2025-05-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du får ursäkta, men jag ser inte dig som en speciellt trovärdig källa. Vilket nödvändigtvis inte behöver betyda att du bluffar.
Man fick ut pengar, idiot. Sluta vara avundsjuk.
Senast redigerad av 804 2025-05-15 kl. 10:46.
Citera
2025-05-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Så ligger det inte till. Kronofogden agerar direkt efter att exempelvis inkasso misslyckats med att få in fordran. Det är alltså inkasso som överlämnar ärendet till Kronfogden. Borgenären, dvs ATG i detta fall, kan också skita i inkasso och vända sig direkt till Kronofogden. Det är först när geldenären bestrider fordran som saken går vidare till domstol. Väldigt få kommer våga bestrida, ATG har hur stora muskler som helst att driva ärendet, till skillnad från en enskild person.

Varför skulle ingen våga det? Absoluta worst case scenariet är ju att man åker på typ 2000kr extra utöver den felaktiga utbetalningen om man torskar i tingsrätten.
Citera
2025-05-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 804
Man fick ut pengar, idiot. Sluta vara svartsjuk.
Det kanske man fick, men vi vet inte.

Hade jag själv spelat och plockat ut pengar, så hade jag i nuläget varit skitnervös över hur ATG kommer att agera. Känner att det inte är något att vara avundsjuk över (svartsjuk är något helt annat).

Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Varför skulle ingen våga det? Absoluta worst case scenariet är ju att man åker på typ 2000kr extra utöver den felaktiga utbetalningen om man torskar i tingsrätten.
Är du säker på det? Man kanske får ersätta även för de spel man gjort.
Citera
2025-05-15, 10:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
vilkor är inget avtal i juridisk mening
Avtalet kommer till stånd i samma sekund som du accepterar villkoren, dvs när du trycker på knappen ”Jag accepterar”. Du har genom ditt klick ingått ett bindande avtal enligt svensk avtalsrätt.

Vad trodde du det innebär att trycka på ”jag accepterar”? Att du slipper följa spelbolagets regler och gör som du själv vill?
Citera
2025-05-15, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Då jag satte in pengar och snurrade med pengar hävdar jag att jag trodde detta var en bonus.

På reklamer på internet ser man ju massor av free spins och jackpott-vinster upp till miljoner. Tror inte det ligger på mig att bevisa min oskuld utan på dom att bevisa min skuld.

Typ så är min strategi
Men herregud, tror du på det där själv? Du kan säga vad du vill, domaren kan vara din bästa vän och du kan berätta att om inte du vinner detta case, då kommer ditt cancersjuka barn att dö, du är desperat. Samtidigt kan ATGs advokater säga "Kuk i arsle bög bög arsle". Förstår du att i exakt sådant scenario, så skulle din polare, alltså domaren, besluta till ATGs fördel och du blir omedelbart återbetalningsskyldig och ränta tillkommer omedelbart?
Citera
2025-05-15, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 804
Man fick ut pengar, idiot. Sluta vara svartsjuk.
Svartsjuk, eller menar du avundsjuk?
Citera
2025-05-15, 10:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Vad är det för jubelidiot som sprider vidare en sån här once in a lifetime bugg från första början. Hoppas han blir återbetalningsskyldig samt ställd inför rätta. Herre vilket mongo.

Samma typ av mongo som går och cashar en Porsche dagen efter ett bankrån trots att rånarligan kommit överens om att ligga lågt. Vissa kan helt enkelt inte besinna sig när det kommer till pengar.
Citera
2025-05-15, 10:35
Medlem
Citat:

Hade jag själv spelat och plockat ut pengar, så hade jag i nuläget varit skitnervös över hur ATG kommer att agera. Känner att det inte är något att vara avundsjuk över (svartsjuk är något helt annat).

Spel på kredit är inte lagligt i Sverige.
Citera
2025-05-15, 10:36
Medlem
ImTheMans avatar
Om det stämmer att folk spelat utan pengar så är det väl inte utbetalning av vinst som ska återbetalas, borde ju vara de insatser man inte betalt...
Citera
2025-05-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sutoketamin
Spel på kredit är inte lagligt i Sverige.
Förstår inte vad du menar. Vad har "spel på kredit" att göra med det jag skrev?
Citera
2025-05-15, 10:38
Medlem
Citat:

Jag vet att man fick det 100%
Citera
2025-05-15, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
A. De har väldigt goda chanser att behålla pengarna, det är du och andra som inte vet vad fan ni snackar om. Däremot är det slutspelat för dem på ATG, men det är inget att gråta för då ATG begränsar vinnare ändå...

B. De har begått en omoralisk handling, men eftersom ATG är högst omoraliska själva när de begränsar vinnande spelare så tycker jag inte att folk behöver ha alltför dåligt samvete över det.

Varför tror du att de har en god chans att få behålla pengar som de har lurat till sig? Det är omoraliskt ja, men framförallt är det kriminellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in