2025-04-30, 10:28
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vi är rejält off topic nu men Önos är fortfarande bara ett varumärke. ICA är ett företag. Mondelez är ett företag. Önos är ett varumärke. Iaf påstår man det själva.

https://www.onos.se/var-historia/

Du är en jävla tramspelle som hakade upp dig på att jag skrev att ICA gör egen choklad vilket var i sak fel men något som bara en savant skulle reagera på.
Önos PRODUCERAR matvaror under eget varumärke. PRODUCERAR
Du är totalt ovetande om det du skriver!

Ett företag slutar inte existera bara för att man köpts upp din jävla fåne! Önos har fortfarande egen verksamhet men det fattar inte du!

Varför står det om Volvo Cars försämrade vinst när dom enligt dig bara är ett varumärke???!! Dom ägs ju av bl a Geely!

Du får läsa på om företagsekonomi!
Senast redigerad av Bennybrandslang 2025-04-30 kl. 10:31.
Citera
2025-04-30, 10:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigKund
Reklam ska kännas som något likt en själv...

Så bara för att du inte känner igen dig i en reklam, så är det ett problem? Ska jag också bli upprörd över reklam för tamponger bara för att jag inte är målgruppen?

Reklam är inte till för att spegla dig varje gång. Den är till för att nå de kunder företaget vill nå. Och om SIA vill signalera att deras glass är till för alla – även för rasblandade familjer – så är det deras val. Kanske är det just de kunderna de vill vinna.

Det betyder inte att de “går emot dig”, det betyder bara att du inte är mittpunkten i varenda reklambudskap. Du får släppa den tanken.
Citera
2025-04-30, 11:00
Medlem
showdowns avatar
Vi har tidigare ganska ofta köpt Sia glass. Slut med det nu. Dags att visa med plånboken vad man tycker om denna VD och hans hat mot oss.

Kan tipsa om Lidls egna glassmärke. Godare vaniljglass än Sia.
Citera
2025-04-30, 11:01
Köpte glassbåtar igår från SIA som hade alldeles för lite sylt i sig, blev besviken.
Citera
2025-04-30, 11:14
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Tittade på två olika sorters SIA-glass i går. Innehöll ingen sorts olja.
Det är ändå ingen kvalitetsglass.
Citera
2025-04-30, 11:53
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Det innebär inte att jag kommer bortse från den här systematiska attacken på vita män i reklam,film, serier och media som pågår. Det finns ingen anledning att det ena ska utesluta det andra.

Varför skulle någon vit man acceptera det som pågår menar du?

Attack på vita män!?

Du måste ju vara den mest naiva och svagaste människan jag stött på på Flashback
Vad är du är så rädd för? Blev din manlighet attackerad ? Blev du personligt kränkt , så illa att du knyter näven hårt innan du raljerar dina otroligt tramsiga åsikter på nätet?

Att det finns "män" ute i samhället som är såå svaga och lättberörda av vad som visas på reklam, tv och film är mer oroväckande än 3dje världskriget
Varför? För att det är större chans att dessa "män" med inceltankar hittar på något våldsamt.
Inte för att du är en incel, men du blir ju så kränkt. Även om det inte är inom samma område...

Du är med största sannolikhet singel och har svårt att leva med andra
Citera
2025-04-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Detta är en underbar trollning av Sia. Det finns så många incels som inte klarar av att se färgade, homos och regnbågar.

Vi normala människor är inte så lättkränkta och låter oss inte provoceras.

Gullig du är som tror att Sia bara försöker trolla. Ni sossar är faktiskt rätt söta i er naiva och barnsliga världsbild.
Citera
2025-04-30, 12:21
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
ok, men inte palmolja väl, som jag svarade på? Titta mer och googla mer.

Palmolja hit och skitsnack dit. Nu väckte du autisten i mig. Du skrev att glassen innehöll ingen sorts oljaoch det är ju inte korrekt. Glassen innehåller visst olja, med största sannolikhet raps.

Citat:
Tittade på två olika sorters SIA-glass i går. Innehöll ingen sorts olja.
Citera
2025-04-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Palmolja hit och skitsnack dit. Nu väckte du autisten i mig. Du skrev att glassen innehöll ingen sorts oljaoch det är ju inte korrekt. Glassen innehåller visst olja, med största sannolikhet raps.
Jag erkänner att jag inte visste att emulgeringsmedel har med olja att göra. Men "moffar i sig palmoljeglass" är väl inte heller rätt.
Citera
2025-04-30, 12:49
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Jag erkänner att jag inte visste att emulgeringsmedel har med olja att göra. Men "moffar i sig palmoljeglass" är väl inte heller rätt.

Palmolja är centralt i alla slags ultraprocessade substanser, som glass. Det man kallar mono- och diglycerider är andra ord för mättat och enkelomättat fett, vilket är precis vad palmolja består av (främst palmitinsyra respektive oljesyra).

Även rapsolja nyttjas flitigt i ultraprocess, men det består av enkelomättad oljesyra och oxidationsbenägen fleromättad linolsyra. Passar inte för glass, som ska en hårdare konsistens.

Det är inget principiellt fel på palmolja, men det är inte vad äkta glass är gjord av (grädde, socker och äggula). Företaget verkar inte heller följa regler och förordningar, då man inte redovisar vilka fetter man använder.
Citera
2025-04-30, 13:04
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Rätt ska vara rätt. Med största sannolikhet används ingen palmolja i glass från SIA så kalla den för palmoljeglass är inte heller korrekt.
Citera
2025-04-30, 13:15
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är ändå ingen kvalitetsglass.
Den har blivit klart sämre.
Med tanke på priset, oprisvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera