2025-05-30, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Med tanke på att Yusra är ett muslimskt namn, att hon är arab och att hon fysiskt attackerar en parlamentariker som är solidarisk med Israel..ja, min gissning är att Yusra inte tillhör Frälsningsarmén.

Jag tycker att ni som krånglar till diskussionen och surrar om ”romer”
ska tillämpa Ockhans rakkniv hemma på kammarn. Vem är mest sannolikt den som attackerar av dessa två?
Palestiniern? Eller parlamentarikern som har fräckheten att tala illa om Hamas?

Kan ATM vara boven? Absolut. Är det sannolikt? Absolut inte.
Man har inte valt sitt namn själv, måste inte ha förfäders religion, kan tycka att Israel gör fel utan att vara muslim. Kanske är hon det men vet man det? Står i så många inlägg här.
Citera
2025-05-30, 11:05
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vad påstod en användare? Det varen länk till en tidningsintervju. Mamman föddes i Libanon, Yusra själv i Sverige. Varför skulle Israel låta dessa flytta till Jaffa, om de skulle vilja det? Man måste inte känna människor, finns befolkningsregister.
Du får hitta vad jag svarade på.

Ja det var intressant det bor 4 personer i en etta på 30-35 m2 det borde skatteverket ta och undersöka.

Gissar att det är skenskrivningar o bidragsfusk.
Citera
2025-05-30, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Du får hitta vad jag svarade på.

Ja det var intressant det bor 4 personer i en etta på 30-35 m2 det borde skatteverket ta och undersöka.

Gissar att det är skenskrivningar o bidragsfusk.
Tittar på alla dina inlägg. Det var väl du som tyckte hon borde bo i Jaffa. Mer bidrag kan man inte få av att bo många vuxna i samma lägenhet, tvärtom. Skenskrivning kanske av någon annan orsak. Hon arbetar ju i Bryssel, kanske hyr ut, inte olagligt.
Citera
2025-05-30, 11:45
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Tittar på alla dina inlägg. Det var väl du som tyckte hon borde bo i Jaffa. Mer bidrag kan man inte få av att bo många vuxna i samma lägenhet, tvärtom. Skenskrivning kanske av någon annan orsak. Hon arbetar ju i Bryssel, kanske hyr ut, inte olagligt.
Titta igen, denne som jag besvarade innan du klev in, dansquelcas.

Gissar att denne kommer dölja sig rätt snart från sökbarhet, så ingen kan se att det bor 4 vuxna på 35 M2. Du tänker att hon bor i Bryssel och låter den man hon "gift" sig med bor utan henne? Eller har mannen betalat henne för att få Svenskt pass. Dessa är mkt duktiga på att utnyttja alla bidrag.

Lyssnade på ett par hårfrisörskor som klippte mig och då de var nyöppnad så sponsrade jag gärna sådana driftiga människor, jag frågade hur de finansierade salongen med inventarier, hyra. Svaret de gifte hit Syrier, 400 000 betalade syriska män för att komma över Svenskt pass, och efter 2 år kunde de göra det igen, o sedan igen, deras salong är fortfarande fungerande trots glest med kunder.
Citera
2025-05-30, 13:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Buhu, demokratin är hotad? Nej, det är och förblir en struntsak och mycket likt ett fjortisbråk på en högstadieskola.
EU parlamentet är dock ingen fjortisskola och bråk där är betydligt mer allvarligt än i en fjortisskolas korridorer.
De har security och kontroller för vilka som får komma in.
Hennes tillstånd ska bara tas ifrån henne eftersom hon inte kunde bete sig.
Citera
2025-05-30, 14:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
EU parlamentet är dock ingen fjortisskola och bråk där är betydligt mer allvarligt än i en fjortisskolas korridorer.
De har security och kontroller för vilka som får komma in.
Hennes tillstånd ska bara tas ifrån henne eftersom hon inte kunde bete sig.

Nej, det är inte ett dugg allvarligt och seriöst oavsett plats. Det är och förblir en fullkomlig struntsak i sig. Som vanligt när det gäller politiker kan iofs en struntsak bli en sak om det visar sig att de ljugit, så om någon av dem gjort det så kommer de förmodligen att råka illa ut. Men det gör som sagt inte själva saken allvarlig.
Citera
2025-05-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Titta igen, denne som jag besvarade innan du klev in, dansquelcas.

Gissar att denne kommer dölja sig rätt snart från sökbarhet, så ingen kan se att det bor 4 vuxna på 35 M2. Du tänker att hon bor i Bryssel och låter den man hon "gift" sig med bor utan henne? Eller har mannen betalat henne för att få Svenskt pass. Dessa är mkt duktiga på att utnyttja alla bidrag.

