2025-05-21, 13:06
Medlem
midnightramblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
You tell me, jag har ingen aning varför man skulle ha de. "Hot" "hat" jag vet som sagt inte. Jag tror ju inte att dom allra flesta har skyddade personuppgifter bara för att man jobbar på SVT. Carolina Kluft skiljde sig precis förresten. Kan de vara hon och att hon var med på efterfesten. Nu jobbar inte hon på SVT längre förvisso

Det är ju redan fastställt att det inte gäller någon deltagare i MM, utan redaktör Ren*e Flo*h. *=e, *=d.
Citera
2025-05-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
börja uppföra er som folk

Sveriges största snuskis är Lotta Engberg. Hon hade varit i fängelse om hon var en man
Citera
2025-05-21, 13:08
Medlem
Man kan konstatera att vi är en lång väg från ansvarstagande och att äga sina handlingar i alla fall. Hela den här tråden består till 95 % av män som struntar i samtycke, samt är fullt upptagna med att hitta på att en mans dåliga beteende mot ev kvinna på ett eller annat sätt måste vara kvinnans fel.
Citera
2025-05-21, 13:14
Medlem
Citat:
Man kan konstatera att vi är en lång väg från ansvarstagande och att äga sina handlingar i alla fall. Hela den här tråden består till 95 % av män som struntar i samtycke, samt är fullt upptagna med att hitta på att en mans dåliga beteende mot ev kvinna på ett eller annat sätt måste vara kvinnans fel.
I det här aktuella ligger ansvaret till stor del hos kvinnan, som inte tydligt markerade avstånd.
Citera
2025-05-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
I det här aktuella ligger ansvaret till stor del hos kvinnan, som inte tydligt markerade avstånd.

Dravel!

I Sverige håller vi inte på med pussar till höger och vänster, som de gör i t ex Frankrike. Vi behöver inte markera avstånd mot andra människor för alla människor vet detta och vet att vi har ett privat område runt våra nyllen som man inte inkräktar på om man inte är helt säker på att det är just det som den andre vill.
Citera
2025-05-21, 13:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Hur svårt ska det vara för män att inte ta sig friheter med kvinnors kroppar? Sluta gnäll, sluta häva ur er diverse epitet om kvinnor som säger ifrån, börja uppföra er som folk.
Läs gärna tillägget jag gjorde i mitt förra svar till dig.

Beträffande uppvaktningar har jag ett oräkneligt antal gånger under mitt liv blivit lekfullt uppvaktad av kvinnor med allt från smek, skamliga förslag, puss och slick till avklädning och svårt att acceptera ett nej. Detsamma gäller en stor andel av alla män.

Enligt din logik borde vi ha anmält kvinnorna till polisen.
Citera
2025-05-21, 13:20
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag undrar mest om du tycker att det ska vara lika för bägge könen eller om kvinnor har frikort för liknande handlingar riktade mot män?
Citera
2025-05-21, 13:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Sluta att använda härskartekniker genom att feletikettera andras inlägg och svara på frågan istället:
Anser du att kvinnor ska betraktas som barn i alla situationer eller är det bara inom det juridiska området som de inte är tillräkneliga?

Jag kan också spela det spelet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Loaded_question

Har du slutat ha sex med din farfar eller är det bara hunden du knullar nu för tiden?
Citera
2025-05-21, 13:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Du tänker på små barn gissar jag. Dom blir ju också vuxna tänkte jag

Och du tänker inte alls gissar jag
Citera
2025-05-21, 13:22
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag kan också spela det spelet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Loaded_question

Har du slutat ha sex med din farfar eller är det bara hunden du knullar nu för tiden?
Trams. Det är du som likställer kvinnor med barn och sen blir du purken när du blir synad i det befängda och djupt nedsättande påståendet.
Citera
2025-05-21, 13:22
Medlem
Citat:
Hur svårt ska det vara för män att inte ta sig friheter med kvinnors kroppar? Sluta gnäll, sluta häva ur er diverse epitet om kvinnor som säger ifrån, börja uppföra er som folk.

Jag är kvinna o jag blir frustrerad över att man inte blir nyanserad eller kritisk pga att det är just en kvinna. Detta har inte med ngn som tagit sig frihet med ngn kvinnas kropp! Det är sådana överdrifter som förstör för kvinnor. När det sunda förnuftet inte får gälla kvinnor blir det omvänd reaktion o det drabbar de jag iaf skulle kalla "riktiga offer".
Citera
2025-05-21, 13:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Trams. Det är du som likställer kvinnor med barn och sen blir du purken när du blir synad i det befängda och djupt nedsättande påståendet.

Jag har inte likställt kvinnor med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in