Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Håller med, tio minuter tar den sträckan inte ens i vanlig hastighet. Kan det ha att göra med spårvagnsbygget och avstängningar i samband med valborg? Åtminstone i området kring Kåbo och Rosendal hindrar bygget blåljuspersonalens framfart.
Från polisstationen åker de vanligtvis antingen Luthagsesplanaden/Råbyvägen–Väderkvarnsgatan–Hjalmar Brantingsgatan, eller Kungsgatan–Vaksalagatan–Hjalmar Brantingsgatan. Det första alternativet har varit avstängt och tillkrånglat i flera månader pga. vägarbeten. Det andra alternativet är högtrafikerat i rusningstrafik, och kan vara trögt att ta sig fram på.
Jag är rätt säker på att de åkte Luthagsesplanaden/Råbyvägen och sedan svängde av på Torkelsgatan, istället för att svänga av vid Väderkvarnsgatan tidigare. Såg och hörde en hel hög blåljus köra den vägen vid ungefär rätt tid (det är dock mycket blåljus på Råbyvägen för det mesta, men jag ser Råbyvägen och korsningen med Torkelsgatan från min bostad). Sträckan tar 7 minuter att köra vid normal trafik. Det är dock dåligt med utrymme för omkörningar (även på Råbyvägen, pga. vägarbeten) och ganska mycket trafik. 10 minuter låter inte absurt.
Edit: Blandade ihop två gator.