2025-05-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ja och det kommer att kosta dom multum att driva ärendet via jurister och domstolar och pröva ärendena som blir ett mål och allt till ett beslut. Dock kan de endast behöva köra några ärenden som blir Prejudikat / eller vägledanden för de övriga ärenderna att man blir återbetalningsskyldig rent allmänt för alla överföringar. Men jag står fast vid att de kommer nog inte få igenom med att alla spelare som är inblandade. Kommer att krävas på att återbetala i en stadig hög takt eller med ränta eller med straffavgifter eller aviavgifter. Folk kommer få återbetala i sin takt utan avgifter så länge de har en hyffsad motivering kring att de inte behållit, och inte sparat pengarna plus att de " trodde " det var en inbetalning av en privat person man gjorde privata affärer med som egentligen ingen behöver snoka i för det skulle ta en jävla massa tid i anspråk att hitta trovärdigheten i olika låssas förklaringar

Eller så kommer vissa återbetala direkt helt enkelt och andra väldigt sakta och tredje kanske inte alls och 4e får de inte ens tag i pga man har inte fast boende och bor hos nån annan eller oreggat nummer
Ni vet det här med folkräkningen ;-) Samtidigt kan ju en kompis beviljat en annan kompis att spela på deras konto, vem ska återbetala där båda skyller på varann ?

Lika bra ATG släpper alltihop och se det som en klantighet av dom anser jag och du

Jag tror inte det spelar någon roll om du spelar på din kompis konto..

Då blir kontoinnehavaren skyldig , dessutom så tror jag isåfall att du plötsligt gör dig skyldig till ett fel
Citera
2025-05-17, 20:41
Medlem
LimitedByAsholess avatar
"ATG, hos oss kan du inte vara säker på att få behålla vinsten även efter att pengarna är på ditt konto"...

"ATG, vi fuckar upp DU betalar"...

Några fler slogan de kan använda sig av?
Citera
2025-05-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
"ATG, vi fuckar upp DU betalar"...
Kommer det som en överraskning för dig att huset alltid vinner?

Speciellt nu, när ATG troligen blandar in KFM. Det hade varit billigare för dig att ta ett sms-lån.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-17 kl. 20:49.
Citera
2025-05-17, 20:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
ATG kommer nästa vecka skicka ut återbetalnings krav och ge personer 14 dagar om inte beloppet betalas av så kommer ATG hota med Inkasso..

90-95% kommer betala tillbaka inom 1-3 dagar..
Absolut, men mitt exempel gäller de 5-10 procenten (eller vad det nu blir) i din text som INTE betalar.
Citera
2025-05-17, 21:00
Medlem
Wajis avatar
Jag vill bara påpeka att ATG inte räds att driva sina ärende vidare för att rädda sitt varumärke.

https://www.domstol.se/globalassets/...pmt8100-22.pdf

Man anmälde Svenska spel och vann. De var prestige

Även storspelare har fått sin dos. (FB) Storspelare avstängd från ATG

Även här https://www.aftonbladet.se/sportblad...s-storspelarna

Tycker även detta är av intresse

https://www.travronden.se/asikter/in...mitt-privatliv

Min poäng är fortfarande att ATG är ett skitbolag. Men tro att de inte kommer åt små spelare som tagit ut pengar felaktigt tror jag ej kommer passera.

De kommer inte ge sig.
Citera
2025-05-17, 21:05
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Hoppas du inte bryter samman Månsan när du inser att ATG kommer inte att få tillbaka alla sina pengar...
Lustigt, du har tydligen ändrat dig. Förmodligen verkligheten som knackat på. Tidigare trodde du att ATG var chanslösa att få några återbetalningar alls. Nu är det plötsligt möjligt att dom inte får tillbaka alla pengar.

Men bra att du lärt dig lite av kunnigare skribenter i tråden. Det hedrar dig att du erkänner det.
Citera
2025-05-17, 21:13
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lustigt, du har tydligen ändrat dig. Förmodligen verkligheten som knackat på. Tidigare trodde du att ATG var chanslösa att få några återbetalningar alls. Nu är det plötsligt möjligt att dom inte får tillbaka alla pengar.

Men bra att du lärt dig lite av kunnigare skribenter i tråden. Det hedrar dig att du erkänner det.

De hade varit chanslösa om alla vägrade betala tillbaka, men jag är ju inte dummare än att jag fattar att många kommer skita på sig av rädsla så fort inkasso eller Kronofogden kommer på tal.
Vilket är synd, för det finns som sagt var i princip noll risk att detta kommer att gå till någon domstol.
Och även om det mot all förmodan skulle gå till domstol så är det långt ifrån säkert att ATG vinner där.

Men att dumsvensken som sen barnsben har lärt sig att frukta myndigheter ska sitta lugnt i båten och ha is i magen är förstås för mycket att hoppas på...
Citera
2025-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför det? Det gör man inte alls. Hör var mig direkt om jag hittar något felaktigt som folk kan dra nytta av. Ärlighet varar alltid längst.

I vanliga fall hade jag hållit med men inte när det kommer till spelbolag. Spelbolagen är dom värsta tjyvarna som uttnyttjar svaga människor. Det är uppenbart att du inte förstår hur många människor som drabbas när spelbolagen gör människor till spelmissbrukare. Det är inte bara missbrukarnas liv dom förstör. Så nej ärlighet varar inte alltid längst.
Citera
2025-05-17, 22:00
Medlem
Citat:
Men att dumsvensken som sen barnsben har lärt sig att frukta myndigheter ska sitta lugnt i båten och ha is i magen är förstås för mycket att hoppas på...
Förstår inte varför du är så emot att man ska betala sina skulder.

Sedan tror jag inte att privata indrivare är så mycket mysigare än vår Kronofogde.
Citera
2025-05-17, 22:04
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Absolut, men mitt exempel gäller de 5-10 procenten (eller vad det nu blir) i din text som INTE betalar.

Då kan du verkligen räkna med att kronkalle knackar på om de inte betalar inkasso-kravet.
Citera
2025-05-17, 22:09
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Förstår inte varför du är så emot att man ska betala sina skulder.

Sedan tror jag inte att privata indrivare är så mycket mysigare än vår Kronofogde.

Har inget emot att folk ska betala sina skulder.
Men min filosofi har alltid varit att skit ska skit ha.
Och ATG är skit. Därför ska de ha skit...
Det kallas för skadeglädje som ju påstås vara den bästa glädjen av alla.

Men i rättvisans namn så är inte ATG de värsta skitstövlarna i branschen.
Bet365 är ännu värre, de inte bara limiterar vinnande spelare utan stänger ner deras konton.
Samtidigt som man försöker ge en machoimage i sina patetiska reklamfilmer.
Citera
2025-05-17, 22:11
Medlem
Storanglarens avatar
Vilka stollar eller snarare troll i denna tråd som på fullaste allvar tror att ATG inte kommer kräva in varenda sekin som vissa tillskansat sig på ett otillbörligt sätt. Ibland blir man fundersam om folk är så här korkade på riktigt och i så fall är Sverige som land riktigt illa ute. Jag hoppas att alla som skrivit korkade kommentarer innerst inne vet hur de ligger till men trollar bara för att provocera.

ATG har oändliga resurser på att driva ett case till domstol om så krävs, likt IF Metall som har oändliga resurser att låta strejken mot Tesla pågå i hundratals år om så är.

Om inte Svenska Spel hade någon lust att ta fajten mot ATG lär ingen privatperson ha möjlighet att göra det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in