2025-04-30, 13:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ännu ett inlägg av en person som är så uppe i sin egen hjärna att han inte fattar vad andra skriver. För det första är jag en kvinna. För det andra skulle jag inte ha några problem med att vara ihop med en man från ett annat land - been there, done that. För det tredje: varför skriver du om reklam som blivit fälld för att förstärka stereotyper eller kränka värdighet - det är INGEN som sagt att detta skulle vara bra? Jag orkar inte försöka diskutera med folk som bara vill se sin egen skrift och inte läser andras men jag gör ett försök till: Att bli påtvingad politik i vartenda reklaminslag är vad som stör mig, inte att en svart man är ihop med en vit kvinna. Duh.
Som sagt var. Ni är några stycken som tycker er se politik i varenda reklaminslag och det får väl helt enkelt vara ert problem. Du tycks förstå att det finns vissa regler men förstår inte att det i grund och botten handlar om marknadsföring mot potentiella nya köpargrupper utan ser det hellre som någon form av politik bara för att det passar ert narrativ.
Citera
2025-04-30, 13:25
Medlem
Rip Sia
Citera
2025-04-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Palmolja är centralt i alla slags ultraprocessade substanser, som glass. Det man kallar mono- och diglycerider är andra ord för mättat och enkelomättat fett, vilket är precis vad palmolja består av (främst palmitinsyra respektive oljesyra).

Även rapsolja nyttjas flitigt i ultraprocess, men det består av enkelomättad oljesyra och oxidationsbenägen fleromättad linolsyra. Passar inte för glass, som ska en hårdare konsistens.

Det är inget principiellt fel på palmolja, men det är inte vad äkta glass är gjord av (grädde, socker och äggula). Företaget verkar inte heller följa regler och förordningar, då man inte redovisar vilka fetter man använder.
Finns äkta glass att köpa i livsmedelsaffärer? Det står Mono- och diglycerider och vegetariskt, måste man skriva mer?
Citera
2025-04-30, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Finns äkta glass att köpa i livsmedelsaffärer? Det står Mono- och diglycerider och vegetariskt, måste man skriva mer?

Nej, livsmedelsbutiker säljer till 75% ultraprocessat skräp, till vilket räknas allt slags godis.

Svenne Banan vet inte vad mono- och diglycerider är för något.

https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...R1169-20250401

Citat:
8. Raffinerade oljor av vegetabiliskt ursprung

Får grupperas tillsammans i ingrediensförteckningen under benämningen ”vegetabiliska oljor”, omedelbart följt av en uppräkning av deras specifika vegetabiliska ursprung, och får följas av upplysningen ”i varierande proportion”. Om vegetabiliska oljor grupperas tillsammans ska de anges i ingrediensförteckningen i enlighet med artikel 18.1 på grundval av den samlade vikten av de vegetabiliska oljor som ingår.

Uttrycket ”fullhärdad” eller ”delvis härdad”, beroende på vad som är lämpligt, ska åtfölja uppgiften om en härdad olja.
Citera
2025-04-30, 14:52
Medlem
Kanske litet vad som efterfrågas av somliga, svart mamma med blandat barn. Men pappa inte närvarande. https://www.hyresgastforeningen.se/f...ar-forsakring/
Senast redigerad av IngridBe 2025-04-30 kl. 14:57.
Citera
2025-04-30, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Ni vill ha muslimsk invandring för att ni inte tål att färgade kvinnor rör sej fritt ute i samhället
alla vet hur självupptagna och barnsliga ni är, ni kallar er antirasister och hycklar.

Det är inte vi som ständigt trakasserar färgade kvinnor. Det är vita män.
Citera
2025-04-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Önos PRODUCERAR matvaror under eget varumärke. PRODUCERAR
Du är totalt ovetande om det du skriver!

Ett företag slutar inte existera bara för att man köpts upp din jävla fåne! Önos har fortfarande egen verksamhet men det fattar inte du!

Varför står det om Volvo Cars försämrade vinst när dom enligt dig bara är ett varumärke???!! Dom ägs ju av bl a Geely!

