2025-05-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Inte?

(FB) Bugg hos ATG, vänner plockade ut 250 000 kr

Polis och åklagare är för dem som vägrar återbetala (och därmed gör sig skyldig till ett brott).

Du blandar ihop saker. Ingen i tråden har påstått att det är olagligt att ha en skuld.

Skärp till dig nu om du vill ha en seriös diskussion.
Citera
2025-05-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det får domstolen avgöra. ATG anser säkert att det är ett brott att olovligt förfoga över pengar som ATG anser tillhör dem — därav polisanmälan.

Herre gud.. Du kan ju testa själv att göra en sån polisanmälan, du kommer att bli utskrattad. Vad tror du den civilrättsliga tvisten är till för?
Citera
2025-05-15, 11:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Javisst din idiot, jag är en speltorsk och det är därför som nästan alla inlägg jag har skrivit handlar om att jag beklagar mig över att vara limiterad och mitt nicknamn är LimitedbyAsholes.
Hur jävla dum i huvudet är du på en skala 1-10?

Jag vet att det är smärtsamt för dig och andra missunnsamma motherfuckers men du får se att alla som inte är dumma nog att återbetala kommer att få behålla pengarna.
Dock kommer det vara slutspelat på ATG för dem, men det tror jag de kan leva med.

Du är ju ny här men du har troligtvis fattat att vem som helst kan skriva vad som helst om hur smart och framgångsrik han är. Det föreligger liksom ingen koll eller facit.

Till och med en loser som du kan hävda att du är myndig, har en egen bil, inte sitter på psykhem och annat osannolikt.
Citera
2025-05-15, 11:50
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Dag 1 av att inte ha fått återbetalningskrav, avstängd Bank-id eller telefonsamtal. Får se när ATG springer ner min dörr för sina 20 000kr.

Men, för att svara utan sarkasm:
Jag tror båda sidorna har rätt. Ena sidan tror att ATG kommer försöka få tillbaka sina pengar med hjälp av jurister och Kronofogden. Andra sidan tror att detta är en piss i Mississippi.

Det ska dock sägas att om man ska dra igång en administrativ och rättslig process mot exempelvis 5000 personer kommer det kosta mer än det smakar, så jag är inte heller helt säker på att dom kommer driva detta.

Uppdaterar om jag får mail eller liknande från ATG.

Sitt bara lugn i båten och avvakta och låt dig inte skrämmas av alla missunnsamma och avundsjuka idioter som kommer med det ena dummare påståendet efter det andra.
Mail från ATG kommer du med största sannolikhet få, men det ska du förstås skita i.
Citera
2025-05-15, 11:52
Medlem
Citat:
Det får domstolen avgöra. ATG anser säkert att det är ett brott att olovligt förfoga över pengar som ATG anser tillhör dem — därav polisanmälan.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du blandar ihop saker. Ingen i tråden har påstått att det är olagligt att ha en skuld.

Skärp till dig nu om du vill ha en seriös diskussion.

Han fortsätter ju faktiskt påstå det t.o.m.

Det är fortfarande civilrättsligt
Citera
2025-05-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 804
Vänta, ärenden skickas inte till kronofogden direkt du kommer nog få en faktura först om något.
Hur länge tror du det kommer ta har inte fått nått än? Kan jag inte bara ta in pengarna igen till atg eller funkar det inte så ?
Citera
2025-05-15, 11:53
Medlem
DoxMingos avatar
Det jag undrar över är hur det funkar att ens ”spela” för pengar som inte existerar när det blir en sån här bugg?
För på något sätt måste de ju ”finans” deg för att kunna spela.
Sjukt om folk plockat ut dessa summor och det inte blir något av det.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Herre gud.. Du kan ju testa själv att göra en sån polisanmälan, du kommer att bli utskrattad. Vad tror du den civilrättsliga tvisten är till för?
Allvarligt, har du fortfarande inte fattat? Först försöker man lösa fallet civilrättsligt. Därefter vidtar en straffrättslig process om folk vägrar återbetala.

Du behöver inte svara, vi släpper det. Tro vad fan du vill. Lönlöst att försöka få efterblivna jönsar att begripa den mest elementära juridik.
Citera
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Du är ju ny här men du har troligtvis fattat att vem som helst kan skriva vad som helst om hur smart och framgångsrik han är. Det föreligger liksom ingen koll eller facit.

Till och med en loser som du kan hävda att du är myndig, har en egen bil, inte sitter på psykhem och annat osannolikt.

Nej jag är inte ny här din idiot, jag har ett nytt nick men det innebär inte per automatik att jag är ny.
Och även om jag var ny medlem så vad fan har det med trådens ämne att göra?

Men ok din idiot, jag är den störste speltorsken på forumet och för att trösta mig själv så låtsas jag vara limiterad och skapar ett nick som låtsas om motsatsen.

Är du nöjd nu?
Fortsätt nu att vara bitter och missunnsam och dröm om bedrägeriåtal och kronofogden...
Citera
2025-05-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilpetterson133
Jag har 20000 i kontot just nu och vet helt ärligt inte vad jag ska göra är under 20 och vill inte hamna på kronofogden eller nån sån skit då är det över för mig borde jag vänta ut det hela eller borde jag kontakta de själv och vara ärlig och själv vilja betala tillbacka. Gick även in idag på mitt atg konto och det var inte spärrat och resterande 18000kr va kvar i atg kontot som jag inte kunde ta ut igår har inte provat tagit ut det för att jag inte vågar och inte vill.
Dom kommer upptäcka det, om du är skuld fri och ingen prick i registret rek jag att du inte rör pengarna.

Bara o höra till dig att du bara testade om buggen fanns som alla sagt på nätet men att du inte hade för avsikt att göra något dumt med pengarna.....Inte värt att hamn i skiten för ynka 20k med spärrade bank id swish osv för detta. Kom ihåg du har själv godkänt avtalet när du reggade ditt konto. Punkt 7 i avtalet står det om just detta som skett, därav har dom lagen på sin sida vid ev tvist.
Citera
2025-05-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Samma typ av mongo som går och cashar en Porsche dagen efter ett bankrån trots att rånarligan kommit överens om att ligga lågt. Vissa kan helt enkelt inte besinna sig när det kommer till pengar.
Exakt så. Uppmärksamhet och likes är den mest värdefulla valutan i deras värld.
Citera
2025-05-15, 12:00
Medlem
Om vi leker tanken att en person vinner mycket pengar. Av någon anledning så landar pengarna in på en annan persons bankkonto. ATG gör en ny utbetalning som nu går till vinnaren. Naturligtvis kommer den som felaktigt fått vinsten, behöva betala tillbaka till ATG.

Om det verkligen är någon som felaktigt fått utbetalning till sitt bankkonto blir återbetalningsskyldig. Du kommer såklart inte hamna hos kronofogden, förutsatt att du faktiskt betalar tillbaka.

Det är som när någon swishar pengar och råkar skicka till fel person. Den som felaktigt fått pengarna måste ju skicka tillbaka.

Nu står det driftstörning hos ATG. Troligtvis för att se till att ingen får pengar utbetalda, tills buggen är fixad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in