2025-04-15, 11:16
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Vad nej? Det pverkar Opioidreceptorer som frekommer i det centrala nervsystemet, ls p om vad alkohol gr med det centrala nervsystemet. Det handlar om substitut och min tes r att man kan dricka ngra 3,5or fr att f bort den vrsta ATn (om den ens r s hemsk) du blir inte bakis eller fr terfall av ngra 3,5or..

Tycker du har fel och ger dliga frslag, speciellt till folk som frsker fungera till vardags efter deras kratom missbruk. Alkohol gr framfr allt p gaba och ven om det mjligtvis gr lite p dopamin och kanske ngon enstaka opioidreceptor precis efter man druckit s r det en dlig id. Och du kommer m smre eftert. Och blir du full r risken fr terfall eller ngot annat dumt vldigt stor.
Citera
2025-04-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ovan var min plan, men klarar inte att begrnsa mig. Allt eller inget liksom. Och det straffar sig nu. Bl.

Jag finner det lttare att frbereda doserna typ en hel vecka i frvg eller s s att man inte behver frestas nr man str och vger upp varje dos varenda dag. S jvla ltt hnt att man kr i en slev mer n man hade planerat va? xD Lttare att vga upp och lgga varje dos i en snusdosa eller nt s kr man bara i sig sin dagsdos varje dag utan att behva pilla med vgande etc.
Citera
2025-04-15, 13:02
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Jag finner det lttare att frbereda doserna typ en hel vecka i frvg eller s s att man inte behver frestas nr man str och vger upp varje dos varenda dag. S jvla ltt hnt att man kr i en slev mer n man hade planerat va? xD Lttare att vga upp och lgga varje dos i en snusdosa eller nt s kr man bara i sig sin dagsdos varje dag utan att behva pilla med vgande etc.

Du har skert rtt, men det gller nd att ha motivation nog att hlla sig till planen. Jag gjorde scheman men de hll lite sdr.
Citera
2025-04-15, 20:30
Avstngd
Snart nnu en natt att ta sig igenom. Mste erknna att jag fuskat lite idag med Hirsuta som kom idag, jag bestllde i desperation fr ngra dagar sen. Och det verkar faktiskt ta bort en del av vidrigheterna, men hll p att krkas upp det. Knns alltid lite obehagligt att trycka i sig ngot man egentligen inte vet s mycket om...men knns allts lite bttre just nu s kanske blir natten lite bttre.n de senaste.
Mitt luktsi ne har dessutom blivit helt...ja vad ska jag sga...knas. Allt stinker sedan abstinensen satte in, knner ngon igen detta?
Citera
2025-04-16, 07:28
Avstngd
Citat:
Snart nnu en natt att ta sig igenom. Mste erknna att jag fuskat lite idag med Hirsuta som kom idag, jag bestllde i desperation fr ngra dagar sen. Och det verkar faktiskt ta bort en del av vidrigheterna, men hll p att krkas upp det. Knns alltid lite obehagligt att trycka i sig ngot man egentligen inte vet s mycket om...men knns allts lite bttre just nu s kanske blir natten lite bttre.n de senaste.
Mitt luktsi ne har dessutom blivit helt...ja vad ska jag sga...knas. Allt stinker sedan abstinensen satte in, knner ngon igen detta?
Mitt luktsinne blir ocks rubbat nr jag har AT
Citera
2025-04-16, 08:11
Medlem
Inne p 12e dagen utan nu. Fuskade, fick tag i 2 oxykodon-tabletter som tillflligt dmpade rastlsheten, men de var bara p 5 mg. Annars funkar lyrican bra, verdoserar dock rtt mycket o i o m lkaren r ganska restriktiv med den fr jag leva utan den ett tag senare, mjligen kan jag kpa mer p gatan.

Bara jag har ntt att gra s funkar det. Har inte varit sjukskriven alls som jag hade planerat.

Har dock gott om medicin, ca 800 lyrica, ca 750 stesolid och 300 imovane. Men det r ju tnkt att de ska rcka ganska lnge....
Senast redigerad av Kratom-smaskarn 2025-04-16 kl. 08:21.
Citera
2025-04-16, 08:38
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:

Vet inte vad Hirsuta r men hll dig borta frn allt opioid liknande nu nr du har kommit s lngt. Och ja lukten blir fucked up under abstinens.

Edit: Lste p lite. Hirsuta means "hairy" xD Mysigt!
Citera
2025-04-16, 08:46
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom-smaskarn
Inne p 12e dagen utan nu. Fuskade, fick tag i 2 oxykodon-tabletter som tillflligt dmpade rastlsheten, men de var bara p 5 mg. Annars funkar lyrican bra, verdoserar dock rtt mycket o i o m lkaren r ganska restriktiv med den fr jag leva utan den ett tag senare, mjligen kan jag kpa mer p gatan.

