2025-05-10, 06:14
Medlem
Vet faktiskt inte ”ännu” men han blev ju utbränd 2ggr på rindag, åkte på nån hjärnhinneinflammation 2021-2022 och blev väldigt trött av det.

Vi kan bara spekulera innan allt kommer fram. Men Henrik den person jag känner är snäll, omtänksam och väldigt trevlig. Alltid vart med sina barn och gjort saker, så jag blev otroligt förvånad över detta.
Citera
2025-05-10, 06:36
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tack för svar. Ja, helt obegripligt. Finns ju inget i hans profil som visar något avvikande.
5 barn som får sina liv förändrade för alltid
Avvikande att han lägger upp halva sitt liv och sina barn på sin profil öppet för allmänheten. Sådant tycker jag är rätt stört.
Citera
2025-05-10, 06:39
Medlem
Spekulation! Tänkbart förlopp

Han har försökt få ihop det med exet igen.
Han har kört ett dubbelspel en längre tid och lovat att det snart ska flytta ihop och han ska lämna flickvännen. Eller sagt att de redan börjar bryta upp. Sedan pratar flickvän och ex och sanningen kommer fram att han kör dubbelspel. Båda bråkar med han om hans lögner och dubbelspel. Och båda väljer att lämna han. Där får han panik och blir galen.
Sedan sätter det igång. Han dödar eller skadar den ena för att visa den andra att han gjort sig av med hon. När han upptäcker att hon ska ringa polisen och inte blir så imponerad av hans handling så måste han döda eller skada den andra. I vilken ordning han skadat eller dödat dom kan jag inte spekulera i. När poliser börjar cirkulera och hans telefon ringer och han vet det gått åt hellvete börjar han skada sig själv i panik.

Ren spekulation inte baserad på minsta fakta.
Bara tänkbart förlopp.
Citera
2025-05-10, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrledd
Vet faktiskt inte ”ännu” men han blev ju utbränd 2ggr på rindag, åkte på nån hjärnhinneinflammation 2021-2022 och blev väldigt trött av det.

Vi kan bara spekulera innan allt kommer fram. Men Henrik den person jag känner är snäll, omtänksam och väldigt trevlig. Alltid vart med sina barn och gjort saker, så jag blev otroligt förvånad över detta.

Tack. Tror att alla människor, beroende på omständigheterna, har längre och kortare sträcka till att begå handlingar som det här.
Omständigheter påverkar väldigt mycket.
Även om ens värderingar inte är i närheten av att skada någon annan, så kan fler omständigheter göra att man en dag har kort sträcka till handling.
Tragiskt är det.
Citera
2025-05-10, 07:05
Medlem
Citat:
Henrik har jag känt sedan 2013. Vi startade e-handel samtidigt. Hans e-handel prestandabelysning.se gick inge bra och han fick anställning på Rindab AB i Sthlm för att ta hand om Vision-X.

Vet inte vad som kan ha hänt Henrik, rykten säger att han förlorat vårdnaden av barnen. Han har en syster som har drogproblem och en mamma som är mycket annorlunda.

Josef.in är en helt otrolig mamma och henne finns det inte ett enda fel på. Det är tur barnen har henne kvar.

Det ryktas även nu att Henrik skurit av sig sin egen pen.is , skurit sig i hals och mage.
På vilket sätt ska hans mamma vara mycket annorlunda?
Citera
2025-05-10, 07:40
Medlem
Censeres avatar
Uppdatering, 10/5, kl 07:17:

Skadeläget gällande den misstänkta mannen är fortsatt oklart och han har ännu inte kunnat höras i utredningen.

Båda brottsplatserna är fortfarande avspärrade och de tekniska undersökningarna ännu inte avslutade.

Det intensiva utredningsarbetet kommer att fortsätta under dagen med bland annat ytterligare förhör. Samtidigt kommer polisen att fortsätta det trygghetsskapande arbetet med ökad närvaro och synlighet både på Rönnby och Skultuna.
Citera
2025-05-10, 07:41
Medlem
Om ryktet att han skurit av sig sin penis har någon sanning, då pekar det knappast åt att han försökt begå självmord den vägen.

Att straffa sig genom att skära av könsorganet lutar väl mer åt att kuken och driften ställt till problem?

En desperat gädda som Dumpen fångar skulle kanske kunna göra det ihop med självmord som en del i besvikelsen att åka dit eller bli avslöjad.

Eller om livet brakat efter avslöjad otrohet eller andra sexuella vidrigheter.
Citera
2025-05-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Om ryktet att han skurit av sig sin penis har någon sanning, då pekar det knappast åt att han försökt begå självmord den vägen.

Att straffa sig genom att skära av könsorganet lutar väl mer åt att kuken och driften ställt till problem?

En desperat gädda som Dumpen fångar skulle kanske kunna göra det ihop med självmord som en del i besvikelsen att åka dit eller bli avslöjad.

Eller om livet brakat efter avslöjad otrohet eller andra sexuella vidrigheter.

Inte helt otänkbar teori, en gädda i total panik. Men då behöver man inte ha ihjäl flickvännen och nästan ex-frun och låta ens egna barn bevittna allt. Hade räckt med att han skar kuken av sig isåfall.
Citera
2025-05-10, 07:54
Medlem
Nu räcker det. Sluta fantisera, spekulera och sprida ogrundade rykten. Oavsett vad bakgrunden är till denna tragiska händelse så har både brottsoffer och gärningsman anhöriga, inte minst barn, som kommer att få lida tillräckligt ont utan att också behöva delges allt galet som postas här på forumet.
Citera
2025-05-10, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pffixvontrix
Spekulation! Tänkbart förlopp

Han har försökt få ihop det med exet igen.
Han har kört ett dubbelspel en längre tid och lovat att det snart ska flytta ihop och han ska lämna flickvännen. Eller sagt att de redan börjar bryta upp. Sedan pratar flickvän och ex och sanningen kommer fram att han kör dubbelspel. Båda bråkar med han om hans lögner och dubbelspel. Och båda väljer att lämna han. Där får han panik och blir galen.
Sedan sätter det igång. Han dödar eller skadar den ena för att visa den andra att han gjort sig av med hon. När han upptäcker att hon ska ringa polisen och inte blir så imponerad av hans handling så måste han döda eller skada den andra. I vilken ordning han skadat eller dödat dom kan jag inte spekulera i. När poliser börjar cirkulera och hans telefon ringer och han vet det gått åt hellvete börjar han skada sig själv i panik.

Ren spekulation inte baserad på minsta fakta.
Bara tänkbart förlopp.
Tror snarare att han upplever sig kränkt av kvinnorna i hans liv. Jag hoppas han dör. Barn ska inte behöva växa upp med den som tog deras mammas liv, vid liv.
Citera
2025-05-10, 08:04
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag menade mer den typiska aggressiva wt-typen. Blaffiga tatueringar, kamphundar, sedlar, vapen, boende i sunkiga hyresrätter, Livets Hårda Skola etc.

Jag reagerade också på att hans profil var helt öppen och att jag kunde få en bra bild över vem han är, hans ex, barnen, hans jobb, hobbies mm. I mina ögon är han Stureplans-wannabe-WT- vill se ut som en Stureplans-slicker, leva high life, ha impat jobb (entreprenör) men har ingen utbildning och lyckas inte och blir en simpel byggjobbare. Typ Livets Hårda Skola minus tatueringar men plus glammiga show-off bilder på välartad familj, välklädda barn framför julgran, regelbundna golfturer, dyr bil och semesterresor. Lika mycket WT ändå.
Citera
2025-05-10, 08:09
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:

Kände du till hans nya flickvän också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in