2025-05-08, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror att det blir Amanda som blir frustrerad över utebliven topp-prestation från Alexanders sida och dumpar, varpå Alexander pustar ut i tysthet och går vidare . Gissar att det är en kö av förfrågningar till hans instakonto. 743 följare just nu.

Jag har sagt från början att Alexander är en 10:a.
Riktig gentleman.
Dessutom är det så hett med rött eller blondt hår på män.
Har inte kollat sen tredje avsnittet men skulle kolla på 10 säsonger av bara Alexander blir följd i sin vardag 😁.
Citera
2025-05-08, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Du menar att Amanda kan dumpa Alexander på ett okänsligt sätt och att det kan ärra honom allvarligt. Jag skrev faktiskt i inlägget (som gjorde dig skogstokig) att "självklart finns det många män som blir brända och förlorar tillit också".

De saker jag framförde som män bör ta ansvar för var av en annan kaliber, jag nämnde saker som våld, sexuella övergrepp och gaslightning. Det var dessa saker som avfärdades som manipulativa "svepskäl", "banala oförrätter", "förhandlingstaktik" och "slagträn i relationer" från kvinnors sida, det skrevs till och med att man "kan fundera på i vilken utsträckning det är sant".

Jag håller med om att Ebba kan orsaka ärr, det är en potentiellt destruktiv situation. Men skulle Pontus bli traumatiserad så skulle jag tro honom, inte hävda att det är nåt han bara använder som "svepskäl" och "förhandlingstaktik" i sin nästa relation. Och jag skulle lägga skulden där den hör hemma (på Ebba). Där har du skillnaden.

Knappast genom att dumpa, det blir han nog bara glad för. Men den här psykningen hon tydligen kör med enligt tråden (har inte pallat kolla mer). Vet sen tidigare säsonger att vissa deltagare kört med riktig nedbrytning medans den andra pushas av produktionen att fortsätta bo tillsammans med en kamera i ansiktet.
De får kliva av men då måste de vara stenhårda med det och orka stå emot säljknepen från kameramännen och psykologerna att testa lite till.
Man mår aldrig bra av att behandlas som skit i sitt hem eller på jobbet, båda platser man inte bara kan dra ifrån.
Citera
2025-05-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Okej, nu har jag kollat igenom tillgängliga avsnitt och ska ge min analys av människorna. Sifferbetygen är på deras utseende.

Dennis: Typisk incel simp. En white knight. Om han inte hade ett jobb skulle han sitta i morsans källare och gamea dagarna till ända.
Klart och tydligt att han överkonsumerar porr till den grad att han blir impotent och får prestationsångest så fort han tänker på sex. Kvinnor avvisar honom då han stinker desperation, eller låter honom hamna i friendzone. (Beviset är att han har en kvinnlig ”vän”). Han säger att han är beredd att ge upp allt för Jannike efter ett par dagar.
Det enda han har gjort de här avsnitten är att desperat försöka få knulla Jannike. Jag känner den sura desperata stanken ända hem till mig. Sen att han är miljöpartist. Noll självförtroende. 4/10

Jannike: Stämmer säkert det hon säger med att hon på något sätt känt sig utnyttjad i tidigare relationer. Vet ej om fetman kommit som ett resultat av trauma. Verkar snäll men har noll självförtroende, fattar inte att hon pallar med Dennis desperata spel. 4/10

Pontus: Snäll kille utan några vidare ambitioner. Det är bärs, fotboll och kebab och han vill ha en soffpotatis som är lika snäll som honom. Han borde kanske dra ner på bärsen då han har ett spritpluffsigt ansikte. Noll självförtroende. Alldeles för inställsam.
Också en incel simp, dock inte till samma grad som Dennis. 4/10

Ebba: Naiv, barnslig och bipolär. Jobbig jävla kärring med sin stackars hund. Stackars barn om hon lyckas skaffa några. Pontus är för snäll och mesig och blir totalt överkörd av henne. 4/10

Alexander: Verkar vara rätt ok, dock utan några balls. För mesig. Och alla mesiga ord som sjukis och tja när han ska kyssas etc..
Han blir överkörd. 5-6/10

Amanda: Alldeles för höga krav på andra utan att själv ta något ansvar. Hon tycker att hon är högpresterande för att hon rullar runt på en matta 15 timmar i veckan och är jurist, men lägger noll energi på förhållandet, vilket hon sedan projicerar på Alexander. Väldigt manhaftig. 4/10

