2025-05-17, 19:56
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Det stämmer inte. Jag har en vän i Stockholm som var på en sportboll-match och köpte någon sorts 50/50-lott, vann och fick 50 000 kr på swish.

Nu är det ATG som diskuteras. Beror väl på vad bolagen har för avtal. Hos ATG är det upp till 20.000 på Swish.
Citera
2025-05-17, 20:02
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Det stämmer inte. Jag har en vän i Stockholm som var på en sportboll-match och köpte någon sorts 50/50-lott, vann och fick 50 000 kr på swish.

ATGs gräns är 20 k per dag så jo de stämmer.
Citera
2025-05-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Knappast. ATG kommer troligtvis välja ut 1-3 av spelarna som utnyttjat buggen och driva pilotmål mot dem. När ATG vunnit dessa pilotmål är resten av gänget totalt chanslösa.

Att ATG — som fårskallar i tråden inbillar sig — skulle tvingas driva massor av processer parallellt mot alla spelare samtidigt är naturligtvis okunniga fantasier.

Hur stor risken är för ett sådant mål vet jag inte.
Angående pilotmål, och att sedan skulle de andra vara "totalt chanslösa" är något jag inte tror då det kommer behövas ske individuellt då det finns en chans att de varit omedvetna om buggen och ansett det som vinst och därför tagit ut.
Citera
2025-05-17, 20:06
Medlem
Citat:
Knappast. ATG kommer troligtvis välja ut 1-3 av spelarna som utnyttjat buggen och driva pilotmål mot dem. När ATG vunnit dessa pilotmål är resten av gänget totalt chanslösa.

Att ATG — som fårskallar i tråden inbillar sig — skulle tvingas driva massor av processer parallellt mot alla spelare samtidigt är naturligtvis okunniga fantasier.

ATG kommer nästa vecka skicka ut återbetalnings krav och ge personer 14 dagar om inte beloppet betalas av så kommer ATG hota med Inkasso..

90-95% kommer betala tillbaka inom 1-3 dagar..
Citera
2025-05-17, 20:08
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:

Hoppas du inte bryter samman Månsan när du inser att ATG kommer inte att få tillbaka alla sina pengar...
Citera
2025-05-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Hur stor risken är för ett sådant mål vet jag inte.
Angående pilotmål, och att sedan skulle de andra vara "totalt chanslösa" är något jag inte tror då det kommer behövas ske individuellt då det finns en chans att de varit omedvetna om buggen och ansett det som vinst och därför tagit ut.

Är du ff inne på att det handlar om uppsåt från spelaren?

Alltså att du tror kravet handlar om spelaren kände till buggen eller inte !

Det handlar enbart om att maskinen är trasig !

ATG skiter fullständigt om du som spelare kände att något var fel eller inte
Citera
2025-05-17, 20:14
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
ATG kommer nästa vecka skicka ut återbetalnings krav och ge personer 14 dagar om inte beloppet betalas av så kommer ATG hota med Inkasso..

90-95% kommer betala tillbaka inom 1-3 dagar..

Det är bara att bestrida det i så fall.
Som sagt, den som står på sig kommer inte tvingas betala tillbaks jack shit.
För detta kommer aldrig gå till någon domstol, och domstol är det enda ställe som kan TVINGA någon att betala.
Inte inkasso och inte heller Kronofogden...
Citera
2025-05-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Det är bara att bestrida det i så fall.
Som sagt, den som står på sig kommer inte tvingas betala tillbaks jack shit.
För detta kommer aldrig gå till någon domstol, och domstol är det enda ställe som kan TVINGA någon att betala.
Inte inkasso och inte heller Kronofogden...

Jo men tror faktiskt 90-95% betalar tillbaka direkt..
Citera
2025-05-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Buhu buhu cry me a river motherfucker...
Gör en polisanmälan själv då så länge vi slipper ditt patetiska gnäll över hur du har blivit behandlad.

Folk svälter, folk dör i krig, folk dör i olyckor och så sitter det här en idiot och bölar över hur han har blivit behandlad på ett sketet forum.
Det är verkligen till att ha perspektiv på tillvaron...
Missade inlägget där jag bölar. Kan du länka? Eh, såklart att du inte vet hur man gör.
Citera
2025-05-17, 20:26
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Jo men tror faktiskt 90-95% betalar tillbaka direkt..

Nja jag gissar på 50-60%...

Jag säger det en sista gång för jag vill inte tjata, sen får folk själva avgöra hur de ska göra.
DET ÄR BARA OM DET GÅR TILL DOMSTOL OCH ATG VINNER DÄR som ni verkligen tvingas till återbetalning. Inget annat...

Så inkasso betyder inte ett skit, hot om inkasso ännu mindre.
Samma sak med Kronofogden. Om ni bestrider gör Kronofogden alltså ingen egen bedömning.
Citera
2025-05-17, 20:26
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Mjo, ATG har ingen dålig uppförsbacke om de ska reda ut det här och lyckats få tillbaka alla pengar. Och herre jävlar vad det kommer att kosta dem. De lär skicka ut lite "hotbrev" och hoppas folk betalar tillbaka frivilligt. Men för de som inte gör det är det antagligen ren vinst för ATG att skita i det, glömma, gå vidare och skriva av allt som förlust.

Ja och det kommer att kosta dom multum att driva ärendet via jurister och domstolar och pröva ärendena som blir ett mål och allt till ett beslut. Dock kan de endast behöva köra några ärenden som blir Prejudikat / eller vägledanden för de övriga ärenderna att man blir återbetalningsskyldig rent allmänt för alla överföringar. Men jag står fast vid att de kommer nog inte få igenom med att alla spelare som är inblandade. Kommer att krävas på att återbetala i en stadig hög takt eller med ränta eller med straffavgifter eller aviavgifter. Folk kommer få återbetala i sin takt utan avgifter så länge de har en hyffsad motivering kring att de inte behållit, och inte sparat pengarna plus att de " trodde " det var en inbetalning av en privat person man gjorde privata affärer med som egentligen ingen behöver snoka i för det skulle ta en jävla massa tid i anspråk att hitta trovärdigheten i olika låssas förklaringar

Eller så kommer vissa återbetala direkt helt enkelt och andra väldigt sakta och tredje kanske inte alls och 4e får de inte ens tag i pga man har inte fast boende och bor hos nån annan eller oreggat nummer
Ni vet det här med folkräkningen ;-) Samtidigt kan ju en kompis beviljat en annan kompis att spela på deras konto, vem ska återbetala där båda skyller på varann ?

Lika bra ATG släpper alltihop och se det som en klantighet av dom anser jag och du
Citera
2025-05-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Vad menar du? Behöver du specifika lagar som det gäller?
Okej, läste fel. Trodde det var en specifik händelse du pratade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in