2025-05-10, 12:16
  #26845
Medlem
Jag känner att vi måste prata om ekonomin.
Även förra året OTROLIGA summor för HT. Nu kollade jag Kevin också och hans inkomst är visserligen rätt låg. Men hur fasen är det möjligt att de inte kan betala exempelvis IVF eller Hannas tandhälsa? Det är ju orimligt när man tjänar uppemot EN MILJON om året.
Jag begriper ju också att Hanna inte får ut 80 tusen VARJE månad utan att det här är ett pengar som fördelas över året. Men människorna handlar ju INGET dyrt? De gör ingenting förutom att åka till Turkiet där de dessutom inte betalar för boendet.
Så HUR i hela helvetet går det till. Var tar pengarna vägen? De MÅSTE ju kunnat spara. Allt annat är ju som sagt orimligt. Vi pratar liksom EN MILLE.
Citera
2025-05-10, 12:34
  #26846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Jag känner att vi måste prata om ekonomin.
Även förra året OTROLIGA summor för HT. Nu kollade jag Kevin också och hans inkomst är visserligen rätt låg. Men hur fasen är det möjligt att de inte kan betala exempelvis IVF eller Hannas tandhälsa? Det är ju orimligt när man tjänar uppemot EN MILJON om året.
Jag begriper ju också att Hanna inte får ut 80 tusen VARJE månad utan att det här är ett pengar som fördelas över året. Men människorna handlar ju INGET dyrt? De gör ingenting förutom att åka till Turkiet där de dessutom inte betalar för boendet.
Så HUR i hela helvetet går det till. Var tar pengarna vägen? De MÅSTE ju kunnat spara. Allt annat är ju som sagt orimligt. Vi pratar liksom EN MILLE.

Jag har pratat om det i flera inlägg men det verkar inte intressant för många. Jag tycker det är intressant av den anledningen att de innan barn levde på Ks lön i flera år. Ett litet barn (utom L då som bara kan dricka välling från tetra) är inte så dyrt. Det borde ju i teorin betyda att Hanna kunde sparat hela sin lön och ha cashat radhuset eller bilen. Det är två år i rad nu som hon snuddat vid miljonen. De måste ha sparade pengar, något annat vore orimligt.
Citera
2025-05-10, 12:42
  #26847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag har pratat om det i flera inlägg men det verkar inte intressant för många. Jag tycker det är intressant av den anledningen att de innan barn levde på Ks lön i flera år. Ett litet barn (utom L då som bara kan dricka välling från tetra) är inte så dyrt. Det borde ju i teorin betyda att Hanna kunde sparat hela sin lön och ha cashat radhuset eller bilen. Det är två år i rad nu som hon snuddat vid miljonen. De måste ha sparade pengar, något annat vore orimligt.

Hanna har ju inget insatskapital enligt ratsit så vad jag begriper har hon inget sparat. Verkligen skrämmande.
Citera
2025-05-10, 13:28
  #26848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stissy63
Hanna har ju inget insatskapital enligt ratsit så vad jag begriper har hon inget sparat. Verkligen skrämmande.
Tog hon inte lån för att göra en gastric sleeve? Kanske har gått till kronofogden.
Citera
2025-05-10, 15:10
  #26849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stissy63
Hanna har ju inget insatskapital enligt ratsit så vad jag begriper har hon inget sparat. Verkligen skrämmande.

Hon har ju inget företag/bolag så hennes ev sparande är ju privat
Citera
2025-05-10, 15:14
  #26850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag har pratat om det i flera inlägg men det verkar inte intressant för många. Jag tycker det är intressant av den anledningen att de innan barn levde på Ks lön i flera år. Ett litet barn (utom L då som bara kan dricka välling från tetra) är inte så dyrt. Det borde ju i teorin betyda att Hanna kunde sparat hela sin lön och ha cashat radhuset eller bilen. Det är två år i rad nu som hon snuddat vid miljonen. De måste ha sparade pengar, något annat vore orimligt.

