Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-22, 06:01
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friatyglar
https://stoppapressarna.se/svenskt/s...-for-sexbrott/

Nu stängs han av.
SVT pausar Micke Leijnegard från rutan så länge rättsprocessen mot honom pågår.
Stjärnan från ”Mästarnas mästare” är riktigt illa ute.

Ja jävlar, det trodde man inte.

"Sexbrott"

Sjukt vad media överdriver... 2 pussar på munnen är numera klassat som sexbrott.. vart är världen på väg?
Citera
2025-05-22, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Pussgate på midsommarfesten i radhuskvarteret. Polisen anländer.

- Han försökte pussa på mig!

- Va?! Vad sa du? Det här låter allvarligt! Vänta ska jag hämta anteckningsblocket i polisbilen. När hände det här? Vad hände sen??

- Klockan måste ha varit mellan 02.00 och 02.30 någon gång. Han försökte pussa mig och jag puttade bort honom. Sedan gick han och la sig!

- Han gick och la sig säger du. Vad hände sen?

- Dagen efter skrev jag ett sms och frågade om han var vaken. Då bad han om ursäkt för att han försökte pussa mig!

- Förstår din ångest och oro! Vi upprättar en anmälan genast, sedan får åklagaren ta tag i det här!

Och andra sol blir grovt misshandlade får inte ens en rättegång eller någon form av upprättelse... sorry för offtopic men va tvungen
Citera
2025-05-22, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har alldeles för livlig fantasi samtidigt som även du ignorerar att mannen har uppgett att hennes händer tidigare varit på hans underarmar, ansikte och axlar. Hennes hand var även innanför hans skjorta innan middagen enligt honom. Varför kan inte han tala sanning om det här?

Håll dig till ämnet och sväva inte ut nu. Stulna cyklar och hemlösa känns totalt ovidkommande.

Anmälan känns larvig med tanke på omständigheterna så din magkänsla var alltså rätt.

Han ljuger antagligen för att komma undan? Är då flest ljuger.. så lätt är det.
Citera
2025-05-22, 06:52
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Är själv kvinna men måste säga att detta känns urlöjligt! Ok, självklart ska inte vem som helst komma fram och pussas på munnen. Så långt håller jag med. Problemet för mig börjar redan på festen dock. Detta är en blöt fest bland vänner och kollegor. R säger själv att de är nära vänner. Så vad är problemet? Vill du inte ha en puss så ryt ifrån, ge honom en örfil eller ta hjälp av en annan kollega. När hon sen skickar sms innehållande hjärta och erbjudande om att tillbringa dagen med bl.a henna så börjar det bli lite skevt. M ber om ursäkt och lägger sig platt, tar verkligen på sig skulden och ber om att det ska glömmas. Det är hon med på!
Där är min största invändning mot detta: Hur är man skapad för att få panikattacker, PTSD och krisbehandling av detta!?
Tycker verkligen att män ska hålla sig ifrån kvinnor som uppenbart inte vill. Det ska självklart anmälas! Men detta fall känns bara löjligt! Det är 2 vänner som känner varandra väl det handlar om!!!
Är också kvinna och kan bara hålla med dig👍
Citera
2025-05-22, 06:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får gärna kalla det puss om du vill. Åklagaren kallar det sexuellt ofredande. Det tycker jag väger tyngre än vad nån i tråden (inkl jag själv) tycker.

De verkar inte helt säkra själva heller utan drar till med hängslen (vilket är korrekt ur åtalarsynvinkel).
Fast man kan ju å andra sidan tänka att då är de ju själva tveksamma ifall det är ett sexuellt ofredande.

Citat:
Michael är alternativt misstänkt för OFREDANDE vid ovan nämnda tillfälle.
Citera
2025-05-22, 07:02
Medlem
DoktorNos avatar
Jag tror det hela bottnar i att båda varit på fyllan och misstolkat varandras signaler och beteenden. Som på vilken firmafest som helst. Kvinnan har väl nån svartsjuk karl därhemma eller ännu troligare en feministkompis som, efter en månad fått reda på att ML pussat på kvinnan, krävt att hon ska polisanmäla händelsen.

Tycker faktiskt lite synd om ML. Nu kommer han säkerligen bli persona non grata hos SVT och därtill framstå som en våldtäktsman i vänsterfeministmedia.
Citera
2025-05-22, 07:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
De verkar inte helt säkra själva heller utan drar till med hängslen (vilket är korrekt ur åtalarsynvinkel).
Fast man kan ju å andra sidan tänka att då är de ju själva tveksamma ifall det är ett sexuellt ofredande.

Ja uppenbarligen är det så. Det blir domstolens uppgift att avgöra.

Själv är jag ingen juridisk expert men jag tycker att mannens agerande var jävligt oskönt. Exakt vilken brott han eventuellt gjort sig skyldig till får någon annan avgöra.
Citera
2025-05-22, 07:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det är din personliga åsikt. Jag har fått stryk ett par gånger på stan och såg det inte som någon stor grej och polisanmälde aldrig. Folk är olika som sagt. Döm inte andra utifrån dina egna känslor.
Du försöker alltså inbilla trådens läsare att det hade varit en mer deprimerande grej för dig om en lätt salongsberusad kvinnlig arbetskamrat givit dig en snabb puss på en afterwork?

Låter det troligt? Inte särskilt.
Citera
2025-05-22, 07:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du försöker alltså inbilla trådens läsare att det hade varit en mer deprimerande grej för dig om en lätt salongsberusad kvinnlig arbetskamrat givit dig en snabb puss på en afterwork?

Låter det troligt? Inte särskilt.

Det har jag inte sagt. Det jag har sagt är att alla reagerar olika i olika situationer och att man inte ska döma andra utifrån sina egna känslor.

Jag har tex tjejpolare som blivit tafsade på på krogen som varit helt förstörda efteråt. En skitgrej enligt dig men inte för dem.
Citera
2025-05-22, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Enligt Hänt kommer Micke sälja pussar o kramar utanför SVT i helgen för att betala böter med mera..
Leijnegard tillägger att han kan spotta ut snuset om någon vill ha en tungrullare.
Citera
2025-05-22, 07:16
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt. Det jag har sagt är att alla reagerar olika i olika situationer och att man inte ska döma andra utifrån sina egna känslor.

Jag har tex tjejpolare som blivit tafsade på på krogen som varit helt förstörda efteråt. En skitgrej enligt dig men inte för dem.
Jag har blivit tagit på kuken flera ggr på krogen av helt randoms brudar, borde jag anmält det?
Citera
2025-05-22, 07:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Jag har blivit tagit på kuken flera ggr på krogen av helt randoms brudar, borde jag anmält det?

Det är helt upp till dig. Det är allas rätt att anmäla en händelse de tycker är fel. Det är också allas rätt att avstå från att anmäla. Döm inte andra som utövar sin rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in