2025-05-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Inte olagligt att vara skyldig någon pengar.
Här är det inte frågan om att någon lånat pengar av ATG och inte kunnat betala tillbaka.
Citera
2025-05-15, 11:31
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
HAHAHAHAHAHA, du är ju så otroligt blåst att det blir stor humor. ”Maskinen valde själv”

Men alla fattar: du är en utblottad speltorsk (framgår av tidigare inlägg). Endast EN tokdåre i tråden anser att det är den lyckligaste dagen i livet att något bettingbolag gick minus några timmar.
Funderar faktiskt på att nominera dig i tråden Flashbacks Fåne 2025, du kan väl påminna mig framåt nov-dec. Du borde vinna lätt. Blir nåt roligt för dig att se fram emot, så deppa inte för att de dumma spelbolagen snor hela din handikappersättning. Loser!

Javisst din idiot, jag är en speltorsk och det är därför som nästan alla inlägg jag har skrivit handlar om att jag beklagar mig över att vara limiterad och mitt nicknamn är LimitedbyAsholes.
Hur jävla dum i huvudet är du på en skala 1-10?

Jag vet att det är smärtsamt för dig och andra missunnsamma motherfuckers men du får se att alla som inte är dumma nog att återbetala kommer att få behålla pengarna.
Dock kommer det vara slutspelat på ATG för dem, men det tror jag de kan leva med.
Citera
2025-05-15, 11:33
Medlem
Helt plötsligt så består Flashback av personer som är fega okunniga "possys"? Man tror ju Lunarstorm är tillbaka 😂

Jag tog också ut 250000 kr och bokade en resa till månen.
Citera
2025-05-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Här är det inte frågan om att någon lånat pengar av ATG och inte kunnat betala tillbaka.

Atg har ett krav på spelaren för den felaktigt utbetalda vinsten. Hur vill du ha det till att spelaren inte är skyldig atg pengar?

Jag har aldrig sagt något om lån, du som tog upp det. Finns andra sätt att bli skyldig någon pengar.
Citera
2025-05-15, 11:36
Medlem
santos_devilles avatar
Det fungerade. Plockade ut 200k och bokade precis en penisförminskning för pengarna. Fan vad skönt det ska bli att slippa denna 34 cm långa sak
Citera
2025-05-15, 11:38
Medlem
Citat:
Atg har ett krav på spelaren för den felaktigt utbetalda vinsten. Hur vill du ha det till att spelaren inte är skyldig atg pengar?

Jag har aldrig sagt något om lån, du som tog upp det. Finns andra sätt att bli skyldig någon pengar.
Och anledningen till att du blir skyldig någon pengar kan bero på att du gjort något olagligt.

Ingen i tråden har påstått att det skulle vara olagligt att ha en skuld, så jag förstår inte varför du tar upp det.
Citera
2025-05-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det fungerade. Plockade ut 200k och bokade precis en penisförminskning för pengarna. Fan vad skönt det ska bli att slippa denna 34 cm långa sak

Pinoccio-näsan efter lögnerna?
Citera
2025-05-15, 11:39
Medlem
Citat:
Och anledningen till att du blir skyldig någon pengar kan bero på att du gjort något olagligt.

Inte nödvändigtvis, som jag tror fallet är här.
Citera
2025-05-15, 11:43
Medlem
Citat:

Ingen i tråden har påstått att det skulle vara olagligt att ha en skuld, så jag förstår inte varför du tar upp det.

Inte?

(FB) Bugg hos ATG, vänner plockade ut 250 000 kr

Polis och åklagare är för dem som vägrar återbetala (och därmed gör sig skyldig till ett brott).
Citera
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Varför tror du att de har en god chans att få behålla pengar som de har lurat till sig? Det är omoraliskt ja, men framförallt är det kriminellt

Tidigare liknande händelser.
Det är inte bara för ATG att trycka på en knapp och så kommer kronofogden att göra resten, utan detta är ett jävla arbete som kommer att kosta mycket pengar.

Beror givetvis på hur mycket pengar som de blev av med, men det mest sannolika är att de kommer att skriva mail och vädja/hota folk att återbetala men sen inte göra något mer förutom att stänga konton för dem som inte kommer att återbetala.

Sen vet jag inte vilket avtal ATG har med själva spelleverantören.
Spelleverantören borde ju ersätta ATG för deras förlust, eller är ATG så jävla korkade att de skriver ett avtal att de själva står för smällen ifall det blir ett tekniskt fel...
Citera
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis.
Nä, självklart inte. Men i den här tråden diskuteras inte din skuld hos Klarna, utan ifall man kan riskera att hamna i rätten och dömas för att man gjort något olagligt om man spelat hos ATG för pengar man inte har och sedan tagit ut dem. Typ om det kan vara bedrägeri.

Skulden du får vid eventuellt utslag kommer naturligtvis inte att vara olaglig.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Inte olagligt att vara skyldig någon pengar.
Det får domstolen avgöra. ATG anser säkert att det är ett brott att olovligt förfoga över pengar som ATG anser tillhör dem — därav polisanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in