2025-05-10, 11:32
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Ok, tack för korrigering. Jag blandade ihop uppgifterna helt klart.

Kan händelseförloppet ha sett ut så här då (spekulation)?
H har 2 av sina barn hemma hos sig i Skultuna, N är på besök över natten då hon är barnfri (barnen bor hos sina andra pappor). H känner sig knäckt av vårdnadsutfallet och att barnen efter detta inte kommer få bo mer hos honom, och kanske har bråk/ friktion uppstått i relationen med N pga vilken pappa/ partner han är (hotfull mot exfrun, obehaglig överlag, kontrollerande osv) vilket gör att H väljer att avsluta hennes liv tidigt på morgonen med en spikpistol (han är ju snickare). Kanske det sker redan under natten, och barnen sover vidare utan att märka något. Tidigt vid 6.45-tiden beger sig H vidare till Rönnby där han attackerar exfrun J i hennes hem, som en hämnd för att hon fått ensam vårdnad. Ett barn tycks vara hemma med J, det är denne som grannar ser utanför villan med inte så mycket kläder när polisen anländer. Förmodligen var J och barnet mitt i morgonbestyren inför förskola/ skola kl 8-9. H åker sen tillbaka till Skultuna och irrar runt i chock och panik (kan ju inte gå hem då flickvännen ligger mördad i hemmet) tills han grips av polis.
Hs barn vaknar upp och finner pappa borta och går till hans sovrum och upptäcker N avliden, de ringer då polisen som åker dit och fortsätter jakten på honom där.

Nej H:s barn var hos J och N:s barn hos sina pappor . I H:s hem fanns bara N som tur var för alla barns skull. Så har jag fattat att det hela ligger till.
Senast redigerad av CalzoneItalia 2025-05-10 kl. 11:34.
Citera
2025-05-10, 11:36
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Min försra tanke med. Fyfan vad obehagligt.
Kan inte minnas att ett sådant VMA någonsin utfärdats förut

Ska de börja varna med VMA för minsta skit nu? De är paranoida kontrollfreak som skrämmer upp befolkningen och allmänheten måste försöka tyda varningssignalerna om det verkligen är fara eller inte. De bör genast avgå utan fallskärm.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hur långt är det mellan Rönnby och Skultuna?
Tänker om det är en bilburen skytt med automatvapen som åker runt?
Vet inte men verkar vara
10 min med bil?
Citera
2025-05-10, 11:38
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro1
Va fan yrar du om? Har du läst tråden? Ingen som tycker synd om honom. Tvärtom är folk jävligt förbannade. I vart fall 99%

Jag tycker synd om honom inte för gärningen han utfört utan för att allt har kunnat gå så snett. Det är ingen Tishko vi har att göra med här.(Wilmas mördare)
Citera
2025-05-10, 11:42
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag reagerade också på att hans profil var helt öppen och att jag kunde få en bra bild över vem han är, hans ex, barnen, hans jobb, hobbies mm. I mina ögon är han Stureplans-wannabe-WT- vill se ut som en Stureplans-slicker, leva high life, ha impat jobb (entreprenör) men har ingen utbildning och lyckas inte och blir en simpel byggjobbare. Typ Livets Hårda Skola minus tatueringar men plus glammiga show-off bilder på välartad familj, välklädda barn framför julgran, regelbundna golfturer, dyr bil och semesterresor. Lika mycket WT ändå.
Intressant beteendeanalysrapport du gjort

* Stureplans-wannabe-WT
* Stureplans-slicker, leva high life, ha impat jobb
* glammiga show-off bilder på välartad familj, välklädda barn framför julgran, regelbundna golfturer, dyr bil och semesterresor.
* Lika mycket WT ändå.

Wt är ganska intressant. Är alla svennar wt?
Citera
2025-05-10, 11:45
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SynonymQ
Var har jag sagt att jag inte skulle gjort det? Självklart hade jag. Hade gjort min profil helt osynlig och det illakvickt.

Ja då är det väl inte så jävla konstigt att folk i hans närhet gör det? Du skrev det som att det på något vis skulle vara suspekt.
Citera
2025-05-10, 11:47
Medlem
Detta är så sjukt. Så förvånad..
Nu var det kanske 1-2 år sen jag träffade Henrik sist.
Min uppfattning var att han var väldigt snäll och gärna hjälper allt och alla. Vill vara alla till lags och kanske lite konflikträdd. Gjorde som han blev tillsagd.

