Citat:
ChatGPT motsäger ju inte på något sätt det jag påpekat i föregående inlägg. Din ChatGPT skrev inget om att ”löneskillnad pga kön” skulle vara synonymt med lönediskriminering. Läs en gång till vad din chatkompis har skrivit om de faktorer som också påverkar lön.
Du har inte förmått att presentera något stöd för det du sa.
Om du hävdar att löneskillnaderna är på grund av könet så antyder det kausalitet. Det är synonymt med lönediskriminering pga. könet
.
Att rabbla upp exempelvis föräldraledighet, vabbning och deltidsarbete såsom du gör ger inget stöd för att löneskillnaden mellan män och kvinnor är pga. könet
.
Du har svårt för statistik, minst sagt. Du hade fått gå om mina lektioner. Du hade inte fått godkänt med de kunskaper du har uppvisat i den här tråden, det kan jag säga dig.
Ska du förneka nu på nytt? Låt oss titta vad din favoritapplikation ChatGPT säger:
https://postimg.cc/tZj1cL9R
Aj då. Men låt mig gissa, du kommer avfärda ytterligare en gång vad ChatGPT säger trots att du använder ChatGPT för att leta fram sanningshalten i saker enligt dina egna ord.
Om du hävdar att löneskillnaderna är på grund av könet så antyder det kausalitet. Det är synonymt med lönediskriminering pga. könet
.Att rabbla upp exempelvis föräldraledighet, vabbning och deltidsarbete såsom du gör ger inget stöd för att löneskillnaden mellan män och kvinnor är pga. könet
. Du har svårt för statistik, minst sagt. Du hade fått gå om mina lektioner. Du hade inte fått godkänt med de kunskaper du har uppvisat i den här tråden, det kan jag säga dig.
Ska du förneka nu på nytt? Låt oss titta vad din favoritapplikation ChatGPT säger:
https://postimg.cc/tZj1cL9R
Aj då. Men låt mig gissa, du kommer avfärda ytterligare en gång vad ChatGPT säger trots att du använder ChatGPT för att leta fram sanningshalten i saker enligt dina egna ord.
Arbetstid: kvinnor arbetar deltid i större utsträckning än män.
Yrkesval: det finns åtskilliga yrken där kvinnor respektive män är överrepresenterade, t ex rörmokare och förskolelärare.
Erfarenhet: kvinnor föder barn och blir borta från arbetsplatsen längre, vabbar mer, har kortare arbetstid - allt detta leder till mindre arbetslivserfarenhet.
Detta tog jag upp i föregående inlägg.
Prova nu att skriva in ”Är löneskillnad pga kön en kausal faktor?” och se vad du får för svar.
Lönediskriminering är förbjudet enligt diskriminerings- och jämställdhetslagen.
Citat:
Ja, om man medvetet gör felaktiga tolkningar av motpartens citat. Det är vad du gör i nästan alla dina inlägg.Ingen kan bli överkörd eller ägd av ett obildat troll med grandiosa vanföreställningar.