2025-05-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det är väl icke första gången Micke "flörtat" med sina medarbetare...

Rätta mig om jag har fel....
Absolut inte. Han är en ökänd återfallsförbrytare.
Citera
2025-05-21, 14:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Läs gärna tillägget jag gjorde i mitt förra svar till dig.

Beträffande uppvaktningar har jag ett oräkneligt antal gånger under mitt liv blivit lekfullt uppvaktad av kvinnor med allt från smek, skamliga förslag, puss och slick till avklädning och svårt att acceptera ett nej. Detsamma gäller en stor andel av alla män.

Enligt din logik borde vi ha anmält kvinnorna till polisen.

Ja men gör det då? Jag kan inte ta dig på allvar när du jämför kvinnor och män på det här sättet. I 99 % av fallen är det fysiskt omöjligt för en kvinna att ta tag i en mans huvud och kyssa honom mot hans vilja. Han kan avstyra det, kyssen blir aldrig av.
Citera
2025-05-21, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag undrar mest om du tycker att det ska vara lika för bägge könen eller om kvinnor har frikort för liknande handlingar riktade mot män?

Himla gnäll. Sluta skyll allting på kvinnor. Ta ansvar för ditt eget beteende. Lär dig vad samtycke är.
Citera
2025-05-21, 14:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Seröst. Hon puttar bort honom andra gången och dagen efter tar han ansvar för att det gick snett och ber om ursäkt. Vad mer vill du ha?

Jag kan också intyga som andra män i tråden att flera gånger har kvinnor tagit initiativ till fysisk kontakt utan att veta om det varit okej. T ex kvinnor som redan är upptagna i ett förhållande kommer och sätter sig i ens knä på en fest. Eller en tjej som kör ned handen innanför ens byxor på en dejt.

Jag förstår inte. Är det svårt att inte kyssa någon som man inte har en relation med? Om man är på dejt för första gången får man väl känna av stämningen och ta det lite försiktigt. Så svårt kan det inte vara.
Citera
2025-05-21, 14:22
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det heter väl alltid så när gubben ska förklara bort sig. Nej det var ingenting, säkert. Martin Timell var väl också oskyldig enligt honom själv.

Du är rubbade och efterbliven och en incell som aldrig varit ihop med någon. Lyssna nu:

När en man eller kvinna tror att den andre är intresserad (och de själva också är det) så kan de göra en framstöt ...

Det brukar nästan alltid vara en kyss. Man kysser den andre helt enkelt. Det är så vuxna människor gör och har alltid gjort. Det är ju liksom ingen som frågar chans på krogen eller efterfesten. I 99 fall av 100 så kysser ju den andre tillbaka. Skulle det vara så att man grovt missbedömt situationen tex att den andre bara flirtat men inte varit intresserat så uppstår ju en pinsam situation. Men väldigt sällan. Det finns ju ingen person som vill skämma ut sig och kyssa någon som inte är intresserad. Eller hur?

Det är ju liksom inte så att någon tar den andre på könet. Skulle dessa oskyldiga kyssar som i regel leder till att folk blir ihop vara olagliga ... tja, hur skulle då folk kunna bli ihop?

Helt sinnessjukt. Man kan lagstifta mycket men här går gränsen. Vad var det för häxa som anmälde honom? Namn? Advokaten får väl kalla alla hennes ex och de hon varit otrogen med och fråga ut dem hur de blev ihop ... det kommer bli lite kul ...
Senast redigerad av marytrader 2025-05-21 kl. 14:25.
Citera
2025-05-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Jag fattar ingenting. Blev han anmäld till polisen för att han kysste en tjej på munnen? Jesus, var är samhället på väg. Han missbedömde ju situationen självklart och trodde väl hon var intresserad. Förklarar hon det sedan får hon ju en ursäkt. Jesus, vilken ragata. Hon gjorde verkligen allt för att få honom uppsagd. Måste ju ligga något annat bakom. Jag har aldrig hört på maken.