Du får läsa på om företagsekonomi!

Var har jag sagt att Volvo bara är ett varumärke?
Citera
2025-04-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Önos PRODUCERAR matvaror under eget varumärke. PRODUCERAR
Du är totalt ovetande om det du skriver!

Ett företag slutar inte existera bara för att man köpts upp din jävla fåne! Önos har fortfarande egen verksamhet men det fattar inte du!

Varför står det om Volvo Cars försämrade vinst när dom enligt dig bara är ett varumärke???!! Dom ägs ju av bl a Geely!

Du får läsa på om företagsekonomi!

Om du sedan läser vad det står på Önos egna hemsida så försvann namnet Önos på producentbolaget redan 1995 då namnet blev Procordia efter att just det bolaget hade köpt upp Ekströms/Önos.

Namnet Önos blev bara kvar som varumärke. Du hittar ingen VD för Önos osv.

Volvo är en helt annan historia.
Citera
2025-04-30, 16:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk

Attack på vita män!?

Du måste ju vara den mest naiva och svagaste människan jag stött på på Flashback
Vad är du är så rädd för? Blev din manlighet attackerad ? Blev du personligt kränkt , så illa att du knyter näven hårt innan du raljerar dina otroligt tramsiga åsikter på nätet?

Att det finns "män" ute i samhället som är såå svaga och lättberörda av vad som visas på reklam, tv och film är mer oroväckande än 3dje världskriget
Varför? För att det är större chans att dessa "män" med inceltankar hittar på något våldsamt.
Inte för att du är en incel, men du blir ju så kränkt. Även om det inte är inom samma område...

Du är med största sannolikhet singel och har svårt att leva med andra
Jag var helt säker på att du var nyreggad när jag såg det här , inte ett femton år gammalt konto. Vad vill du uppnå med det här inlägget?
Citera
2025-04-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Låt mig gissa, denna Stefan Carlsson bor rikt i ett område med uteslutande vita grannar???
Stefan Carlsson heter Stefan Karlsson och bor i fattigt område. Antagligen många invandrare som grannar. Lever som han lär ut.

Citat:
Ekonomi
I Stefans postnummer 30595 är medelinkomsten 214 000 kronor, vilket kan jämföras med medelinkomsten för landet i helhet som är 256 000 kronor (år 2024). Områdets inkomstnivå är relativt låg.
Medelinkomst i området
214 000 kronor

Störst lön i området
1 130 000 kronor
Löneindikatorn
Området har 34 inkomstpoäng
Områdets medelinkomst rankar sig här jämfört med landet i helhet (på vår skala mellan 5 och 95).

Ordförande i SIA

https://www.tn.se/entreprenorskap/23...amiljeforetag/
Många i familjen Stenström är delaktiga i företaget som styrs av vd Lovisa Stenström. Hennes syster Helena är hållbarhetschef i Bertegruppen.
Senast redigerad av ehehhas 2025-04-30 kl. 16:55.
Citera
2025-04-30, 17:27
Medlem
swimmingpools avatar
Det är ju löjligt att haka upp sig på en reklam, men det komiska är ju att det är negrer i var och varannan reklamfilm nu för tiden. Då ska dom alltid ha utsläppt burrigt hår också, för reklamare har bra smak så det ser snyggt ut. Finns ju omöjligt så stor procent negrer i Sverige, då får dom ta in mer folk från mellanöstern i så fall, för det är ju hur vanligt som helst. Man borde spela ett spel, så fort man ser en ”negerreklam” får man ta sig en hutt.
Citera
2025-04-30, 17:28
Medlem
Vredenselds avatar
Köpte Alvesta glass för första gången. Får vi se ifall det är många som ändrar sina vanor.

Hade inte Sia tagit så hård ställning emot kritiken så hade man inte brytt sig lika mycket.
Man är så avtrubbad till uppblandnings - propaganda.

Men rätt är rätt, svenskfientlig och anti-vita bolag kan lägga ner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in