Exakt. Det är sjukt intressant var alla pengar tagit vägen.
Nu vet jag ju inte om de faktiskt cashade ”huset”. Det borde de ju rimligtvis ha gjort med den inkomsten, men otroligt tveksamt med tanke på hur hon hela tiden nämner andra saker de inte har råd med. Helt orimligt. Fullkomligt orimligt verkligen.
Citera
2025-05-10, 16:22
  #26851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Det var flera personer mer än du som skrev.
Dessutom skrev du inte riktigt så snällt som du beskriver nu. Du skrev ingenting om att du har svårt att gå dit, du skrev att ”laga en hand är ingenting”. Du skrev också att H är som ett stort barn. Det tycker jag är att håna tandläkarrädsla. Men ja, du skrev också att det var bra att hon tog sig dit.
Ang att vara ett stort barn syftade jag på tidigare storys men fattar att det kunde misstolkas, visst finns det vuxna med tandläkarrädsla.
Citera
2025-05-10, 16:36
  #26852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag har pratat om det i flera inlägg men det verkar inte intressant för många. Jag tycker det är intressant av den anledningen att de innan barn levde på Ks lön i flera år. Ett litet barn (utom L då som bara kan dricka välling från tetra) är inte så dyrt. Det borde ju i teorin betyda att Hanna kunde sparat hela sin lön och ha cashat radhuset eller bilen. Det är två år i rad nu som hon snuddat vid miljonen. De måste ha sparade pengar, något annat vore orimligt.
När dom levde på en lön så bodde dom mycket billigare. När dom flyttade till förra lägenheten hade H redan jobbat som influencer ett tag.
Citera
2025-05-10, 18:02
  #26853
Medlem
Det är klart att farmor kommer och hälsar på denna helgen - något många ifrågasatt i denna tråd varför hon aldrig varit och hälsat på och plötsligt händer det.. min spekulation är att Hanna inte vill ha besök. För mycket jobb - bättre åka till Malmö och bli uppassad!
Citera
2025-05-10, 18:59
  #26854
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Det är klart att farmor kommer och hälsar på denna helgen - något många ifrågasatt i denna tråd varför hon aldrig varit och hälsat på och plötsligt händer det.. min spekulation är att Hanna inte vill ha besök. För mycket jobb - bättre åka till Malmö och bli uppassad!

Alternativt det som hon själv pratade om häromdagen. Jobbar man hemma så spenderar man väldigt mycket mera tid hemma än oss som går till en arbetsplats. Så inte så konstigt att det är skönt att byta miljö.
Citera
2025-05-10, 19:03
  #26855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Alternativt det som hon själv pratade om häromdagen. Jobbar man hemma så spenderar man väldigt mycket mera tid hemma än oss som går till en arbetsplats. Så inte så konstigt att det är skönt att byta miljö.
Absolut - men under småbarnsåren så är det mycket som skall packas och rutiner som ruckas. Men tror det många reagerat på att vi aldrig sett farmor där. Man vill väl visa upp sin nya lägenhet.
Citera
2025-05-10, 19:23
  #26856
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Absolut - men under småbarnsåren så är det mycket som skall packas och rutiner som ruckas. Men tror det många reagerat på att vi aldrig sett farmor där. Man vill väl visa upp sin nya lägenhet.

Ja så är det kanske att dom flesta vill det, jag har svårt att identifiera mig med det behovet då jag inte känner något behov alls av att visa hur jag bor (helt ointresserad av heminredning också så det hänger väl ihop).
Jag skulle aldrig sätta fast mina barn i såna rutiner att det skulle falla för att de ruckas av att åka bort på helgerna, skulle känna mig för fastlåst då, men där är alla olika. Så länge inte barnet är på förskola så finns det väl mindre rutiner att förhålla sig till överlag kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in