Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-25, 05:28
Medlem
Tråkigt att få skiten upptryckt i ansiktet av "godhets knarkarna", som vanligt. Då var det slut med Sia, men det är nog som herrn i artikeln själv uttrycker det. Mitt lilla bidrag till glass industrin är ytterst begränsad. Det får bli Kling`s glass för hela slanten istället.

Mvh PERKELE
Citera
2025-04-25, 05:47
Om jag hade en bilverkstad, hur kul vore det om min kundkrets bestod av göring, Himmler, och på en bra dag Jimmy Åkesson?

Behöva stå där och kallprata om östfronten innan man räcker över fakturan för två bytta bromsskivor.

Så nog kan vi förstå hur Sias vd känner
Citera
2025-04-25, 05:51
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Dagens I-landsproblem, bli sur för att det inte är arier i reklam. Alltså alla ni fascister förtjänar verkligen att hängas i fotknölarna, och när den dagen kommer så ska jag skratta gott åt det!

Det gör den inte.

Därför att negrer och blattar saknar både pengar och politiskt inflytande, utöver vad som tilldelas dem.

Dessutom: pendeln svänger, och du kommer strax stå i första ledet för att fördöma rasblandning.

När du känner att den åsikten är mest gångbar.

Så varför inte göra dig själv en tjänst och hålla käft?
Citera
2025-04-25, 06:03
Medlem
Skywipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Om jag hade en bilverkstad, hur kul vore det om min kundkrets bestod av göring, Himmler, och på en bra dag Jimmy Åkesson?

Behöva stå där och kallprata om östfronten innan man räcker över fakturan för två bytta bromsskivor.

Så nog kan vi förstå hur Sias vd känner

Nej, jag förstår inte hur Sias vd känner. Du kanske kan berätta det för mig? Dessutom "kallpratar" väl inte vd:n särskilt mycket med sina kunder skulle jag tro. Eller kanske han har en egen glassbil han far runt med?

Hade jag haft en bilverkstad hade jag fokuserat på jobbet oavsett vilka som kommer dit och inte stått och pratat i onödan. Ja, förutom om en kund hade ägt en Tesla - då hade jag kapat bromsrören? Det gäller att politisera precis ALLTING.
Citera
2025-04-25, 06:10
Medlem
Snusfris avatar
Varför inte en en äldre tjock man med en ung thaifru? Det speglar samhället bättre än en vilde med blond fru.
Nästa sommar är det säkert en arab eller somalier familj med tio ungar på reklamen.
Citera
2025-04-25, 06:31
Medlem
Imnshos avatar
Ändå positivt att SIA tar ställning i rasfrågan. Då vet jag vilken glass jag ska välja bort i sommar.
Citera
2025-04-25, 06:36
Medlem
Tervulls avatar
Ett tips till alla som skall sluta med sia glass och vill få med sig andra. Det kommer för det flesta inte funka att ta upp detta med rasblandningen då de flesta är äckligt pk. Jag kommer säga till alla på jobbet och även min släkt och vänner att sia glass innehåller Bovear. Kommer förklara för folk att det är rent djurplågeri och att det är stor risk att det är cancerframkallande för djur och människa. Sånt gör folk upprörda och även om de kanske inte bojkottar glassen varje gång så sår det ett frö hos folk.
Citera
2025-04-25, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag vill att bolagen och reklambyråerna svarar på den direkta frågan varför vi inte lika ofta ser vita blonda män med svarta och/eller slöjbärande kvinnor. Varför inte en vit blond man med ett burkatält?

Varför_inte_?

Av vilken anledning hade det gjort dig gladare?
Citera
2025-04-25, 07:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
VD för Sia vet nog vad han gör. Glass är något man köper när man är glad och livsnjutare. Jag tror inte att en inskränkt rasistisk incel, eller gammal gubbe som inte är i takt med tiden, är deras största konsumenter eller målgrupp.... om man säger så.

Go Sia, och fuck you gamla stofiler. "Bojkotta" på ni så mycket ni vill
Citera
2025-04-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
VD för Sia vet nog vad han gör. Glass är något man köper när man är glad och livsnjutare. Jag tror inte att en inskränkt rasistisk incel, eller gammal gubbe som inte är i takt med tiden, är deras största konsumenter eller målgrupp.... om man säger så.

Go Sia, och fuck you gamla stofiler. "Bojkotta" på ni så mycket ni vill

De flesta som jag pratat med stör sig mest på fenomenet som många har beskrivit här på forumet. Att det 9/10 gånger är svart man med blond vit kvinna. Aldrig tvärtom. Bemöt det istället för att förolämpa.
Citera
2025-04-25, 07:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Om man ser en bild på en svart man och en blond kvinna med barn och direkt tänker ‘rasblandning’ – då kanske det finns ännu större behov av att normalisera den typen av familjebildning. Hat på grund av hudfärg borde ha sorterats bort redan i sandlådan.

Själv väntar jag på att få se reklam med svensk man och slöjbärande kvinna. Hur tror ni det skulle mottas ute i vårt nya samhälle?
Citera
2025-04-25, 07:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
I den bästa av världar är det bra att företag och andra som syns hjälper till att sprida infallsvinklar som man tänker gynnar människan. I det här fallet är det kanske inte så. Om man utgår från att det tamejtusan är bra att visa rasblandning och att det är positivt så är det inget fel med att pådyvla människor det. Nu är det dock inte så svartvitt ens i den här pekoralen till samhälle vi lever i.

Tror inte det finns något tvång men de hoppas väl profitera på sina "inkluderande" bilder.

Jag ser inget fel i ett stickprov att Sia har ett blandat par i sin reklam, men när det tycks vara systematiskt för företag att göra så så kanske vi har ett problem, det är väl det folk reagerar på. Tror få människor istället vill se att det systematiskt är endast blonda blåögda människor i reklamer m.m (För att överdriva lite)

Problemet är att företag ska vara så pk. De som bryr sig mest om raser och utseende är alltid pk-ister. De ser problem som inte finns och försöker åtgärda dem på liknande sätt.

Sen är de inte konsekventa. Är invandrare överrepresenterade i brott så får man absolut inte informera om det men om några lyckat med något så ska det målas upp som att de är superduktiga. Invandrare lyckas bättre i skolan, invandrare jobbar mest osv. Liknande artiklar dyker upp lite då och då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in