Polisanmält för en "försök till puss", ej fullbordad "puss"....och det skedde för nästan 1 år sen......så "JA", måste ju ligga nåt annat bakom det hela......tror inte det blir så mycke "pussar" på henne i framtiden av nån alls.......
Citera
2025-05-21, 14:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag förstår inte. Är det svårt att inte kyssa någon som man inte har en relation med? Om man är på dejt för första gången får man väl känna av stämningen och ta det lite försiktigt. Så svårt kan det inte vara.

Håller med. Är det så svårt att låta bli att köra ner handen innanför brallorna på en person man inte har en relation med.
Jag kanske inte vill eller kanske ångrar mig direkt jag kommit hem till henne och stiger in genom dörren, men känner en press på att vara artig och genomföra dejten och samtala som en vuxen person?
Citera
2025-05-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Du är rubbade och efterbliven och en incell som aldrig varit ihop med någon. Lyssna nu:

När en man eller kvinna tror att den andre är intresserad (och de själva också är det) så kan de göra en stöt.
Det brukar nästan alltid vara en kyss. Man kysser den andre helt enkelt. Det är så vuxna människor gör och har alltid gjort. Det är ju liksom ingen som frågar chans på krogen eller efterfesten. I 99 fall av 100 så kysser ju den andre tillbaka. Skulle det vara så att man grovt missbedömt situationen tex att den andre bara flirtat men inte varit intresserat så uppstår ju en pinsam situation. Men väldigt sällan. det finns ju ingen person som vill skämma ut sig och kyssa någon som inte är intresserad. Eller hur?

Det är ju liksom inte så att någon tar den andre på könet. Skulle dessa oskyldiga kyssar som i regel leder till att folk blir ihop vara olagliga ... tja, hur skulle då folk kunna bli ihop?

Helt sinnessjukt. Man kan lagstifta mycket men här går gränsen. Vad var det för häxa som anmälde honom? Namn? advokaten får väl kalla alla hennes ex och de hon varit otrogen med och fråga ut dem hur de blev ihop ... det kommer bli lite kul ...
Så du var där alltså och kan intyga exakt hur det gick till. Det kan inte vara så att han inte riktigt sa som det egentligen var då?
Citera
2025-05-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du tycker alltså att män ska omyndigförklaras? Alla flickor och kvinnor kanske ska tvingas bära heltäckande sopsäckar och tält från 6 års ålder, så att inte män utan ansvar eller kontroll över sitt handlande antastar dem för att de befinner sig utomhus, eller på en middag?
Jag diskuterar endast det aktuella fallet och ger mina synpunkter på hur jag tycker att kvinnan agerat.
Citera
2025-05-21, 14:30
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Läs FUP angående nära arbetsrelation!
FUP någon?
Citera
2025-05-21, 14:34
Medlem
marytraders avatar
Ni som gökat eller bara hånglat med häxan kan väl berätta hur det började och vad de ledde till? Någon? PM går bra.

Det jag tycker är värst med sådana här polisanmälningar är att det är ett hån mot folk som verkligen blir sexuellt ofredade. Tex att någon bakom dem på ett dansgolv trycker upp ett finger i dem eller att någon vilt främmande människa tar någon annan på brösten. Det blir ett hån och ordet sexuellt ofredande blir urvattnat. Till slut tror folk att sexuellt ofredande inte är så farligt, att det är något oskyldigt som hänt.
Senast redigerad av marytrader 2025-05-21 kl. 14:44.
Citera
2025-05-21, 14:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Är du 7 år? Tror du att om man skickar ett hjärta till någon så är man förälskad i personen i fråga.. Med dina resonemang:
om du hade kramat henne dagen innan, och skickat en smile på SMS så skulle du få skylla dig själv och be om att det skulle hända..
Och när påstod jag att hon bett om att det skulle hända? Hjärtat skickade hon ju efter incidenten i fråga. Jag menar inte att detta innebär att hon varit förälskad i honom, men det visar ju knappast på ett enormt obehag. Skickar du ett hjärta och en inbjudan till någon så signalerar du inte att du känner dig ofredad av vederbörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in