2025-05-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Oj d, det lt ju inte s lovande. Men tack fr att du delar med dig!! /D

Men det behver inte betyda att du eller nn annan inte kommer gilla det. Men gillar man kratom starkt s gillar man ju den opioid liknande effekten. Mjligtvis kanske det kommer nn variant av nn alkoloid som finns i kratom. Men enligt mig s slsar man sin tid med kanna/kava etc. etc. Det r ju trkigt att kratom blev bannat, men tyvrr s fungerar vrlden s. Det som r bra med tex. gabapentin r att det inte r nark klassat och ganska ltt att f tag p och ven bestlla utomlands. Det gjorde jag jmt frut och fick alltid hem paketet. Det finns/fanns en sida dr man enkelt kunde bestlla det och f hem det..ni som vet..ni vet xD.
Citera
2025-05-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Kanske lge att kolla upp sina vrden. Var dock ingen storbrukare. Ca 6g om dagen, lite mer p helgen. Och tog endast p eftermiddagen.

Hur mycket lg du p dagligen?
Var storkonsument, ca 30-35 g om dagen, kanske mer. Men hamnade p akuten efter lite vl mycket kratom, ca 4 matskedar, kndes som om hjrtat skulle explodera.

De tog mnga prover p mig p, men allt, lever, njurar, allt, var helt normalt, s jag tror inte du behver oroa dig.

Fr vrigt r allt fortsatt bra, jag har kommit p att denna hndelse jag skrev om; (FB) Vi som ska sluta med Kratom Den 23:e april, inte hade ngot med kratom att gra, det var avtndning efter att ha krt lite amfetamin i ngra dagar. Kanske dopaminbrist eller ntt snt?

Jag har kommit in i normala vanor igen, mjligen lite mer rastls p dagarna, men jobbet funkar o det rullar p.

Min kran gllande amfetamin har kt fast, o jag vill heller inte ha mer o riskera bli beroende av det. Som sagt r avtndningarna redan tillrckligt hemska.

Annars anvnde jag ju det runt 3-4:e dagarna utan kratom fr att f en stimulerande effekt som tar ut de vrsta abstinenssyndromen frn kratom d. Sen krde jag Lyrica, omkring 1200 mg dagligen, i ca 2 veckor. Sen knde jag mig som en ny mnniska, fri frn kratom, o har sen dess hllit mig till min frskrivna dos Lyrica.
Citera
2025-05-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Men det behver inte betyda att du eller nn annan inte kommer gilla det. Men gillar man kratom starkt s gillar man ju den opioid liknande effekten. Mjligtvis kanske det kommer nn variant av nn alkoloid som finns i kratom. Men enligt mig s slsar man sin tid med kanna/kava etc. etc. Det r ju trkigt att kratom blev bannat, men tyvrr s fungerar vrlden s. Det som r bra med tex. gabapentin r att det inte r nark klassat och ganska ltt att f tag p och ven bestlla utomlands. Det gjorde jag jmt frut och fick alltid hem paketet. Det finns/fanns en sida dr man enkelt kunde bestlla det och f hem det..ni som vet..ni vet xD.
Testat Kanna idag fr frsta gngen vid 2 tillfllen och blev positivt verraskad faktiskt! Snortade bgge gngerna och fick en skn effekt. Ska prova oralt senare ikvll. Man knner helt klart av dess serotogena effekt. Ngon opioideffekt har den dremot inte. Provade dremot Akuamma som har en opioideffekt men knde inget, ska prova dubbla dosen senare ikvll. Kanna rekommenderar jag faktiskt!
Citera
2025-05-16, 21:43
Medlem
Rekommenderar Kanna om ni inte testat det. 1 tsk oralt slog p vldigt fint. Som en lg dos MDMA. Varar inte s lnge dock. Humrupplyftande, lugnande, lite uppiggande, musik lter betydligt bttre, naturen ser vldigt vacker ut och allt blir i HD kvalitet. Knner mig inte lngre frtvivlad ver att vrt lskade kratom r borta. Vldigt sknt!

Ska prova en redig dos Akuamma nu.
Citera
2025-05-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Rekommenderar Kanna om ni inte testat det. 1 tsk oralt slog p vldigt fint. Som en lg dos MDMA. Varar inte s lnge dock. Humrupplyftande, lugnande, lite uppiggande, musik lter betydligt bttre, naturen ser vldigt vacker ut och allt blir i HD kvalitet. Knner mig inte lngre frtvivlad ver att vrt lskade kratom r borta. Vldigt sknt!

Ska prova en redig dos Akuamma nu.

Tack fr att du delar med dig! Ska nog testa. Hur mr man dagen efter? Blev det ngon effekt av akuamma?
Citera
2025-05-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qrs10
Tack fr att du delar med dig! Ska nog testa. Hur mr man dagen efter? Blev det ngon effekt av akuamma?
Man mr absolut inte smre dagen efter man tagit Kanna, om nnting s mdde jag bttre nr jag vaknade imorse.

Lite effekt fick jag av Akuamma, som en light version av rd kratom utan det skna vlmendet.
Citera
2025-05-24, 10:19
Medlem
Men snlla alla ni. Vad hller ni p med?
Jag har krt kratom i rtt hga doser sedan 2 - 2 1/2 r. Flesta dagar 30 g. Grna RMD plantation intag var fjrde timme vid vaket tillstnd a 1 msk (7,5 g).
Trappade ner frn 30 till 10 pen vecka. Och frn 10-1 p en vecka. Nu har en vecka gtt helt utan.
Och nu r jag i stort sett okey. Visst ingen kul vecka men jag har jobbat hela veckan, precis som vanligt.

