2025-05-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Måns har väl inte varit missnöjd med det upplägget? Inte så länge det var bra mellan dem och han hade en fru och barn att komma hem till. Men ja sånt där måste man ju vara överens om vad man ska ha för uppdelning och roller sinsemellan. Är man gifta har man delad ekonomi, och det beror också på vilka förutsättningar man hade från början, hur ens upplägg såg ut.

Nä, inte vad vi vet. Det är inte förrän i rätten han bittert börjar beklaga sig över att familjen varit dyr i drift. Dom har såklart också haft massor av samtal om vad som ska och inte ska lägga sin tid på, han har nog inte varit missnöjd med att ha en fru som är flexibel nog att kunna hänga med på turnéer, spelningar och ha somrarna i Sverige.

Som jag förstår det har de ett glasklart äktenskapsförord som pekar ganska exakt på hur ekonomin och ägande ska fördelas vid skilsmässa men tråden vill ju göra gällande att C är ute efter hans pengar och att ruinera honom vilket jag inte riktigt förstår varifrån man fått det. Skitbra att dom skrev ett äktenskapsförord när dom var sams, tycker jag
Citera
2025-05-19, 00:27
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Ja men han gick ju ut i media först skrev jag ju?

Han skrev inget om henne, stor skillnad
Citera
2025-05-19, 00:32
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asa78
Jag tycker så synd om Ciara och barnen. Och när jag läser denna tråd, känner jag sådan sorg och empati för utsatta kvinnor med barn. Så ni PR-folk som verkar jobba för Måns härinne, ni skapar motsatt effekt. Åtminstone på mig.

Jag tror de flesta jobbar för C isåfall , hon har fått mycket publicitet från kändisar som alla vet. Vad gäller empati för utsatta kvinnor med barn så tror jag inte man kan helt köpa allt som någon säger enbart baserat på kön. Finns många galna kvinnor precis som de finns galna män . Mitt förtroende baseras enbart på vem som valde först att smutskasta den andre föräldern offentligt. Att ENBART skriva att man lämnat in skilsmässa är i min värld inte samma sak som att skriva insinuerade och grovt anklagade texter offentligt . Sen kan en del vara sanna eller inte , men all offentlig smutskastning är inte i barnens intresse
Citera
2025-05-19, 00:34
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tänker du att MånsPetters trovärdighet som kokainmissbrukare är större än Ciaras för att hon berättade varför hon sökt skilsmässa från honom? I vilken domstol kommer det att ligga henne till last tänker du?

Det återstår väl att se. Ja jag tror att för mycket smutskasta sin partner tror jag inte kommer vara positivt . Rätten kan tex undra varför hon inte lämnade tidigare eller skyddade sina barn. Då måste hon kunna bevisa hot eller rädsla och det kanske blir svårare och då snubblar hon på sin egen anklagelse.
Citera
2025-05-19, 00:37
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Han har ju också skrivit på Instagram flera gånger OCH gjort en intervju som kritiserats eftersom han ställt krav som många inom pressen säger handlar om manipulation

Men det var ju EFTER hon gjorde ett inlägg där hon blottade allt . Vad är det som är så svårt att förstå . Hon började med att smutskasta honom. Det är det jag vänder mig emot . Intervjuer etc kommer ju långt efter när han känner att han måste försvara sig .
Citera
2025-05-19, 00:38
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon har ju försökt skydda barnen genom att be Måns bo någon annanstans än i det gemensamma hemmet i England. Detta just för att barnen och hon själv skulle slippa titta på knarkaren.

Hon har gjort slut och försökt lappa förhållandet igen.

Vad annat skulle hon ha gjort menar du?

Jag vet inte , jag har inte insyn i deras förhållande precis som väldigt få har.
Citera
2025-05-19, 00:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nä, inte vad vi vet. Det är inte förrän i rätten han bittert börjar beklaga sig över att familjen varit dyr i drift. Dom har såklart också haft massor av samtal om vad som ska och inte ska lägga sin tid på, han har nog inte varit missnöjd med att ha en fru som är flexibel nog att kunna hänga med på turnéer, spelningar och ha somrarna i Sverige.

Som jag förstår det har de ett glasklart äktenskapsförord som pekar ganska exakt på hur ekonomin och ägande ska fördelas vid skilsmässa men tråden vill ju göra gällande att C är ute efter hans pengar och att ruinera honom vilket jag inte riktigt förstår varifrån man fått det. Skitbra att dom skrev ett äktenskapsförord när dom var sams, tycker jag

Ja, det var bra. Och eftersom det står där att Måns ska ordna boende till henne (dvs hon får huset) och hjälp med försörjning om det behövs så tyder väl det på att deras upplägg redan från början varit att han ska jobba mer och hon ska vara mer med barnen.
Citera
2025-05-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja, det var bra. Och eftersom det står där att Måns ska ordna boende till henne (dvs hon får huset) och hjälp med försörjning om det behövs så tyder väl det på att deras upplägg redan från början varit att han ska jobba mer och hon ska vara mer med barnen.

Exakt! Vilket hon också varit, det kommer tingsrätten fram till. Här kommer någon säga ”näää, det är baaaaarnflickan som varit med barnen”.

Vill lägga till att folk att barnflickans närvaro varit hög för att M inte bodde i UK och alltså var borta i snitt tre dagar i veckan. Inte det minsta konstigt att ta in hjälp i ett sånt läge och framför allt inte om man bor i England där kulturen runt att ha nanny ser annorlunda ut.
Citera
2025-05-19, 01:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag tror inte att Ciara är dum. Faktum är att jag misstänker motsatsen. Men det kan finnas en lång rad skäl till att MZ lade sina principer åt sidan i det ögonblicket.

Lagade hon dålig mat till honom också? Och det fick honom att vara otrogen och att knarka?

Du vet, även om det inte finns bevis för det katperlom skriver, så är det ändå riktigt skvaller, som dessutom passar bra med annan info om MZ.

Så vad är det för principer? Har han givit ut någon sorts renlevnadsbok? Eller vad menar du?

Förutom skvaller som kps kan vi bara försöka bilda oss en trolig bild av MZ genom tidigare händelser.

Däri ingår:

1. otrohet
2. droger
3. utåtagerande ilska

Vi som inte känner MZ kan inte göra annat än att gissa utifrån det. De här problemen verkar han också ha haft under lång tid.

Min gissning är att det är ganska potenta äpplen du äter.
Citera
2025-05-19, 02:03
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Han skrev inget om henne, stor skillnad
Nej, MånsPetter använder käften istället och förminskar både Ciara och hennes 9-årige son. Lyssnade på honom från tingsrätten och det var bisarrt.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-19 kl. 02:20.
Citera
2025-05-19, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nej, MånsPetter använder käften istället och förminskar både Ciara och hennes 9-årige son. Lyssnade på honom från tingsrätten och det var bisarrt.

Jag undrade innan jag lyssnade hur Måns skulle vara under förhandlingen. Om han skulle vara den smöriga artisten vi är vana att se honom som, eller sin narcissistiska person som Ciara mest har levt med.
Och jag måste säga att jag är förvånad över hur lite han ställde in sig... Han lät verkligen som en riktigt otrevlig människa som aldrig har fel.
Bra för Ciara och barnen dock. Och jag satt och mådde lite illa hela tiden jag hörde honom. Han verkar helt borta.
Ciara har helt klart inte haft det lätt i den familjen. (Hans föräldrar var ju intr bättre dom)
Citera
2025-05-19, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Vart kan man lyssna på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in