2025-06-01, 19:30
Medlem
Jag tror och hoppas att Micke kommer att få ett nytt erbjudande från ett annat bolag framöver. Den stora förloraren i det här är kvinnan oavsett utfall i rättegången. Hon har hanterat det här väldigt oprofessionellt.
Citera
2025-06-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Jag tror och hoppas att Micke kommer att få ett nytt erbjudande från ett annat bolag framöver. Den stora förloraren i det här är kvinnan oavsett utfall i rättegången. Hon har hanterat det här väldigt oprofessionellt.
Är rätt säker på att kvinnan och hennes företag ”When She Talks”. Kommer få mycket mer jobb hos SVT efter det här.
Citera
2025-06-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Är rätt säker på att kvinnan och hennes företag ”When She Talks”. Kommer få mycket mer jobb hos SVT efter det här.
Tyvärr har du nog rätt, men hon måste leva med sina handlingar också och något säger mig att hon vet att hon har agerat fel och offrat en god kollega.
Citera
2025-06-01, 20:07
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Citat:
Sanningen är att vi har två förlorare i detta fall. En kvinna som fått ytterligare ett trauma pga en överdeterminerad krisreaktion som hennes närstående eller rättsväsendet inte kunna hjäpa på rätt sätt och en man där händelsen kommer att klistras fast vid honom, trots att den handlar om en bagatell. SVT kommer inte vilja ha med kvinnan att göra (även om de kanske ger henne nåt litet för syns skull och sen dumpar henne) eftersom hon är skör och opålitlig, inte heller mannen eftersom aningslöst förnumstiga människor (som några här i tråden) skulle kunna reagera på det. Andra företag kommer också dra öronen åt sig och undvika kvinna . Mannen är 60 och kan förtidspensionera sig, börja arbet privat eller skriva en bok om händelsen (han är utbildad journalist). Då är det värre för kvinnan som har många år kvar att arbeta.

Summa summarum,
en kvinna med ett självgenererat trauma (med hjälp utifrån) och en förstörd karriär,
en man som kanske får pensionera sig några år tidigare än beräknat,
enorma resurser tagna av våra mycket begränsade samhälleliga pott.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-06-01 kl. 20:25.
Citera
2025-06-01, 20:11
Medlem
Citat:
Tyvärr har du nog rätt, men hon måste leva med sina handlingar också och något säger mig att hon vet att hon har agerat fel och offrat en god kollega.
SVT har ju redan tagit ställning. Dom har stängt av Micke från alla publika uppdrag. Dom har redan beslutat om en ny programledare för mästarnas mästare. Så enligt mig är SVT några riktiga grisar. Därför tror jag dom kommer att gynna kvinnan. Men givetvis hoppas jag att jag har fel.
Citera
2025-06-01, 20:13
Medlem
Citat:
SVT har ju redan tagit ställning. Dom har stängt av Micke från alla publika uppdrag. Dom har redan beslutat om en ny programledare för mästarnas mästare. Så enligt mig är SVT några riktiga grisar. Därför tror jag dom kommer att gynna kvinnan. Men givetvis hoppas jag att jag har fel.

Det finns nog mycket SVT vet som inte framkommit i det offentliga.

Kanske inte är första gången Micke gör något liknande.
Citera
2025-06-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det finns nog mycket SVT vet som inte framkommit i det offentliga.

Kanske inte är första gången Micke gör något liknande.

Du verkar inte ha läst FUP:en utan sitter och spekulerar fritt. Enligt SVTs ansvarige kvinnlige chef som arbetat med ML i många år har man inte sett olämpligt eller gränslöst beteende tidigare. ML har enligt henne inte utnyttjat sin kändis/maktposition. Allt detta framgår av FUP.
Citera
2025-06-01, 20:29
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du verkar inte ha läst FUP:en utan sitter och spekulerar fritt. Enligt SVTs ansvarige kvinnlige chef som arbetat med ML i många år har man inte sett olämpligt eller gränslöst beteende tidigare. ML har enligt henne inte utnyttjat sin kändis/maktposition. Allt detta framgår av FUP.
Eller hur. Istället har man mannen beskrivits som nedtonad, ödmjuk och lätt att ha att göra med.
Citera
2025-06-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Jag har läst FUP men tror ändå det ligger en hund begraven någonstans.
Citera
2025-06-01, 20:33
Medlem
Citat:
Haha du är rolig.

Kommer ihåg sist så skrev du nåt liknande att de var över, för att sedan nappa på nåt jag skrev.

"Manuschefen" får nog sin rättvisa till slut ska du se.
Nja, jag tror du missförstod mig. Jag skrev tidigare att Micke är dömd för alltid vilket stämmer, men jag svarade dig på att SVT håller den här kvinnan bakom ryggen och rent jobbmässigt kommer hon nog klara sig ett tag till. Om SVT klipper henne på en gång så erkänner ju dom hennes misstag och det kommer inte hända inom den närmaste framtiden. Tror det blir svårare för henne att leva med skammen som hon får bära med sig

Micke är som sagt dömd för alltid, men när allt har lagt sig så hoppas jag att han får en andra chans. Finns ju andra bolag förutom SVT.
Citera
2025-06-01, 20:34
Medlem
Citat:
Den hunden ligger iså fall på kvinnans sida.
Citera
2025-06-01, 20:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Alla utsagor som kommit om mannen är att han är ödmjuk, nedtonad och inte är olämplig eller gränslös på något sätt.
Men visst, du får gärna även tro eller känna att en dromedar har två pucklar också, bara du inser att din trovärdighet påverkas av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in