Lyssnade på ett par hårfrisörskor som klippte mig och då de var nyöppnad så sponsrade jag gärna sådana driftiga människor, jag frågade hur de finansierade salongen med inventarier, hyra. Svaret de gifte hit Syrier, 400 000 betalade syriska män för att komma över Svenskt pass, och efter 2 år kunde de göra det igen, o sedan igen, deras salong är fortfarande fungerande trots glest med kunder.
dansquelkas sa väl tvärtom, inte att hon skulle bo i Jaffa och har inte med lägenheten att göra. Den har inte med ämnet här att göra heller, det får du öppna en ny diskussion om. Maken har varit i Sverige 10 år minst enl. Ratsit så hon har inte gift hit honom. Vet du vad han har för pass? Han kan väl följa med till Bryssel, så det blir det inte så trångt. Vad skulle hon få för bidrag, tjänar väl tillräckligt? Men fråga skatteverket du om de har något att invända mot att de hyr ut lägenheten.
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-30 kl. 15:18.
Citera
2025-05-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracklet
I en demokrati får man acceptera kritik också, utan att ta till våld för att försvara sig.

Du har knappast sett filmen. Alice är folkvald. Den där tjänstemannen oklart om det är en man eller kvinna ska väl serva Alice svåger.
Citera
2025-05-30, 20:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Så länge polisutredningen om misshandeln pågår, med stöd av de dokumenterade skadorna, kommer rumänskan inte att vara välkommen till Bryssel.

Spelar ingen roll om belgisk polisutredning pågår, säkerhetsavdelningen har gjort sin.
Tjänstepersonen initierade och eskalerade, EU parlamentarikerns version stämmer.
Citera
2025-05-30, 20:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jo jo det är bäst att du drar så stora växlar från det här som du kan innan det blir offentligt att Måves version stämmer.
Precis som svensk MSM gör.
Gör Goebbels stolt.

Utredningen av CCTV och vittnesmål har ju redan offentliggjorts av EUs presstalesman.
Citera
2025-05-31, 01:55
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Man har inte valt sitt namn själv, måste inte ha förfäders religion, kan tycka att Israel gör fel utan att vara muslim. Kanske är hon det men vet man det? Står i så många inlägg här.

Det är väl kvalificerad gissning. En palestinier med ett muslimskt namn är inte sällan muslim. Men självklart kan man krångla till det. Personen kanske är från Finland men har i solidaritet med de förtryckta folken färgat håret svart och skaffat sig ett muslimskt förnamn. Ingen kan påstå att det är ett omöjligt scenario.

Jag förstår kanske inte riktigt varför du fastnar i den frågan. Det intressanta är väl hur förloppet sett ut. Fast det har ju parlamentets egna interna säkerhetsavdelning slagit fast.

Och då invände Vänsterpartiets, för att krångla till det lite, att talmannen eller vad det nu var (?)
tillhör samma partigrupp som KD. Samt att palestiniern själv hävdade att det minsann var Alice som började. Och då måste det, enligt vänsterpartisternas logik, vara Alice som ljuger. Och inte bara det, parlamentets egen utredning ljuger. Kommer polisen med samma slutsats - ja, då betyder det bara att de också ljuger.

Det är en stor jävla sammansvärjning. Och när det är fråga om sammansvärjning är det judarna som ligger bakom. Det har till och med Margot Wallström sagt så det måste vara sant.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2025-05-31 kl. 02:04.
Citera
2025-05-31, 02:22
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miracklet
Med tanke på det brutala övervåld Israel har svarat med efter Hamas attack, så ligger det närmast till hands att förknippa det omotiverade våldet med Israel-sidan.

Om du ska använda Ockhams rakkniv, använd den som en rakkniv då och inte som en skalpell. Man kan inte använda rakkniven för att operera bort de argument man inte gillar och sedan skylla på rakkniven.

Jag vet i ärlighetens namn inte riktigt hur ska svara på detta. Jag försöker. Alice Teodorescu har inte tjänstgjort i IDF. Och även om hon hade gjort det så är hon parlamentariker, fd politisk redaktör, chefredaktör och tidningschef. Kristdemokraterna är inte ett parti som hyllar utomparlamentariska metoder och våld som politiskt medel. Det är bara ett parti i Sveriges riksdag som gör det. Öppet och skamlöst.

Att först kalla det Ockhams rakkniv och sen använda den som skalpell eller fruktkniv eller vad det nu var är just det slags bildspråkliga haveri som får din argumentation att haverera. Rakkniven förenklar – den opererar inte. Poängen är att inte konstruera onödiga och osannolika förklaringar. Då kan du och jag sitta och ”diskutera” tills du går i pension.

Vi har fått en förklaring till vad som hänt från Europaparlamentet men den godtar inte du eftersom palestiniern på palestinskt manér utmålat sig som offer. Om / när även en polisutredning slår fast att palestiniern brände topplocket och inte ATM så kommer du inte att godta det heller. Jag skiter i vilket. Jag är glad att ATM inte miste livet, vilket absolut kan hända om man är solidarisk med den judiska staten och har oturen att möta en palestinier. Det har vi oräkneliga exempel på, ett för några dagar sedan i Washington.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2025-05-31 kl. 02:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in