Ganska bra inkomst i hushållet, då gift med J, men gillade att bränna pengar. Lite dålig impulskontroll.

Till mig sa han att han fått hjärninflammation eller hjärntrötthet. Mins inte exakt vilket av dom eller kanske båda? Hans minne var drabbat och han kunde bli väldigt trött stundvis och inte jobba som vanligt. Detta var nog för typ 3-4 år sen.
Han sa t.ex. att han glömmer massor och frågade mig om han lånat något av mig så måste jag påminna honom.
Han slutade jobba som resande säljare då han var borta jämt och ville vara mer hemma i västerås. Skulle starta bygg/el firma med sin farsa och jobba färre timmar, få vara hemma mer plus jobba med bygg som han var intresserad av.

I mina ögon en harmlös man som sökte vänskap. Hängde mycket med barnen när han kunde. När man träffa honom ville han inte släppa taget. Lite udda, men bara snäll.

Så jävla fel man kan ha. Vilken JÄVLA dåre!!
Kan inte sluta tänka på kvinnorna och deras barn, så tragiskt. Så onödigt. Jag hoppas verkligen dessa barn kan läka från detta trauma och växa upp utan allt för stora men.

Jag kan spekulera i vad som hänt, men det finns det ju redan massor av här i tråden och det hjälper ingen. Är bara jävligt förvånad och ledsen för barnen som drabbats.
Citera
2025-05-10, 11:49
Medlem
Men vart var barnen när allt hände? Vem gav han sig på först?
Citera
Medlem
lady84s avatar
Lite tyst i media tycker jag. Eller är det kanske jag som känner så bara för att jag väntar på infon om GM hamnar i stabilit tillstånd?

Han får ju fan inte dö nu och komma undan så lätt

Likande fall kanske va lika tysta i början och mer skrevs när fler svar fanns. Kanske jag minns fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kvinnor skarvar och hittar på lite som de känner för utan att ha en aning om vad som är fakta och sanning. Det finns många bilder där det framgår hur mycket barnen betyder för honom. Att en vårdnadstvist och psykisk ohälsa sedan leder till det som hänt är tragiskt.

Har man kunskap om barn och dessutom empatisk förmåga kan man lätt läsa av barnens mående. Kanske är det svårare för män, jag vet inte. Bara för att någon drar på munnen behöver det inte betyda glad, lycklig!
Citera
2025-05-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Ambulanshelikopter hade ju haft medicinsk kunnig personal och utrustning. Man åker inte med polisen när man är så pass skadad. Varken i deras bil eller i deras helikopter.

Någon kuk har ej skurits av. Var han skadad så var det ytterst ytligt och lindrigt.

Du tror inte att polishelikoptern som var i området redan, gick snabbare att använda än att vänta in en ambulanshelikopter?
Citera
2025-05-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lady84
Lite tyst i media tycker jag. Eller är det kanske jag som känner så bara för att jag väntar på infon om GM hamnar i stabilit tillstånd?

Han får ju fan inte dö nu och komma undan så lätt

Likande fall kanske va lika tysta i början och mer skrevs när fler svar fanns. Kanske jag minns fel.

Ligger fortfarande under läkarvård och har inte kunnat höras ännu enligt VLT.

Citat:
På lördagsmorgonen meddelade polisen i Västerås att den misstänkte bakom gårdagens mord och mordförsök fortfarande inte har kunnat höras. Mannen, som är i 40-årsåldern, var skadad när han greps vid 11-tiden på fredagen och hans tillstånd är fortfarande oklart.
– Han är fortfarande gripen och under läkarvård, säger åklagare Sophia Berling.
Citera
2025-05-10, 11:53
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SynonymQ
Var har jag sagt att jag inte skulle gjort det? Självklart hade jag. Hade gjort min profil helt osynlig och det illakvickt.

Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ja då är det väl inte så jävla konstigt att folk i hans närhet gör det? Du skrev det som att det på något vis skulle vara suspekt.
Ja det kanske inte var speciellt planerat utan bara ett vanligt wt-psykbryt som spårade ur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in