Sam: Tycker att han själv är ett kap då kärringarna på jobbet vill att han ska röra dom. Tror att han inte behöver anstränga sig för att få det att funka. Självupptagen och tar lätt till lögner då han inte bryr sig så mycket om andra. 6/10

Denise: Inte särskilt mycket energi eller go på henne. Väldigt laidback och avvaktande. O’boyen börjar ansamlas under hakan och hon börjar bli till åren. Hon måste anstränga sig lite om hon ska kunna ha några barn innan hennes livmoder skrumpnar. 5/10

Generellt så känns det ganska avslaget och att det saknas driv hos dem att få igång relationerna. Killarna är generellt mesiga och cucks, tjejerna generellt med personliga issues.
Nä, jag är glad att jag slipper det där.

Haha bra analys! Håller med!
Citera
2025-05-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Knappast genom att dumpa, det blir han nog bara glad för. Men den här psykningen hon tydligen kör med enligt tråden (har inte pallat kolla mer). Vet sen tidigare säsonger att vissa deltagare kört med riktig nedbrytning medans den andra pushas av produktionen att fortsätta bo tillsammans med en kamera i ansiktet.
De får kliva av men då måste de vara stenhårda med det och orka stå emot säljknepen från kameramännen och psykologerna att testa lite till.
Man mår aldrig bra av att behandlas som skit i sitt hem eller på jobbet, båda platser man inte bara kan dra ifrån.

Det vi fick se var att Alexander var frånvarande med jobb eller var sjuk (inget av det kunde han såklart hjälpa så Amanda kunde haft bättre tålamod, men det verkar hon inte ha).

Amanda gick runt ensam hemma, tvättade och gnällde till kameran. Hon framstod som en uttråkad hemmafru, vilket hon såklart inte är bekväm med. Stunderna när de väl var tillsammans så var de gulliga mot varandra och ögonen lyste hos båda.

Kraven Amanda uttalade till kameran (som fått männen här att gå bananas) var väldigt hårt formulerat och man hajade till, men det har hon hittills inte visat mot Alexander, så det gick ingen nöd på honom i detta avsnitt (annat än att han var sjuk). Det kommer garanterat komma krav och irritation från henne framåt, men hon har inte "psykat" honom vad vi sett än.
Senast redigerad av jandals 2025-05-08 kl. 13:30.
Citera
2025-05-08, 13:10
Medlem
Bra skrivet om deltagarna o paren. Men dina utseendebetyg är skeva. Minst sagt, hehe. Sam ser objektivt bra ut o får en 6:a av dig, medan Fiona (Amanda), Jannika och Dennis får fyror. Det är bara två snäpp emellan vilket skulle innebära att de spelar i samma liga, enligt skalan där max två snäpp i betyg får skilja mellan personer (lex Solsidan).

Citat:
Okej, nu har jag kollat igenom tillgängliga avsnitt och ska ge min analys av människorna. Sifferbetygen är på deras utseende.

Dennis: Typisk incel simp. En white knight. Om han inte hade ett jobb skulle han sitta i morsans källare och gamea dagarna till ända.
Klart och tydligt att han överkonsumerar porr till den grad att han blir impotent och får prestationsångest så fort han tänker på sex. Kvinnor avvisar honom då han stinker desperation, eller låter honom hamna i friendzone. (Beviset är att han har en kvinnlig ”vän”). Han säger att han är beredd att ge upp allt för Jannike efter ett par dagar.
Det enda han har gjort de här avsnitten är att desperat försöka få knulla Jannike. Jag känner den sura desperata stanken ända hem till mig. Sen att han är miljöpartist. Noll självförtroende. 4/10

Jannike: Stämmer säkert det hon säger med att hon på något sätt känt sig utnyttjad i tidigare relationer. Vet ej om fetman kommit som ett resultat av trauma. Verkar snäll men har noll självförtroende, fattar inte att hon pallar med Dennis desperata spel. 4/10

Pontus: Snäll kille utan några vidare ambitioner. Det är bärs, fotboll och kebab och han vill ha en soffpotatis som är lika snäll som honom. Han borde kanske dra ner på bärsen då han har ett spritpluffsigt ansikte. Noll självförtroende. Alldeles för inställsam.
Också en incel simp, dock inte till samma grad som Dennis. 4/10

