2025-05-10, 11:07
Medlem
Kan någon sammanfatta vad som hänt
Citera
2025-05-10, 11:08
Medlem
Har han avlidit vore det fan synd, vill att han ska våndas inlåst resten av livet.

Det blir ingen FUP om han avlidit antar jag?
Citera
2025-05-10, 11:09
Medlem
SuraStinas avatar
Det här är vad jag tror har hänt baserat på uppgifter i tråden som kan ses som trovärdiga samt FB-inlägg från de tre personerna. Obs spekulation!

Mannen H bor i Rönnby med frun J och har 3 barn, födda ca 2016 och framåt (dvs ca 5-9 år). I Rönnby bor också N med sina 2 (3?) barn från olika andra fäder. Ns barn är födda ca 2014-15 (uppskattning från FB foton). Med andra ord är både Hs barn och Ns barn ungefär jämngamla och går troligen i samma skola. Föräldrarna träffas och H inleder relation med N vilket i sin tur leder till att H och J skiljer sig under våren 2024 och säljer det gemensamma huset i Rönnby (L*pargatan 86, *=ö) i maj 2024 (foton på Hs tidslinje verifierar försäljning av huset). J flyttar till Skultuna med barnen, och vart H tar vägen är okänt. Kanske direkt in i Ns bostad i Rönnby?

En vårdnadstvist uppstår mellan H och J, kanske vill J ha ensam vårdnad då H varit otrogen och schappat från familjen? Kanske hotar H J pga detta vilket leder till en att J får ensam vårdnad om barnen nyligen (tycks verifierat genom person som var i TR för några dar sen och hörde H utbrista att hans liv var förstört). H tappar besinningen och tänker ut en mordplan på exet J.

Händelseförlopp 9/5 (också spekulation):
H har 2 av sina barn hemma hos sig och N, då vårdnadsutfallet förmodligen inte hunnit träda i kraft. H känner sig knäckt av att barnen efter detta inte kommer få bo mer hos honom, och kanske har bråk/ friktion uppstått i relationen med N pga vilken pappa/ partner han är (hotfull mot exfrun, obehaglig överlag, kontrollerande osv) vilket gör att H väljer att avsluta hennes liv tidigt på morgonen med en spikpistol. Kanske det sker redan under natten, och barnen sover vidare utan att märka något. Tidigt vid 6.45-tiden beger sig H vidare till Skultuna där han attackerar exfrun J i hennes hem med kniv (alla hantverkare har ju kniv i verktygslådan), som en hämnd för att hon fått ensam vårdnad. Ett barn tycks vara hemma med J, det är denne som grannar ser utanför villan med inte så mycket kläder när polisen anländer. Förmodligen var J och barnet mitt i morgonbestyren inför förskola/ skola kl 8-9. H irrar sent runt i chock och panik i Skultuna tills han grips av polis.
Hs barn i Ns hem vaknar upp och finner pappa borta och går till Ns sovrum och upptäcker henne avliden, de ringer då polisen som åker dit och tar hand om situationen.

Vad tror ni, låter det rimligt?
Senast redigerad av SuraStina 2025-05-10 kl. 11:15.
Citera
2025-05-10, 11:10
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag har sympatier för alla inblandade även mördaren och anhöriga till dom drabbade.

Mycket tragiskt alltihop och man har svårt att fatta att sådant hemskt kan ske.

Folk i tråden har ju beskrivit pappan som en hyvens kille även den mördade flickvännens anhöriga har vittnat om detta .

Vad gick snett?
Citera
2025-05-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag reagerade också på att hans profil var helt öppen och att jag kunde få en bra bild över vem han är, hans ex, barnen, hans jobb, hobbies mm. I mina ögon är han Stureplans-wannabe-WT- vill se ut som en Stureplans-slicker, leva high life, ha impat jobb (entreprenör) men har ingen utbildning och lyckas inte och blir en simpel byggjobbare. Typ Livets Hårda Skola minus tatueringar men plus glammiga show-off bilder på välartad familj, välklädda barn framför julgran, regelbundna golfturer, dyr bil och semesterresor. Lika mycket WT ändå.