Bara jag har ntt att gra s funkar det. Har inte varit sjukskriven alls som jag hade planerat.

Har dock gott om medicin, ca 800 lyrica, ca 750 stesolid och 300 imovane. Men det r ju tnkt att de ska rcka ganska lnge....

Efter 12 dagar behvs definitivt inte lngre Lyrica fr abstinensen. Nu r det bara vanligt punderi du hller p med!
Citera
2025-04-16, 09:14
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Mitt luktsinne blir ocks rubbat nr jag har AT

Ja, allt stinker, inklusive jag sjlv tror jag. Fast verkar inte som att ngon annan tnker p det. Luktsinnet var dessutom rubbat sedan tidigare covid, men nu knner jag mig direkt cklad av olika doftaensationer.

Natten gick ngot bttre, vandrade bara ngra gnger, och tycker att restlessheten blivit lite bttre men jobbigt nr den sitter i armarna.
Fr vrigt knner jag mig ledsen ver att kratom r borta, det har hjlpt mig i sex r att fixa mycket i livet. Men hoppas verkligen bli i ngorlunda skick innan juni d jag mste kunna fungera ok.

Ha det fint allesammans!
Citera
2025-04-16, 09:17
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Vet inte vad Hirsuta r men hll dig borta frn allt opioid liknande nu nr du har kommit s lngt. Och ja lukten blir fucked up under abstinens.

Edit: Lste p lite. Hirsuta means "hairy" xD Mysigt!

Ok. Tack fr svar! Hoppas d p lite normaliserat luktsinne framver. Det r frvisso inte mitt strsta bekymmer, men mer konkret att beklaga sig ver .

Ha det bra!
Citera
2025-04-16, 09:31
Avstngd
Citat:
Ja, allt stinker, inklusive jag sjlv tror jag. Fast verkar inte som att ngon annan tnker p det. Luktsinnet var dessutom rubbat sedan tidigare covid, men nu knner jag mig direkt cklad av olika doftaensationer.

Natten gick ngot bttre, vandrade bara ngra gnger, och tycker att restlessheten blivit lite bttre men jobbigt nr den sitter i armarna.
Fr vrigt knner jag mig ledsen ver att kratom r borta, det har hjlpt mig i sex r att fixa mycket i livet. Men hoppas verkligen bli i ngorlunda skick innan juni d jag mste kunna fungera ok.

Ha det fint allesammans!
ver 1 mnad sedan jag slutade och knner mig fortfarande ledsen ver att kratomet r borta och r vldigt sugen och uttrkad men det har blivit bttre. Tar ett tag fr hjrnan att terhmta sig. Ser framemot dagen d jag slutar tnka p kratom hela tiden. Typ allt pminner mig om kratomet, det har ju varit en stor del av mitt liv under lng period, det va min rddning frn tyngre missbruk och psykisk ohlsa och nu r det borta, inte kul alls.
Citera
2025-04-16, 09:45
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
ver 1 mnad sedan jag slutade och knner mig fortfarande ledsen ver att kratomet r borta och r vldigt sugen och uttrkad men det har blivit bttre. Tar ett tag fr hjrnan att terhmta sig. Ser framemot dagen d jag slutar tnka p kratom hela tiden. Typ allt pminner mig om kratomet, det har ju varit en stor del av mitt liv under lng period, det va min rddning frn tyngre missbruk och psykisk ohlsa och nu r det borta, inte kul alls.

Jag frstr s vl vad du menar. Sjlv fick jag ett I huvudsak alkoholmissbruk tidigt i livet, redan i tjugorsldern, pga psykisk ohlsa. Kratom var en gudagva som hjlpt mig fixa livet utan vidrig alkohol. Visst har jag verdoserar ibland, o oroat mig lite fr hur kroppen hanterar pulvret i lngden, men har nd alltid tergtt till ngon slags normalitet med K.
Jag snser, objektivt, att det r ett riktigt dligt beslut att klassa K. Kan med skerhet, och med std av viss insyn i "lagstiftningsarbete" pst att beslutsfattarna inte fattar konsekvenser eller ser helheten. Inte heller kan vi som har jobb, familj etc vnda oss till vrden eftersom svl krkort som vrdnad om barn d kan ryka. Nu t mina smttingar ganska stora och synnerligen duktiga och vlfungerande (Frlt skryt men de r s fantastiska o vill grna finnas med dom ngra r till in i deras vuxenliv). Detta blev svamligt men tycker att det hjlper lite att skriva och ev f svar av ngon av er andra kloka dr ute.
nskar alla en bttre dag n igr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in