Varfr skriver jag nu detta?
Jo fr jag frberedde mig p ett smrre helvete efter lst vad alla grterskor skrivit hr. Mnader av lidande. Bde fysisk och psykisk utsttning. Bla, bla, bla. Bara ljug frn klena individer.
S fr att lugna alla som var som jag - p vg att sluta och blev lurade ver att det var s jobbigt, s svrt av alla lipsillar hr.
Det r som en lttare frkylning med magpaj och smnbrist. Och det klarar vem som helst som vet vad m dligt p riktigt r.

Det var hur ltt som helst att kliva av kratomet. Sammanfattning. Dlig smn 1 vecka. Magen kass. Lite psykisk instabilitet. Snuvig. Rinnande gon. THATS IT, i en vecka. Sedan r skiten i stort sett ver. S bit ihop och f det gjort r mitt tips.

Och till alla sm grterskor hr - Ers sm jvla troll. Hur fan kan ni noja upp folk s? Jag spottar er alla i ansiktet fr det ni kallar helvete r min vardag.
Citera
2025-05-24, 10:49
Medlem
Kan hlla med om att den fysiska biten inte var s svr. Men det hr jvla suget efter Kratom. Och tristessen r jobbig.

Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen
Jag har krt kratom i rtt hga doser sedan 2 - 2 1/2 r. Flesta dagar 30 g. Grna RMD plantation intag var fjrde timme vid vaket tillstnd a 1 msk (7,5 g).
Trappade ner frn 30 till 10 pen vecka. Och frn 10-1 p en vecka. Nu har en vecka gtt helt utan.
Och nu r jag i stort sett okey. Visst ingen kul vecka men jag har jobbat hela veckan, precis som vanligt.

Jo fr jag frberedde mig p ett smrre helvete efter lst vad alla grterskor skrivit hr. Mnader av lidande. Bde fysisk och psykisk utsttning. Bla, bla, bla. Bara ljug frn klena individer.
S fr att lugna alla som var som jag - p vg att sluta och blev lurade ver att det var s jobbigt, s svrt av alla lipsillar hr.
Det r som en lttare frkylning med magpaj och smnbrist. Och det klarar vem som helst som vet vad m dligt p riktigt r.

Det var hur ltt som helst att kliva av kratomet. Sammanfattning. Dlig smn 1 vecka. Magen kass. Lite psykisk instabilitet. Snuvig. Rinnande gon. THATS IT, i en vecka. Sedan r skiten i stort sett ver. S bit ihop och f det gjort r mitt tips.

Och till alla sm grterskor hr - Ers sm jvla troll. Hur fan kan ni noja upp folk s? Jag spottar er alla i ansiktet fr det ni kallar helvete r min vardag.
Citera
2025-05-24, 10:55
Medlem
Skulle vilja tipsa er alla om lyrica fr kratom AT! r ruskigt effektivt fr att lindra opioid/opiat avtndning, tar typ bort 90-95% av besvren fr mig redan vid lga doser typ 50-100 mg. r inne p dag fem utan kratom nu tagit lite lyrica framt eftermiddagarna och jag kan inte sga att jag mrkt av ngra srskilda at-besvr ht.. Sen fr man frsts ta det vackert med lyrican s man inte brjar kka det ngon lngre period dagligen fr avtndningen av det ska vara nnu vrre n kratom va ja hrt.
Senast redigerad av NZT1337 2025-05-24 kl. 11:03.
Citera
2025-05-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Kan hlla med om att den fysiska biten inte var s svr. Men det hr jvla suget efter Kratom. Och tristessen r jobbig.

Helt rtt, cravingsen sitter ff kvar. En vn kom ver igr och det visade sig att hen hade kratom med sig. Och vips brjade man gspa och gonen vattnades 😂 av bara tanken p kratom. Sjlvklart tog jag inget. Men som du sger Druvsn81 - suget finns dr mellan varven men sitter bara i korta stunder.
Citera
2025-05-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Skulle vilja tipsa er alla om lyrica fr kratom AT! r ruskigt effektivt fr att lindra opioid/opiat avtndning, tar typ bort 90-95% av besvren fr mig redan vid lga doser typ 50-100 mg. r inne p dag fem utan kratom nu tagit lite lyrica framt eftermiddagarna och jag kan inte sga att jag mrkt av ngra srskilda at-besvr ht.. Sen fr man frsts ta det vackert med lyrican s man inte brjar kka det ngon lngre period dagligen fr avtndningen av det ska vara nnu vrre n kratom va ja hrt.

Grymt jobbat av dig. Fan det hr fixar du hur ltt som helst. Kan tnka mig att lyrica lindrar det fysiska. Men som du sger, den vill du inte fastna i. S enligt mig kan du nu redan p dag fem ta bort lyrican. Utsttningen p kratom r kortvarig.
Citera
2025-05-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen

r nog hgst individuellt hur man upplever en avtndning p kratom. I mitt fall hade jag mer besvr n nr jag satte ut benso. Jag har dock tagit under lngre tid n dig (ca 6 r).

Men du har rtt. S jvla hemskt r det inte. Den psykiska biten eftert r betydligt jobbigare. Tristess. Grtt. Rastlst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in