en världsartist av högsta rang är löjeväckande. Han har sjungit 3 låtar och varit allsångsledare på Skansen. Nåt mer om den människan känner jag inte till.
Citera
2025-05-24, 15:57
Medlem
Det kom en fråga som jag inte kan hitta om vad det är som gör att illaskvaller om Ciara kan drabba Måns negativt. Ciara har hävdat att Måns kändisskap i Sverige försätter henne och barnen i en risksituation. Hon är medveten om de stalkers han haft. Några av dem har varit riktigt läskiga och kommit på besök. Allt hat anser hon är trakasserier som aldrig hade drabbat henne om inte Måns vore känd.
Citera
2025-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Håller med dig. Det där med "partyknarka" är verkligen inte ok. Tyvärr tror jag att de flesta kändisar håller på med detta vilket de borde sluta med omedelbart. De göder de gängkriminella och detta dödar och förstör för så många fler än bara för "partyknarkaren". Måns borde nu först erkänna att det gick fel någonstans och att det har eskalerat och att han behöver hjälp att ta sig ur sitt missbruk innan han överhuvudtaget kan tänka på att ta hand om barnen och fortsätta sin karriär. Jag tror inte att hans karriär är över vilket det kanske verkar som just nu. Dock kommer han tillhöra de stukade likt Körberg, Persbrand, Rapace m.fl som har varit där Måns är idag så det kan vända. Hoppas bara att både Måns och hans familj begriper allvaret i hans missbruk och hans beteende och att de slutar hitta ursäkter för varför det blev som det blev.
Citera
2025-05-24, 15:59
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kan tänka mig att alla ni är i någon slags chocktillstånd – han verkar inte alls må bra och har ljugit för er allihop. Ni måste ju ändå vetat om att han festar rätt hårt och hur normalt kan man tycka att det är när man har fru och små barn? Valde ni att blunda, stackars kändisen alltså, jävligt viktigt att underhålla sina behov.

Kan tycka det är rätt uppiggande att Ciara såg honom som en folkparksartist, det måste ha tagit hårt på hans ego. I någon intervju berättade hon att hon inte alls var intresserad av honom när de träffades på det där bröllopet, ”this swedish wedding singer” var ju väldigt kort och hon trodde han var gay. Jobbigt läge för en superstjärna 😂

Undrar fortfarande vad ni i Måns innersta krets tycker och tänker om dessa otrohetsrykten? Kan tänka mig att stjärnan själv inte brydde så mycket förrän frugan kom på honom.
Ciara trodde han var bög också vilket stämmer. Annars betalar man inte för att ha sex med en transvestit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in