Samma spontana känsla. Fick direkt uppfattningen om att detta är en oerhört fåfäng och skör typ. En snubbe som försöker vara nåt han inte är. Är nåt obehagligt i hans uppsyn och WT-stekarstilen. Livet hann ikapp honom. Kanske startade med den där hjärnhinneinflammationen som skapade en social och ekonomisk nedåtspiral som han inte kunde hantera.
Citera
2025-05-10, 11:16
Medlem
Citat:
Det här är vad jag tror har hänt baserat på uppgifter i tråden som kan ses som trovärdiga samt FB-inlägg från de tre personerna. Obs spekulation!

Mannen H bor i Rönnby med frun J och har 3 barn, födda ca 2016 och framåt (dvs ca 5-9 år). I Rönnby bor också N med sina 2 (3?) barn från olika andra fäder. Ns barn är födda ca 2014-15 (uppskattning från FB foton). Med andra ord är både Hs barn och Ns barn ungefär jämngamla och går troligen i samma skola. Föräldrarna träffas och H inleder relation med N vilket i sin tur leder till att H och J skiljer sig under våren 2024 och säljer det gemensamma huset i Rönnby (L*pargatan 86, *=ö) i maj 2024 (foton på Hs tidslinje verifierar försäljning av huset). J flyttar till Skultuna med barnen, och vart H tar vägen är okänt. Kanske direkt in i Ns bostad i Rönnby?

En vårdnadstvist uppstår mellan H och J, kanske vill J ha ensam vårdnad då H varit otrogen och schappat från familjen? Kanske hotar H J pga detta vilket leder till en att J får ensam vårdnad om barnen nyligen (tycks verifierat genom person som var i TR för några dar sen och hörde H utbrista att hans liv var förstört). H tappar besinningen och tänker ut en mordplan på exet J.

H har 2 av sina barn hemma hos sig och N, då vårdnadsutfallet förmodligen inte hunnit träda i kraft. H känner sig knäckt av att barnen efter detta inte kommer få bo mer hos honom, och kanske har bråk/ friktion uppstått i relationen med N pga vilken pappa/ partner han är (hotfull mot exfrun, obehaglig överlag, kontrollerande osv) vilket gör att H väljer att avsluta hennes liv tidigt på morgonen med en spikpistol. Kanske det sker redan under natten, och barnen sover vidare utan att märka något. Tidigt vid 6.45-tiden beger sig H vidare till Skultuna där han attackerar exfrun J i hennes hem, som en hämnd för att hon fått ensam vårdnad. Ett barn tycks vara hemma med J, det är denne som grannar ser utanför villan med inte så mycket kläder när polisen anländer. Förmodligen var J och barnet mitt i morgonbestyren inför förskola/ skola kl 8-9. H irrar sent runt i chock och panik i Skultuna tills han grips av polis.
Hs barn i Ns hem vaknar upp och finner pappa borta och går till Ns sovrum och upptäcker henne avliden, de ringer då polisen som åker dit och tar hand om situationen.

Mordet på Nicole inträffade i Skultuna, där även Henrik anträffades av polisen senare. Mordförsöket på Josefine skedde på Rönnby, cirka 1 mil från Skultuna i hennes bostad.
Citera
2025-05-10, 11:17
Medlem
Citat:

H har 2 av sina barn hemma hos sig och N, då vårdnadsutfallet förmodligen inte hunnit träda i kraft. H känner sig knäckt av att barnen efter detta inte kommer få bo mer hos honom, och kanske har bråk/ friktion uppstått i relationen med N pga vilken pappa/ partner han är (hotfull mot exfrun, obehaglig överlag, kontrollerande osv) vilket gör att H väljer att avsluta hennes liv tidigt på morgonen med en spikpistol. Kanske det sker redan under natten, och barnen sover vidare utan att märka något. Tidigt vid 6.45-tiden beger sig H vidare till Skultuna där han attackerar exfrun J i hennes hem, som en hämnd för att hon fått ensam vårdnad. Ett barn tycks vara hemma med J, det är denne som grannar ser utanför villan med inte så mycket kläder när polisen anländer. Förmodligen var J och barnet mitt i morgonbestyren inför förskola/ skola kl 8-9. H irrar sent runt i chock och panik i Skultuna tills han grips av polis.