Ebba: Naiv, barnslig och bipolär. Jobbig jävla kärring med sin stackars hund. Stackars barn om hon lyckas skaffa några. Pontus är för snäll och mesig och blir totalt överkörd av henne. 4/10

Alexander: Verkar vara rätt ok, dock utan några balls. För mesig. Och alla mesiga ord som sjukis och tja när han ska kyssas etc..
Han blir överkörd. 5-6/10

Amanda: Alldeles för höga krav på andra utan att själv ta något ansvar. Hon tycker att hon är högpresterande för att hon rullar runt på en matta 15 timmar i veckan och är jurist, men lägger noll energi på förhållandet, vilket hon sedan projicerar på Alexander. Väldigt manhaftig. 4/10

Sam: Tycker att han själv är ett kap då kärringarna på jobbet vill att han ska röra dom. Tror att han inte behöver anstränga sig för att få det att funka. Självupptagen och tar lätt till lögner då han inte bryr sig så mycket om andra. 6/10

Denise: Inte särskilt mycket energi eller go på henne. Väldigt laidback och avvaktande. O’boyen börjar ansamlas under hakan och hon börjar bli till åren. Hon måste anstränga sig lite om hon ska kunna ha några barn innan hennes livmoder skrumpnar. 5/10

Generellt så känns det ganska avslaget och att det saknas driv hos dem att få igång relationerna. Killarna är generellt mesiga och cucks, tjejerna generellt med personliga issues.
Nä, jag är glad att jag slipper det där.
Citera
2025-05-08, 14:03
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Bra skrivet om deltagarna o paren. Men dina utseendebetyg är skeva. Minst sagt, hehe. Sam ser objektivt bra ut o får en 6:a av dig, medan Fiona (Amanda), Jannika och Dennis får fyror. Det är bara två snäpp emellan vilket skulle innebära att de spelar i samma liga, enligt skalan där max två snäpp i betyg får skilja mellan personer (lex Solsidan).

Jag försöker bara vara objektiv med mina betyg på utseendet, och jag vet att folk tenderar till att ge högre betyg än vad som är rimligt, så jag tycker inte det är så skevt.

Om man tänker sig att stora majoriteten hamnar på en femma vilket är ett vardagligt utseende, då är det extremt få som hamnar på 1 respektive 10, och siffrorna emellan är det inte heller många som hamnar på. Jag tror många automatiskt skulle ge Sam betyget 7 eller 8, men det är alldeles för högt för honom. Anser jag. Möjligtvis att han är en svag 7a men absolut inte mer. Sen spelar ju kroppshydda roll i utseendet, så är du överviktig drar det ner betyget, varför jag gav så många 4or. Looksmaxxar dom så kan de höja sig ett snäpp.

Jag kan erkänna att jag gav de andra lite lågt betyg, så Dennis, Amanda och Jannika får 5or om de looksmaxxar, men Ebba och Pontus får fortfarande 4or. Denise kan få en svag 6a möjligvis en vanlig 6a om hon tränar bort dubbelhakan och Alexander en 6a.
Citera
2025-05-08, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Alltså Pinocchio… är ingen 6:a.
Jag tror att ni män tänder på honom för att han är lite feminin.
Jannika är ju beauty Queen, hon kan banta eller fixa lös hud men hennes Face card 👌
Citera
2025-05-08, 14:57
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Det vi fick se var att Alexander var frånvarande med jobb eller var sjuk (inget av det kunde han såklart hjälpa så Amanda kunde haft bättre tålamod, men det verkar hon inte ha).

Amanda gick runt ensam hemma, tvättade och gnällde till kameran. Hon framstod som en uttråkad hemmafru, vilket hon såklart inte är bekväm med. Stunderna när de väl var tillsammans så var de gulliga mot varandra och ögonen lyste hos båda.

Kraven Amanda uttalade till kameran (som fått männen här att gå bananas) var väldigt hårt formulerat och man hajade till, men det har hon hittills inte visat mot Alexander, så det gick ingen nöd på honom i detta avsnitt (annat än att han var sjuk). Det kommer garanterat komma krav och irritation från henne framåt, men hon har inte "psykat" honom vad vi sett än.
Har du ens sett det senaste avsnittet?

När Alexander sitter i bil och pratar med psykologen och säger att Amanda tar upp saker med honom som hon tycker fattas. Hur det övergår i en synk med enbart Alexander i sängen där han säger att när det ställs en massa krav så känner han att han måste leva upp till dem. Och att han tycker att han borde få en chans att visa vem han är.

