Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalhiphopare
Sker vederbrande bara lgenheter i en viss typ av omrden d eller? Fr i Stockholm finns den lediga lgenheter att hyra i frsta hand. Torde vara likadant i andra stder.
Sjlv tror jag inte utbudet p andrahandsmarknaden kommer pverkar s srskilt mycket av att man gr det enklare att hyra ut. Finns nog ganska f BRF-lgenheter som str tomma fr att man inte ftt okej att hyra ut.
Vederbrande fick barn dessutom och sker ngot i storleksordningen p 80 kvadrat.
Hyrorna i nyproduktion kan ligga p 18 000 - 20 000 kr.
Liljeholmskajen, Sigtuna och ven lite andra kransomrden utver Stockholm.
Av den research jag gjort frekommer det titt som ttt att BRF:er faktiskt str tomma d freningarna r ganska petiga. r det en stor frening med mnga medlemmar r det ett strre element av anonymitet och det brukar vara enklare d att f hyra ut. Annars r det en massa smpvar.
Tycker hela det hr systemet att en frening ska f bestmma om du fr hyra ut ngot DU har kpt fr miljontals kronor/skuldsatt dig ver r pass.
Infr fri uthyrning men ha en klausul att hyresgsten kan bli terbetalningsskyldig om signifikanta strningar uppstr istllet.
Sen tror jag det skulle bli en mindre volatilitet nr det gller tvngsfrsljningar av bostadsrtter ifall man frlorar arbete d man skulle kunna f hyra ut istllet tills man fr ett nytt arbete.
Det blir en strre trygghet fr alla.