Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Instämmer. Jag undrar även om MånsPetters problem med kokainet är betydligt allvarligare än vad som framkommit. De försökte lappa ihop förhållandet två gånger. Den sista gången gick det så långt att Ciara och barnen till och med flyttade till ett nytt land för att rädda äktenskapet, men det hjälpte inte. MånsPetter har testats positivt för droger under våren.
Jag tror att hans drogberoende är värre än vad som framkommit. Han beskriver sig själv som en beroendepersonlighet. Då har man nog inte ett litet kokainproblem, utan ett fullt utvecklat kokainmissbruk.
Att beskriva sin begränsade kokain konsumtion som en person med beroendeprersonlighet är som att en påkommen snattare påstår att det var första gången, beskriver sig själv som kleptoman. Det går inte ihop.
Att det är vanligt med droger, speciellt i vissa kretsar är klart, men det är långt ifrån alla som tar, som skulle beskriva sig med ett sånt ord. Precis som att väldigt få som handlar på Systembolaget skulle beskriva sig som alkoholister.
M försöker att ursäkta sig med att använde att ord som nästan kan beskrivas som en diagnos. I en artikel som kom till i ett försök att styra sanningen och som blivit godkänd på förhand. Helkass kris hantering. Finns mycket att lära från hur detta hanterats.
Dessutom fanns det inte bara kokain i provsvaren, det framkom höga alkoholhalter och andra substanser. Blir han av med körkortet nu?
Min känsla är därför också att det är ett betydlig mer allvarligt missbruk än vad som framgått. Modern fick frågor på rättegången om droger och tog upp ”sponsorn” i rättegången, hon frågade då om hon fick berätta det ”- det här får jag väl berätta?”
Detta får mig att tro att det finns betydligt mer att berätta än vad som framkommit hittills. Att hon frågar som hon gör, visar också att någon form av förberedelse skedde på Team M’s sida, även om det inte märktes under rättegången i övrigt.