Därefter kommer Amanda in med sin synk ensam med kameran där hon säger att ”Det räcker inte med att vara en rolig kille! Nu får du fan steppa upp. Du har inte fem veckor på dig att imponera, du har en vecka - max!”

Det är uppenbart att Amanda sätter press direkt på Alexander och att han känner sig stressad. ”Det går ingen nöd på honom” Que? Ser vi ens samma säsong?
Citera
2025-05-08, 15:22
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Exakt. För det innebär att han tillhör toppskiktet utseendemässigt.

Nja det är inte bara utseende som spelar roll. Egenskaper som utstrålning och resurser spelar också in. Även status, t ex kommer personen från överklass eller har ett väldigt spännande yrke.

De allra flesta människor, båda kön, kan göra sig själva iaf hyfsat utseendemässigt attraktiva genom att sköta sin hälsa (äta bra mat, bra sömn, regelbunden fysisk aktivitet), ha bra hygien och klädsel.

Dennis skulle definitivt gå 2-3 poäng plus om han slutade med skitmat och datorspelande och började med gym och kosthållning.
Citera
2025-05-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du ens sett det senaste avsnittet?

När Alexander sitter i bil och pratar med psykologen och säger att Amanda tar upp saker med honom som hon tycker fattas. Hur det övergår i en synk med enbart Alexander i sängen där han säger att när det ställs en massa krav så känner han att han måste leva upp till dem. Och att han tycker att han borde få en chans att visa vem han är.

Därefter kommer Amanda in med sin synk ensam med kameran där hon säger att ”Det räcker inte med att vara en rolig kille! Nu får du fan steppa upp. Du har inte fem veckor på dig att imponera, du har en vecka - max!”

Det är uppenbart att Amanda sätter press direkt på Alexander och att han känner sig stressad. ”Det går ingen nöd på honom” Que? Ser vi ens samma säsong?

Jag gillar inte Amanda, hon skrämmer mig och jag hade hållit mig långt borta från henne, men jag tycker inte att det är ok att förtala folk oavsett vad man tycker om dem.

Vad jag bemötte var att hon skulle ha "nedbrutit", "psykat" eller "behandlat honom som skit i hans hem", inget av det har hänt vad vi har sett. Det finns en stor risk att hon kommer köra över honom, vilket jag skrev redan från starten, men de där sakerna har hon inte gjort.

Saker klipps samman för att framföra ett visst narrativ. Jag pratar om faktiska handlingar vi har sett. Att Amanda har dåligt tålamod och extremt höga krav vet vi sedan länge, jag har inte sagt emot det?

Du går åter igen igång med omotiverad stor aggressivitet och tar ut en väldig massa ilska som du verkar ha över mig. Du får lycka till med dina relationer, jag kommer inte konversera mer med dig.
Senast redigerad av jandals 2025-05-08 kl. 15:44.
Citera
2025-05-08, 15:46
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Alltså Pinocchio… är ingen 6:a.
Jag tror att ni män tänder på honom för att han är lite feminin.
Jannika är ju beauty Queen, hon kan banta eller fixa lös hud men hennes Face card 👌

Pinocchio har svärmorsdrömsutseendet vilket är snäppet över det normala. Han och hustrumisshandlaren Zelmerlöv har det utseendet. De är definitivt inte i toppskiktet men strax över medel. De saknar sexappeal och utstrålning.
Jannika är söt men inte mer än så.
Vadå ”hon kan banta”? Hon kunde ju uppenbart inte det då hon var tvungen att genomgå en gastric bypass. Och hon har fortfarande inte blivit av med hullet.
Citera
2025-05-08, 17:01
Medlem
Citat:
Pinocchio har svärmorsdrömsutseendet vilket är snäppet över det normala. Han och hustrumisshandlaren Zelmerlöv har det utseendet. De är definitivt inte i toppskiktet men strax över medel. De saknar sexappeal och utstrålning.
Jannika är söt men inte mer än så.
Vadå ”hon kan banta”? Hon kunde ju uppenbart inte det då hon var tvungen att genomgå en gastric bypass. Och hon har fortfarande inte blivit av med hullet.

Varför gillar alla män Sam så mycket? Han är väl lång det är vad han har, men ansiktsformen och tätt mellan ögonen är ej snyggt. Denise är en riktig pingla, snyggare än vad han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in