Citat:
Ursprungligen postat av
BradS
Men hur jävla korkad är du egentligen? Jag har inget ATG-konto själv men har inga svårigheter att se hur detta upptäcks, utnyttjas, sprids och till slut snappas upp av nyheterna.
Du sitter och spelar, mer eller mindre på rutin, du inser att du har klickat på spela-knappen två gånger nu medan det står 0 kr på ditt saldo, vad tusan? Du fortsätter klicka, hoppsan, nu vann du 15 kr... Saldo är nu 15 kr, men jag hade ju inga pengar? Vad tusan, du ökar insatsen och fortsätter klicka, helt plötsligt har du 5 000 på ditt saldo, du ökar och klickar vidare.
Du inser att det är en bugg men du försöker ta ut pengarna, pling, helt plötsligt har du 5k på ditt konto via swish. What the fuck? Fortsätta klicka tills du inser att du kan bara ta ut 20k via swish (enligt andra i tråden) och du vågar inte göra en banköverföring och du känner att du har utnyttjat buggen maximalt, du messar din polare om att han också borde testa, sedan sprids det via discord eller whatever.
8/10 som ser detta har inte ett ATG-konto och orkar inte skaffa ett för att testa men skriver om det i andra gruppchattar, men mer skeptiskt, i någon av dessa gruppchattar är det någon som jobbar med eller har kontakt med en nyhetskälla, som aftonbladet eller expressen. Eller så är det någon som är i en sådan här gruppchatt som känner någon på ATG som känner sitt ansvar, fan vet. Om det skrivs om i gruppchattar så sprids det snabbt som fan och till slut får nyheterna nys om det.
Om du hade läst min sista stycke ordentligt så hade du insett vad jag menade..
Att komma på buggen är möjlig men jag hävdade att det var själva spridningen av ryktet att det var något som var fel inte att speciellt många kom på buggen !
Det exempel du själv tog upp är heller inte så självklart....Då du faktiskt måste prova att spinna 2 gånger utan pengar för att komma på buggen !
Första gången var väl inte medvetet enligt dig och spelaren visste inte och andra gången ska då vara medveten !?
Jag påstår att av alla som tog ut pengarna igår så var det endast 1 av 1000 som kom på buggen själv ...!
Har du en annan åsikt ?