Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
dansk var han väl ändå, Tycho. och sen var det nån indier som hade samma idé, vad hette han..Pathani Samanta. det kan vi tacka Simon för, den kunskapen.
Dansk? Det är väl Simon han syftar på och han är för övrigt inte särskillt kunnig eller pålitlig. Han utgår ju ifrån att all grundläggande fysik vi byggt den heliocentriska modellen på är fel, trots att han själv saknar högre utbildning inom både fysik och matematik.
En seriös "forskare" börjar väl rimligtvis med att lära sig det som utecklats successivt under många år. Istället fjantar han runt online och beter sig ofta ganska illa och respektlöst. Hans paranoida tjat om NASA och dåliga människosyn avseende frsmstående vetenskapsmän som Einstein och Hawkins ger mig avsmak.
Hur fan kan ni andra sitta och skratta med honom och betrakta honom som någon slags forskare? Jag hör ibland i podden hur han och andra tror att Tychosmodellen kommer ta över och bli allmänt accepterad. Jag har nyheter, den kommer inte leda till något överhuvudtaget. Den bygger dessutom på hittepåfysik.