Nej inte särskilt. H bodde i skultuna och J hade hus i Rönnby. N hade troligen lägenhet i Västerås men vistades hos H i skultuna.
Jag tror att H inledde ett förhållande med N efter separationen från J. Men att H hoppades på en återförening med J.
Citera
2025-05-10, 11:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
FUPen blir minst sagt spännande att läsa om 6 månader/halvår
Det förutsätter att GM fortfarande lever när FUP är klar, annars blir den inte offentlig.
Citera
2025-05-10, 11:25
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Nej inte särskilt. H bodde i skultuna och J hade hus i Rönnby. N hade troligen lägenhet i Västerås men vistades hos H i skultuna.
Jag tror att H inledde ett förhållande med N efter separationen från J. Men att H hoppades på en återförening med J.

Med denna info så tror jag att han sköt N först innan han begav sig till Rönnby och försökte ta livet av exet.

Men varför tog han inte med sig skjutvapen till Rönnby? Han ville inte mörda J egentligen det uppstod någon form av tumult och J blev knivskadad . Kanske till och med var så att det var J som försökte attackera H med kniven först .
Citera
2025-05-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengu
Någon nämnde GM:s tillgång till spikpistol, det är ju möjligt att han sköt N i huvudet med en sådan, på nära håll och medan hon sov.
Det skulle också kunna förklara attacken på J som fick "stickskador", jag tänker att en spikpistol kan orsaka det på längre håll, när man inte kan sikta in sig så noga.

Bestialiskt.

Den tanken om spikpistol används fick jag rätt tidigt inatt då jag började läsa igenom tråden men de tog ända til nu på morgonen innan några till började tänka i dom banorna, en spikpistol har en säkring så man trycker den mot brädan innan de går skjuta. Går manipulera men är inget effektivt vapen att skjuta med på avstånd, sätt den mot skallen och du skjuter en 4 tumsspik genom skallen särskilt om man använder tyngre laddning tex för att skjuta i betong. Lätt på en som sover men inte lika lätt om personen försöker försvara sig även om token i Norrbotten som lyckades avliva tjejen på gårdsplanen med en slaktmask/bultpistol där inget flyger iväg.
Citera
2025-05-10, 11:29
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgranne
Mordet på Nicole inträffade i Skultuna, där även Henrik anträffades av polisen senare. Mordförsöket på Josefine skedde på Rönnby, cirka 1 mil från Skultuna i hennes bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Nosework

Ok, tack för korrigering. Jag blandade ihop uppgifterna helt klart.

Kan händelseförloppet ha sett ut så här då (spekulation)?
H har 2 av sina barn hemma hos sig i Skultuna, N är på besök över natten då hon är barnfri (barnen bor hos sina andra pappor). H känner sig knäckt av vårdnadsutfallet och att barnen efter detta inte kommer få bo mer hos honom, och kanske har bråk/ friktion uppstått i relationen med N pga vilken pappa/ partner han är (hotfull mot exfrun, obehaglig överlag, kontrollerande osv) vilket gör att H väljer att avsluta hennes liv tidigt på morgonen med en spikpistol (han är ju snickare). Kanske det sker redan under natten, och barnen sover vidare utan att märka något. Tidigt vid 6.45-tiden beger sig H vidare till Rönnby där han attackerar exfrun J i hennes hem, som en hämnd för att hon fått ensam vårdnad. Ett barn tycks vara hemma med J, det är denne som grannar ser utanför villan med inte så mycket kläder när polisen anländer. Förmodligen var J och barnet mitt i morgonbestyren inför förskola/ skola kl 8-9. H åker sen tillbaka till Skultuna och irrar runt i chock och panik (kan ju inte gå hem då flickvännen ligger mördad i hemmet) tills han grips av polis.
Hs barn vaknar upp och finner pappa borta och går till hans sovrum och upptäcker N avliden, de ringer då polisen som åker dit och fortsätter jakten på honom i samhället.
Senast redigerad av SuraStina 2025-05-10 kl. 11:31.
Citera
2025-05-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hamnar hjärnan utanför skallen av ett skott med en spikpistol?

Var en som beskrev det som att hårddisken låg utanför datorn .

Ja de är nog möjligt, beror på vilken spik som användes och finns rätt grova betongspik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in