Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-23, 13:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle
Nu är ju just det du beskriver avskyvärt samt helt korrekt grund till att polisanmäla.. Sådana äckel, såsom du tenderar ju att göra lite fler saker när tillfälle ges i form av en relation. "Höhö, det var ju inte en våldtäkt. Hon ville kanske inte ha mina fingrar i sig. Höhö!"
Du behöver lära dig att differentiera olika handlingar. Dina jämförelser är som att likställa en vänskaplig klapp på axeln med grov misshandel och mord. Det är bara när man resonerar så onyanserat och skevt som du, som man kan komma med ett sådant oanständigt personligt påhopp och kalla någon äckel och våldtäktsmän — bara för att personen till skillnad från dig själv, råkar besitta sunt förnuft.
Citera
2025-05-23, 13:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det går inte ihop någonstans om man har en flytande och oklar relation och någon missförstår så innebär ju inte det att ett brott begåtts.
Hon har ju tagit på honom samt skickat ett hjärta på vill äta lunch dagen efter. Vem gör så om man anser att han begått ett brott.

Som sagt - åklagaren hade inte åtalat mannen om han/hon inte trodde på en fällande dom. Jag antar att han/hon sitter på mer juridisk kunskap än du och jag. Sen kan det såklart bli en friande dom ändå. Ska bli spännande att följa detta.
Citera
2025-05-23, 13:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha blir man sexförbrytare för att man missförstår en situation och relation.
Han är ju knappast aggressiv och på utan hon har haft sin hand innan för hans krage och smekt honom i nacken. En invit om något, dom har opererat i en gråzon helt enkelt och varit fysiska med varandra.
Hon har ju i allra högsta graf medverkat till det hela och gått över gränsen själv
. Men patetiskt att anmäla ett missförstånd.

Om det där stämmer så har hon själv varit väldigt påflugen och verkar helt ha glömt att hon är gift?

De flesta människor skulle väl dessutom inte acceptera att en annan människa helt plötsligt smeker de i nacken eller har sin hand innanför deras krage? Ni skribenter här är tråden som tjatar om samtycke verkar helt ignorera hennes eget beteende av någon anledning? Att smeka någon i nacken är en väldigt intim handling.
Citera
2025-05-23, 13:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Som sagt - åklagaren hade inte åtalat mannen om han/hon inte trodde på en fällande dom. Jag antar att han/hon sitter på mer juridisk kunskap än du och jag. Sen kan det såklart bli en friande dom ändå. Ska bli spännande att följa detta.

Ja man förstår att du tycker det, du anser kanske att det här till och med är frågan om århundradets brott?

Du verkar hoppas på en fällande dom?
Citera
2025-05-23, 13:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja man förstår att du tycker det, du anser kanske att det här till och med är frågan om århundradets brott?

Du verkar hoppas på en fällande dom?

Jag tycker inte detta är en speciellt stor sak förutom detaljen att den åtalade är en hyfsat känd programledare från tv.

Jag hoppas att domen kommer kännas rimlig hur den än ser ut.
Citera
2025-05-23, 13:47
Medlem
Citat:
Kan bara hålla med här, anmälan känns enormt överdriven med tanke på att det handlar om en fyllepuss eller två mellan två arbetskollegor där också hon själv ska ha vidrört honom vid flera tidigare tillfällen med sina händer som då ska ha varit på hans underarmar, ansikte och axlar.

Vi ska även som du påpekar beakta att hon skickade ett hjärta och en lunchinbjudan till honom efter de två pussarna. Hon är dock rätt snabb på ändra inställning efter att ha pratat med andra personer som verkar ha haft en tvivelaktig påverkan.
Kan det va så att hon blev sur när han inte vill följa med dagen efter på lunch trots att hon även skickar ett hjärta i sms. Hon hade kanske räknat med att pussen skulle följas upp med något mer trevligt. Men när han tackade nej så blev hon sur och besviken.
Citera
2025-05-23, 14:00
Medlem
Micke hade ju fruktansvärd ångest dan efter, bad väldigt mycket om ursäkt utan att bruden anklagat honom ännu.
Så lagom jobbig måste han varit på fyllan mot henne om man säger så.
Citera
2025-05-23, 14:07
Medlem
Och typ livrädd, som om han visste detta kunde kosta honom karriären, när han bönade om förlåtelse
Citera
2025-05-23, 14:07
Medlem
Tavastehuss avatar
Blir ju inte lätt för honom på jobbfronten framöver. Tror inte han var ett alternativ för exempelvis Viaplay eller Max ens innan detta (för gammal, för luddig, saknar expertis inom deras rättigheter etc).

Och vad säger frugan?

Finns en elefantkyrkogård på SVT?
Citera
2025-05-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Och typ livrädd, som om han visste detta kunde kosta honom karriären, när han bönade om förlåtelse
Hade han någon karriär på egna ben egentligen. Han va väl mer som en nickedocka som enbart sa vad manusförfattaren (tjejen som han pussade) skrev vad han skulle säga.
Citera
2025-05-23, 14:19
Medlem
Citat:
Du tror alltså att hon är kom på helt andra tankar efter att ha lyssnat på sin mans åsikter om det hela när hon berättade vad som hade hänt? Folk verkar ju ha festat rätt så hårt där och druckit en hel del alkohol?

Man undrar om de överhuvudtaget orkar jobba efter det hårda festandet?

Hjärtat och inbjudan till lunch som hon skickade till honom efter pussarna är ju också omgärdat av vissa frågetecken?

Jag tror att det är mycket möjligt att hon kom på andra tankar efter att dels ha pratat med flera personer och att bakisångesten smög sig på.

Har du ens läst FUP:en? De jobbade inte dagen efter. Hjärtemojisarna är det inte heller några frågetecken kring; hon beskriver ju det i sitt förhör.
Citera
2025-05-23, 14:20
Medlem
Hon hade kanske inte hunnit nyktra till då hon sms:ade med hjärtsmiley, sen när bakfyllan och ångesten slog till så kom galet fruntimmerssyndromet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in