2025-05-23, 12:48
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterradon
V-ledaren Dadgostar hade tydligen gjort ett uttalande till pressen när hon fick veta att bråket fanns på film: 'Det är inte roligt att bli fotad som politiker, men man ska inte bruka våld'.

Tråkigt att det finns bevis med andra ord.

Intressant. Då erkänner alltså Vänsterpartiet tjänstemannens barnsliga beteende.
Citera
2025-05-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Precis de fick sina 15 min 7/10 men konsekvensen efteråt blev över det de trodde 😂

Samma med terroristen i V. Nu när allt har lugnat ner sig så är hon medveten att det är dags att städa skrivbordet och be Alice om ursäkt på vägen ut.😊

Personen redan spärrad därifrån av säkerhetsavdelningen för EU parlamentet.
0 tolerans för den som bevisligen utsatt skyddsobjektet för trakasserier, filmning och våld.
Skrivbordet är redan tömt, personen har numera tillträdesförbud till EU parlamentet.
Det här kommer inte lugna ner sig inom EU parlamentet ska du ha klart för dig!
Citera
2025-05-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
SR säger nu att de väntar på att EU-parlamentet ska rösta om Måwe ska få behålla sin åtalsimmunitet. Spännande!

Röstar dom
Bort Måwes immunitet betyder det nog att folk därborta har fått veta hur allt utspelat sig utifrån kameran. Om det röstas för att ha kvar så kan jag tänka mig att Måwe är den oskyldiga. Just nu utan att sett filmen tycker jag båda gjort bort sig. Vi får se vad som händer här med mer info
Citera
2025-05-23, 12:54
Avstängd
Då får vi hoppas att polisen tar över nu och får terroristen åtalad

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Personen redan spärrad därifrån av säkerhetsavdelningen för EU parlamentet.
0 tolerans för den som bevisligen utsatt skyddsobjektet för trakasserier, filmning och våld.
Skrivbordet är redan tömt, personen har numera tillträdesförbud till EU parlamentet.
Det här kommer inte lugna ner sig inom EU parlamentet ska du ha klart för dig!
Citera
2025-05-23, 12:55
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sätt dig in i Alice situation. Hon har uppgett i intervjuer att hennes ställningstagande för Israel kommit med ett stort pris och att hon får ta emot hot och måste tänka på sin säkerhet när hon rör sig ute i Stockholm och Bryssel.

Nyligen sköts två israeler till döds utanför Israels ambassad i USA. Precis efter detta dyker en för henne helt okänd person upp med Mellanösternutseende och trakasserar henne i korridoren på hennes arbetsplats där hon trott att hon varit trygg och fredad. Det kan lika gärna var en galen terrorist som tänker knivhugga henne.

Klart som fan att hon reagerar starkt. Och även reser hem efter händelsen.

Detta är så sant. Frågan är hamastiniern hade det i tankarna.
Citera
2025-05-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Röstar dom
Bort Måwes immunitet betyder det nog att folk därborta har fått veta hur allt utspelat sig utifrån kameran. Om det röstas för att ha kvar så kan jag tänka mig att Måwe är den oskyldiga. Just nu utan att sett filmen tycker jag båda gjort bort sig. Vi får se vad som händer här med mer info
Vilken planet hör du hemma på?
NOLL chans att det blir en sådan omröstning. Läs en gång till...

Läs med stark betoning på "SR" och "de"...
"SR säger nu att de väntar på att EU-parlamentet ska rösta om Måwe ska få behålla sin åtalsimmunitet. "
Citera
2025-05-23, 12:59
Medlem
Enterradons avatar
Citat:
”Lika oprovocerat som jag attackerades har jag blivit anklagad för misshandel mot personen i fråga. Den anklagelsen är felaktig. Europaparlamentets övervakningsfilm som Europaparlamentets säkerhetsavdelning granskat, såväl initialt under gårdagen som slutgiltigt i kväll, fastslår att tjänstemannen 'initierade och eskalerade' bråket.”

V-människan är skyldig med videobevisning och snart dömnd.
Citera
2025-05-23, 12:59
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
På vilket sätt beskyddar Nooshi den V-politiker i Bryssel som eventuellt har spöat Måwe? I SVTs Morgonstudion i morse sa Nooshi bara att detta nu är under polisutredning och att det är viktigt att filmen offentliggörs.

Sen kan ju inte partiledare hållas ansvariga för allt som EU-parlamentariker gör i Bryssel. Det måste väl finnas nån chef på plats i Bryssel som ska hållas ansvariga för vad medarbetare gör där?

Genom hur de/hon strategiskt sköter situationen. Hur Nooshi väljer att peka på att det vi vet hittills, från en opartisk källa, enligt henne - är partisk.

Polisanmälan, strategi som jag nämnde - för att äga narrativet. Vilket lyckades då SVT till en början gick ut med att V-partisten blivit påhoppad.

V består av allt för många vildar, de vet inte hur man beter sig mot folk som tycker annorlunda. För 10 minuter sedan yttrade det sig igen, genom att V förespråkare vägrar skaka hand med meningsmotståndare i riksdagen, för att han tycker som han gör.

V är så när man kommer ett fascistiskt parti.
Citera
2025-05-23, 13:00
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Då får vi hoppas att polisen tar över nu och får terroristen åtalad
Och framförallt när förbjuds terroristpartiet V?
Citera
2025-05-23, 13:01
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Skitsnack

Så om jag ser Maggan utan personskydd ska jag då kunna bara ta hennes mobil och hon ska "tagit skiten"??

Jag röker ut många pro pallar med svenska namn som eg heter annat.

Måwe har rätt precis som du att värja sig så lägg ner... Din flickvän på V är den som ligger lös till inte Måwe
Vad är ”Pro Pallar”? Lastbilschaufförer?
Citera
2025-05-23, 13:03
Medlem
Skönt för angriparen Yusra att ha tjänstebostad (antar jag) i Bryssel, för hemma är det trångt. 4 pers i en etta på 35 kvadrat. Undrar hur många av dem som verkligen bor där?

https://www.merinfo.se/person/H%C3%A...92/buyja-4fgys
Citera
2025-05-23, 13:05
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Vilken planet hör du hemma på?
NOLL chans att det blir en sådan omröstning. Läs en gång till...

Läs med stark betoning på "SR" och "de"...
"SR säger nu att de väntar på att EU-parlamentet ska rösta om Måwe ska få behålla sin åtalsimmunitet. "

Håller med. Noll chans att de röstar bort hennes åtalsimmunitet och kastar henne under bussen för några rivmärken. De anser nog också att man som parlamentariker ska vara fredad från påhopp av tjänstemän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in