Qwertypoiu, det märks att du inte har någon kapacitet eller något intresse av sakfrågan längre – bara av att misstänkliggöra. Och att du känner till en hel del detaljer ändå... Jag tycker så synd om dig, hoppas så att din förmåga inte skadar fler människor omkring dig - hemma eller i ditt yrke. Stackars lilla stad. Sök hjälp eller utbildning om falska anklagelser och barnens bästa?
Istället för att bemöta utdrag ur domar eller bokens innehåll kastar du dig över personen du tror skriver inläggen. Du raljerar om "fina ord", kallar boken "dravel" utan att ange vad som är fel i innehållet, och insinuerar att den som försvarar rättssäkerhet är en fängelsedömd "expert på sina egna brott". Det är ett typiskt härskargrepp: byt fokus från fakta till person. Det är alltid lustigt med inlägg där man som du skryter med sin låga bildning. Jag är helt ostraffad, mår fint och är vält tränad att se igenom när Prusseluskan försöker vinna argument med sin egen inbilskhet. Det roar mig, trots att det är så lätt.
Du nämner enkelt och naivt att pappan dömts i två instanser – men utelämnar att hovrätten frikände från grov våldtäkt, slog ner på bevisvärderingen och sänkte både straff och skadestånd, rejält. Polisen var tydligen mycket orolig att han skulle friats helt. Du nämner vagt "andra misstankar" historiskt – men nämner inte att inget av detta lett till fällande domar och vad det har med fallet att göra konkret. Istället försöker du bygga en bild med selektivt könsideologiskt minne och retorik istället för fakta. Lågt och typiskt?
Att du dessutom antyder att motparten driver en "kampanj" bara för att boken och argumenten återkommer – det säger mest om din egen osäkerhet. För vad är det du egentligen vill hindra? Att folk läser, tänker, ifrågasätter? Och hur ser du på mammans kampanj sedan han valde att lämna henne pga all otrohet och hennes påfrestande BDSM-intresse?
Det mest avslöjande i ditt inlägg är din slutkläm: du vill avsluta diskussionen men passar på att en sista gång sprida grova anklagelser. Komiskt. Du har redan valt din sanning – och blir förbannad när någon inte böjer sig för den. Det säger mer om dig än om boken. Och vilken sorts moral och självsyn du faktiskt verkar ha. Och du kan nog inte komma med sakargument så därför är det klokt att du inte stör Flashback-tråden mer.
Vänligt sagt: man kan vara känslomässigt lojal med en berättelse – men rättsstaten kräver mer än så. Den kräver prövning, bevis och balans. Och det är det enda som försvaras här. Och det inbegriper att "knäppa enfalden på näsan". Det förtjänar den. Så många barns och pappors liv som den förstör. Umgängessabotage med falska anklagelser är en sorts vidrigt psykiskt våld i nära relation. Och tydligen mycket effektivt i en lättlurad liten stad i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Qwertypoiu
Herregud, du ger dig verkligen inte!
Snacka om att vända och vrida för att hela tiden smyga in samma sak i inlägg efter inlägg. Det blir otroligt ensidigt.
Återigen, vad har DU att vinna på att göra reklam för ’boken’? Jag kan se att du lärt dig en massa fina ord som du svänger dig med för att, som jag tolkar det, knäppa folk på näsan och brösta att du minsann är en beläst och skolad människa. Alternativt är du en fd kåkfarare som under avsittning av ditt brott passat på att bli expert på att formulera sig med bas i dina egna brott, vad vet jag?
Du har rätt till din åsikt och det har vi andra också. Du kan stå och fäktas med dina väderkvarnsarmar bäst du vill, jag kan inte se att du får så hemskt mycket medhåll här i tråden. Eller i andra sociala medier där jag misstänker att du håller till. Din retorik känns igen på flera ställen som jag läst om detta fall.
Faktum kvarstår att HS är dömd för flera brott i två instanser samt att han nu är i rättegång för misstanke om ytterligare brott.
Förutom detta har han en vårdnadstvist med äldsta barnets vh där han förlorat i flertalet instanser. Ännu längre tillbaka i tiden kan vi också se andra misstankar om andra typer av brott. Detta sammantaget ger en bild av en person som verkar skapa egna regler om hur han ska få leva, regler som går emot de rådande normer och lagar som styr vårt samhälle.
Men jag inser att denna diskussion inte kommer leda ngnstans. Hoppas du finner inre frid och kan må bra och komma vidare i ditt liv.