Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Felaktigt svammel
Du är en omogen och känslomässigt labil person som inte klarar av att du har haft fel. Du är inte min jämlike eller någon annan mans jämlike. Du är ett barn i en vuxen människas kropp.
Att söka negativ uppmärksamhet på nätet placerar dig på en ännu lägre nivå än miserabla incels på forumet. Det är en riktig loser stämpel att som kvinna behöva söka negativ uppmärksamhet på ett anonymt forum för att någon överhuvudtaget ska vilja ge dig uppmärksamhet

.
Jag är trevlig tills dess att man börjar bli otrevlig mot mig eller är oärlig rakt igenom. Jag går inte till personangrepp om någon är trevlig i tonen och är saklig.
Om du bryter dig hem hos någon och utdelar ett slag så får du förvänta dig att du får ett slag tillbaka. Den som utdelar ett slag tillbaka är ingen dålig person.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Irrelevant, felaktigt svammel.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jag presenterar inga statistiska belägg om löneskillnader i denna tråd. Gör jag det är jag off-topic.
Skicka belägg via ett PM då. Jag läste nyss MI:s senaste rapport, de drog inte alls slutsatsen att skillnaden i lönen är på grund av könet. Ytterligare en lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Du medger alltså att du blivit kuggad i statistik och därför pekat ut ”felen” i lärarnas rättningar för att få MVG istället för IG? Du har säkert bölat som en femåring som inte tål att förlora och som alltid vill ha rätt.
Nej, precis tvärtom, en person som har kapacitet att rätta forskare, universitet och andra experter har en exceptionellt hög förståelse för statistik.
Du hallucinerar. Kvinnlig hysteri.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det är skillnader i ålder som avses, inte åldern i sig. Hur många gånger ska jag förklara för dig?
Du är efterbliven.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
”Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och ålder. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt och är i sin tur kopplade till att färre kvinnor spelar schack på hög nivå. Antyder detta citat att skillnader i ålder är en kausal faktor?”
Du förstår dig inte på markörer eller orsaksvariabler i ett sammanhang när man försöker undersöka sambandet mellan exponeringsvariabeln och utfallsvariabeln. Du verkar inte förstå att jag har kopierat in ditt citat rakt av och frågat ChatGPT så alla dina efterkonstruktioner har 0 värde. Du kan ju inte ändra saker efter att du har blivit rättad.
Skillnader i en variabel, i det här fallet ålder, är ett nödvändigt krav för att ha ''confounding'' i praktiken, men detta är givetvis inte tillräckligt för att confounding ska ske. Om, rent hypotetiskt, det bara handlade om någon variabel som var ojämnt fördelad, ja då hade ju exempelvis hårfärgen på folk exempelvis kunna varit en variabel som är av intresse men det är givetvis inte en intressant variabel av uppenbara skäl.
Det krävs fortfarande att den variabel som är ojämnt fördelad är direkt (direkt kausal) eller indirekt relaterad (med en eller flera underliggande orsaker) till utfallsvariabeln (schackprestationen). Även om vi talar om skillnader i denna variabel. Eftersom du har antytt att ålder är en av de faktorer som direkt påverkar schackprestationen så har du antytt kausalitet mellan denna variabel och schackprestationen. Vilket ChatGPT också bekräftar. Du hade fel. Jag är ledsen. Du kan förneka det tills din sista dag, men alla kan se att du hade fel och inte förstår skillnaden på association och kausalitet och de sitter förmodligen nu och skrattar åt dig.
Du är en gröngöling när det kommer till statistik och din oärlighet förtjänar ingen mer uppmärksamhet.
Det är omöjligt att missförstå vad du menade. Dina efterhandskonstruktioner är patetiska.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jodå, det finns faktiskt en löneskillnad på grund av kön. Även om skillnaden har minskat över tid kvarstår en löneskillnad mellan kvinnor och män i Sverige och i många andra länder. Du kan läsa mer om det på webben, t ex på Medlingsinstitutets webbplats. För ytterligare diskussion hänvisar jag till andra trådar som behandlar ämnet om löneskillnader.
Du har verkligen svårt att hålla isär association ifrån kausalitet. Medlingsinstitutet:s rapport ger inte stöd för dina slutsatser. Dumfan.
Du förstår dig inte ens på statistiska nybörjarbegrepp. Det säger ganska mkt om din intellektuella kapacitet.
Fortsätt hata män du. Du är ett misstag av naturen.
Ännu mer av dina lögner synade.
https://www.mi.se/publikationer/loneskillnaden-mellan-kvinnor-och-man-2023/
Sida 54, citat: ''Med den tillgängliga statistiken
går det inte att säga något om eventuell diskriminerings
betydelse för löneskillnaden, men både lagar och de kollektivavtal som finns på arbets
marknaden syftar till att undanröja risken för lönediskriminering.'' - Mi.
Sida 54 också:
''När alla orsaker som går att härleda ur statistiken räknats av återstår en oförklarad skillnad. Denna skillnad beror inte nödvändigtvis på diskriminering utan är oförklarad med de variabler som är tillgängliga i statistiken''. - Mi.
Du har jämt fel. Du är ett stort misslyckande hela du.
Without lies, feminism dies.