2025-05-15, 01:32
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Jag njuter jag hoppas verkligen dom gick många miljoner minus och önskar nån form av bugg drabbar fler bolag. 🙏🏻 ATG räddades från en större skandal med deras 20 k max uttag Swish och obefintliga trustly uttag annars kunde skadan varit mycket värre.

Dom som gola till ATG och aftonhoran är riktiga idioter. Sitter och önskar folk ska bli återbetalningsskyldiga och skit.

Ja men du är en av de få, de flesta idioter hoppas att ATG ska få tillbaka sina pengar.
Helt jävla sanslöst vilket efterblivet folk svenskarna är...

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Aha, nu ser jag. Reggad 2025. Sannolikt omyndig. Gå och lägg dig nu din tönt. Återkom till forumet när du har åldern inne.

”… limiterad överallt för att ha vunnit för mycket”
… ja jisses!

Och här har vi just en av de efterblivna jag pratar om...
Månsan, dra åt helvete med dig din tönt.
Vad fan har datumet för min registrering här att göra med huruvida jag är limiterad överallt att göra?
Är du helt jävla väck i huvudet?
Säg som det är istället din loser, du är avundsjuk på dem som lyckades "blåsa" ATG på pengar...
Citera
2025-05-15, 01:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Nej, inte en chans; https://www.aklagare.se/ordlista/o/olovligt-forfogande/
Att behålla pengar som man vet inte är ens egna är just olovligt förfogande. Förklaringen som du googlade fram var bara ett exempel.

I detta fall blir en av åtalspunkterna tveklöst olovligt förfogande.
Citera
2025-05-15, 01:38
Medlem
Citat:
Om detta hade inträffat (vilket tydligen är oklart) hade ATG helt enkelt bara krävt tillbaka pengarna. De flesta hade då återbetalat.

De som däremot vägrat hade fått genomgå både en civilrättslig process via kronofogden samt säkert också en straffrättslig process via polis och domstol.

Väldigt få skulle till slut hamna i domstol eftersom även den största idiot skulle inse att chansen att klara en domstolsprövning skulle vara obefintlig.
Så vad har det med bedrägerier osv att göra?
Citera
2025-05-15, 01:40
Avstängd
Citat:
Att behålla pengar som man vet inte är ens egna är just olovligt förfogande. Förklaringen som du googlade fram var bara ett exempel.

I detta fall blir en av åtalspunkterna tveklöst olovligt förfogande.

Nej, du vet inte pratar om. Åtalspunkterna blir tveklöst bedrägeri alt. bedrägligt beteende, lär dig något.
Citera
2025-05-15, 01:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes

Säg som det är istället din loser, du är avundsjuk på dem som lyckades "blåsa" ATG på pengar...

Ingen jävel i tråden bekymrar sig över ATG och deras eventuellt förlorade pengar. Jag redogör för rådande rättsläge så att obildat pack som du lär sig något. I ditt fall är det dock lönlöst… alltför låg IQ helt enkelt.
Citera
2025-05-15, 01:45
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Nej, du vet inte pratar om. Åtalspunkterna blir tveklöst bedrägeri alt. bedrägligt beteende, lär dig något.
Jaså, verkligen? Du visste ju nyss inte ens vad olovligt förfogande var för något. Var tvungen att googla upp det
Citera
2025-05-15, 01:47
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ingen jävel i tråden bekymrar sig över ATG och deras eventuellt förlorade pengar. Jag redogör för rådande rättsläge så att obildat pack som du lär sig något. I ditt fall är det dock lönlöst… alltför låg IQ helt enkelt.

Nej det enda du redogör för är hur jävla bitter och avundsjuk du är.
Men du är inte ensam om det, ni är många bittra losers härinne...
ATG är ett genomruttet företag som förtjänar allt skit de kan få.
Citera
2025-05-15, 01:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 804
Så vad har det med bedrägerier osv att göra?
Åtalet för dem som prövas straffrättsligt efter polisanmälan hade varit just bedrägeri (tillskansat sig pengar i strid med avtalet man slutit med ATG) och olovligt förfogande (man har vägrat återbetala beloppet trots anmodan från ATG, eventuellt också kronofogde).
Citera
2025-05-15, 01:53
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Åtalet för dem som prövas straffrättsligt efter polisanmälan hade varit just bedrägeri (tillskansat sig pengar i strid med avtalet man slutit med ATG) och olovligt förfogande (man har vägrat återbetala beloppet trots anmodan från ATG, eventuellt också kronofogde).

Nej det är inget bedrägeri din idiot, ATG har blåst sig själva och några modiga hjältar har utnyttjat det.
Vilket du och många andra losers är jävligt bittra över.
Kan inte ni vinna så ska ingen annan göra det heller, er avundsjuka är hur uppenbar som helst.
Citera
2025-05-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Nej det är inget bedrägeri din idiot, ATG har blåst sig själva och några modiga hjältar har utnyttjat det.
Vilket du och många andra losers är jävligt bittra över.
Kan inte ni vinna så ska ingen annan göra det heller, er avundsjuka är hur uppenbar som helst.

Haha modiga hjältar var ett bra svar
Citera
2025-05-15, 02:18
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskasvennen
Haha modiga hjältar var ett bra svar

Hjältar är precis vad de är. De har inte gjort något fel heller. De har inte manipulerat något, maskinen valde själv att ge dem pengar. Sen har de tagit ut pengar vilket ATG godkände.
Att dåren Månsan yrar om bedrägeri innebär inte att det är det.

Ok det hjältarna har gjort skulle kunna anses vara omoraliskt OM ATG VAR ETT SCHYSST företag, men faktum är att ATG är svin som limiterar vinnande spelare på sportsbetting medans speltorskar tillåts mer eller mindre att satsa hur mycket som helst.

Jag är tämligen säkert på att inget kommer att hända, visst ATG kommer att försöka skrämma folk till återbetalning men sitt lugn i båten. Inget kommer att hända förutom att ni inte får spela mer hos ATG, men det är ingenting att gråta över eftersom de tillåter inte vinnare ändå.
Och deras poolspel såsom V75 kan de stoppa upp i röven...
Citera
2025-05-15, 02:31
Medlem
Varför har spelare som själv använt buggen ringt både till travronden och Aftonbladet samt Expressen att dom gjort detta med flit och fått tips ?

Mkt märkligt ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in