Citat:
Ursprungligen postat av
Sveaswe
Jag håller med dig, men Måwe kunde varit den större i det hela. Hon skulle bara gått därifrån!! Nu är hennes rykte oavsett förstört. Jag är FÖR självförsvar men inte när man är offentlig person tyvärr. Då händer skitsaker tyvärr och med det får man ta skit. Måwe kunde varit smart och gått därifrån och vunnit politiska poäng med att sätta dit vänster personen psykologiskt och politiskt. Båda är bortblåsa . Personligen så fort jag ser en kamera drar jag. Inte en chans att man ska stånoch dividera . Bara att GÅÅÅÅ
Sätt dig in i Alice situation. Hon har uppgett i intervjuer att hennes ställningstagande för Israel kommit med ett stort pris och att hon får ta emot hot och måste tänka på sin säkerhet när hon rör sig ute i Stockholm och Bryssel.
Nyligen sköts två israeler till döds utanför Israels ambassad i USA. Precis efter detta dyker en för henne helt okänd person upp med Mellanösternutseende och trakasserar henne i korridoren på hennes arbetsplats där hon trott att hon varit trygg och fredad. Det kan lika gärna var en galen terrorist som tänker knivhugga henne.
Klart som fan att hon reagerar starkt. Och även reser hem efter händelsen.