Citat:
Ursprungligen postat av
sgranne
Mordet på Nicole inträffade i Skultuna, där även Henrik anträffades av polisen senare. Mordförsöket på Josefine skedde på Rönnby, cirka 1 mil från Skultuna i hennes bostad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nosework
Nej inte särskilt. H bodde i skultuna och J hade hus i Rönnby. N hade troligen lägenhet i Västerås men vistades hos H i skultuna.
Jag tror att H inledde ett förhållande med N efter separationen från J. Men att H hoppades på en återförening med J.
Ok, tack för korrigering. Jag blandade ihop uppgifterna helt klart.
Kan händelseförloppet ha sett ut så här då (spekulation)?
H har 2 av sina barn hemma hos sig i Skultuna, N är på besök över natten då hon är barnfri (barnen bor hos sina andra pappor). H känner sig knäckt av vårdnadsutfallet och att barnen efter detta inte kommer få bo mer hos honom, och kanske har bråk/ friktion uppstått i relationen med N pga vilken pappa/ partner han är (hotfull mot exfrun, obehaglig överlag, kontrollerande osv) vilket gör att H väljer att avsluta hennes liv tidigt på morgonen med en spikpistol (han är ju snickare). Kanske det sker redan under natten, och barnen sover vidare utan att märka något. Tidigt vid 6.45-tiden beger sig H vidare till Rönnby där han attackerar exfrun J i hennes hem, som en hämnd för att hon fått ensam vårdnad. Ett barn tycks vara hemma med J, det är denne som grannar ser utanför villan med inte så mycket kläder när polisen anländer. Förmodligen var J och barnet mitt i morgonbestyren inför förskola/ skola kl 8-9. H åker sen tillbaka till Skultuna och irrar runt i chock och panik (kan ju inte gå hem då flickvännen ligger mördad i hemmet) tills han grips av polis.
Hs barn vaknar upp och finner pappa borta och går till hans sovrum och upptäcker N avliden, de ringer då polisen som åker dit och fortsätter jakten på honom i samhället.