2025-05-20, 18:40
Medlem
outback4s avatar
Kan känna lite empati med Micke ändå, det kan man bjuda på i dessa tider. Bli uthängd som sextrakasserare, förmodligen bli av med alla svt uppdrag och kanske frugan sticker lär inte vara kul, och Stenmark, Wassberg, Gunde slutar att skicka julkort till Micke, telefonen är tyst och enda sällskapet är flaskan...
Citera
2025-05-20, 18:41
Medlem
ziggarillens avatar
Vem är hon?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-20 kl. 18:46.
Citera
2025-05-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Eftersom ingen av oss vet om han gör detta mot andra hela tiden, och folk bara antar att hon är en kränkt fitta så kanske man kan haja till på att en åklagare till och med väcker åtal? Att det kanske inte är så oskyldigt som alla här vill få det till

Åtalet väcks ju baserat på detta specifika fallet. Men kvinnans incitament till att anmäla är ju större om det är återfall men det säger hon ju själv emot i förhör. Att de var nära vänner på jobbet etc. Hon är ju en ganska dålig vän som polisanmäler istället för att reda ut privat och tär på samhällets resurser som kunnat användas för riktiga brottsoffer tex våldtäktsoffer.
Citera
2025-05-20, 18:44
Medlem
M är vida känd från utelivet i Umeå att vara riktigt PÅ, iaf var det så för 15-20år sedan, strulade med många brudar och hade en förkärlek för lite yngre (men inte för unga) MEN med allt det sagt VEM FAN VAR INTE DET och är man "känd från TV" är det klart man utnyttjar det, och bli utnyttjad.
Bara för att man är känd som "slimig" betyder inte att man gjort nått olagligt, tror nog mer på att tjejerna nuförtiden är så känsliga så vid minsta beröring går de i taket och anmäler... visst fan var man klumpig på utekvällar förr, man fick en lavett o så var det bra med det, vilken tur man inte är med i utelivet längre !! Inte konstigt att dagens kvinnor hamnar i eget boende med katt och vinflaskan som enda fredagsvän ?!
Citera
2025-05-20, 18:44
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
har läst genom hela FUPen nu.

Jag måste ändå säga att jag tror mer på Micke i detta fallet, hans berättelse makes more sense.

Det här var verkligen ingen stor grej.

Det jag tror för hennes del, det kommer inte gå som hon tänkt... att hon nu kommer få en karriärboost av MeToo, Micke kommer inte bli nya Timell.

Tror hon kommer förlora.

Han blir fälld 100 % säkert. Hon kommer att fälla några tårar i rättssalen och det blir dagsböter och något skadestånd. Hon är ju gift och åklagaren kommer att argumentera för att det borde ju alla förstå att man inte pussar på en gift kvinna.
Citera
2025-05-20, 18:52
Medlem
Såsom kvinna 50+, som alltså hängt med ett tag, tror jag att det enda sättet för vissa män att förstå hur obehagligt det kan kännas att t.ex få en ovälkommen puss från en man, är att jämföra det med hur det skulle kännas för dessa män att få en ovälkommen puss av en annan man. There you have it.

Detta skrivet oberoende av skuld/straff-frågan i det aktuella fallet.
Senast redigerad av TheHermit 2025-05-20 kl. 18:54.
Citera
2025-05-20, 18:57
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Om du som 30 åring blir pussad på av en 65 år gammal alkoliserad tant på din arbetsplats en gång, och visar med ditt kroppsspråk att du tycker det är obehagligt. Sedan kommer denna alkoliserade tanten tillbaka och tar sina cigarettkorv fingrar i ditt ansikte och fysikskt trycker upp sitt tryne mot dit och ger dig en grisig puss igen. Vad hade du gjort?
Om jag verkligen tyckte att det var obehagligt hade jag inte skickat hjärta och bjudit ut henne direkt efter i alla fall.

Dessutom är den situationen inte jämförbar med en ung mediekvinna och en äldre, välbärgad medieman med hög status. Tycker du det själv?
Senast redigerad av AllHailBoognish 2025-05-20 kl. 19:34.
Citera
2025-05-20, 18:57
Medlem
Värdelös åklagare. Förhoppningsvis friar Tingsrätten.
Citera
2025-05-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdsandviken02
M är vida känd från utelivet i Umeå att vara riktigt PÅ, iaf var det så för 15-20år sedan, strulade med många brudar och hade en förkärlek för lite yngre (men inte för unga) MEN med allt det sagt VEM FAN VAR INTE DET och är man "känd från TV" är det klart man utnyttjar det, och bli utnyttjad.
Bara för att man är känd som "slimig" betyder inte att man gjort nått olagligt, tror nog mer på att tjejerna nuförtiden är så känsliga så vid minsta beröring går de i taket och anmäler... visst fan var man klumpig på utekvällar förr, man fick en lavett o så var det bra med det, vilken tur man inte är med i utelivet längre !! Inte konstigt att dagens kvinnor hamnar i eget boende med katt och vinflaskan som enda fredagsvän ?!
Ja, alternativet till att hamna i eget boende (hemskt) med "katt och vinflaska" är att tillåta massa äckelgubbar tafsar på en?
Citera
2025-05-20, 18:59
Medlem
Sverige, Sverige,,,,, Lägg pengar , istället, på att utreda riktiga brott,.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth90
Fast i dagens tider räcker iunte det tydligen man lär ha inspelat påskrivna papper filmat mm både före och efter ett hångel eller samvaro så det verkligen finns bevis att tjejen ville hela tiden, tjejen kan villja från början men sen helt plötsligt inte vilja och då kanske hon inte vågar nämna det just då vilket killen inte märker då hon ville från början sen dagen efter a
nmäls han för våldtäkt då hon har ringt en kompis och sagt att det har hänt nåt hon egentligen inte ville.
Jag tror att det är ett resultat/rekyl av alla miljontas våldtäckter på kvinnor genom åren.

Jag säger inte att det är rätt, men ett resultat av att kvinnan fått bära mäns våldtäckter genom alla år/århundraden och nu har kvinnan makten och utnyttjar den. Precis som män utnyttjar sin makt genom att våldta kvinnor.

Jag tycker det är oroväckande att det blivit såhär. Det kommer nog en lagändring framöver.
Citera
Medlem
Aldrig gillat pk-nissen leijnegård. Förhoppningsvis ryker han från svt nu. MM kan läggas ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in