Citat:
Ursprungligen postat av
knubbisarne
ver 1 mnad sedan jag slutade och knner mig fortfarande ledsen ver att kratomet r borta och r vldigt sugen och uttrkad men det har blivit bttre. Tar ett tag fr hjrnan att terhmta sig. Ser framemot dagen d jag slutar tnka p kratom hela tiden. Typ allt pminner mig om kratomet, det har ju varit en stor del av mitt liv under lng period, det va min rddning frn tyngre missbruk och psykisk ohlsa och nu r det borta, inte kul alls.
Jag frstr s vl vad du menar. Sjlv fick jag ett I huvudsak alkoholmissbruk tidigt i livet, redan i tjugorsldern, pga psykisk ohlsa. Kratom var en gudagva som hjlpt mig fixa livet utan vidrig alkohol. Visst har jag verdoserar ibland, o oroat mig lite fr hur kroppen hanterar pulvret i lngden, men har nd alltid tergtt till ngon slags normalitet med K.
Jag snser, objektivt, att det r ett riktigt dligt beslut att klassa K. Kan med skerhet, och med std av viss insyn i "lagstiftningsarbete" pst att beslutsfattarna inte fattar konsekvenser eller ser helheten. Inte heller kan vi som har jobb, familj etc vnda oss till vrden eftersom svl krkort som vrdnad om barn d kan ryka. Nu t mina smttingar ganska stora och synnerligen duktiga och vlfungerande (Frlt skryt men de r s fantastiska o vill grna finnas med dom ngra r till in i deras vuxenliv). Detta blev svamligt men tycker att det hjlper lite att skriva och ev f svar av ngon av er andra kloka dr ute.
nskar alla en bttre dag n igr