2025-04-29, 19:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Gärningsmannen bar solglasögon och mörka kläder. Oslagbart signalement.
Citera
2025-04-29, 19:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Polisen inleder särskild händelse. Kan det vara oskyldiga skjutna?
Citera
2025-04-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag är både pistolskytt och gevärsskytt. Ett pistolskott i armen dödar inte. Du kanske tror GM har träffat dem i huvudet som i ett dataspel.

Lilla vän.. beror det inte på hur långt avstånd man har hur lätt/svårt det är att träffa huvudet? Du som ”skytt” borde väl inse detta om någon? 😂
Senast redigerad av MaltochHumle 2025-04-29 kl. 19:51.
Citera
2025-04-29, 19:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Håller med, tio minuter tar den sträckan inte ens i vanlig hastighet. Kan det ha att göra med spårvagnsbygget och avstängningar i samband med valborg? Åtminstone i området kring Kåbo och Rosendal hindrar bygget blåljuspersonalens framfart.
Från polisstationen åker de vanligtvis antingen Luthagsesplanaden/Råbyvägen–Väderkvarnsgatan–Hjalmar Brantingsgatan, eller Kungsgatan–Vaksalagatan–Hjalmar Brantingsgatan. Det första alternativet har varit avstängt och tillkrånglat i flera månader pga. vägarbeten. Det andra alternativet är högtrafikerat i rusningstrafik, och kan vara trögt att ta sig fram på.

Jag är rätt säker på att de åkte Luthagsesplanaden/Råbyvägen och sedan svängde av på Torkelsgatan, istället för att svänga av vid Väderkvarnsgatan tidigare. Såg och hörde en hel hög blåljus köra den vägen vid ungefär rätt tid (det är dock mycket blåljus på Råbyvägen för det mesta, men jag ser Råbyvägen och korsningen med Torkelsgatan från min bostad). Sträckan tar 7 minuter att köra vid normal trafik. Det är dock dåligt med utrymme för omkörningar (även på Råbyvägen, pga. vägarbeten) och ganska mycket trafik. 10 minuter låter inte absurt.

Edit: Blandade ihop två gator.
Senast redigerad av CharlieR 2025-04-29 kl. 19:59.
Citera
2025-04-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jösses. 6 skott och 5 döda. Vilket hit ratio. Hamas proffs?

Vittnet på SVT hade bara hört 2 skott det är väldigt bra gjort döda 3 (kanske 5) då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Polisen inleder särskild händelse. Kan det vara oskyldiga skjutna?
Absolut inte en omöjlighet sett till hur många som rör i området vid centralstationen nu under valborg.
Citera
Medlem
Krimkolls avatar
Poliser från Stockholm och Enköping har kallats och kommit till Uppsala. Särskild händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Namn på brottsoffren ?

Här kanske någon av brottsoffren finns. Ni som känner till Uppsalas gängkriminella, säger ägarnamnen er något? För det är väl rätt frisörsalong?

https://www.ratsit.se/9697991207-Sha...r_Handelsbolag
Citera
2025-04-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Knappt så han visste vad han gjorde, bara höll in avtryckaren och hoppades träffa nån. Inte en hitman – bara en vilsen unge med död i händerna. Tre kroppar senare står han där och skakar.

Vad vet du om GM?
Citera
2025-04-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
De kan väl ha en egen elskoter?
Självklart. Mitt svar gäller endast hyrelsparkcyklar som personen jag besvarade utgick ifrån.
Citera
2025-04-29, 19:51
Medlem
Sibiriens avatar
Någon med uppfattning om klientelet vid salongen? Är det en etnisk salong där eritreaner betjänar eritreaner, eller finns det ”civila” kunder också?

Kanske svårt att avgöra även om man bor där, om det ligger i en källarlokal.
Citera
2025-04-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Inga anhöriga underrättade enligt polisen.

Märkligt.

Illegala Flyktingar?

De har väl ej kunnat fastställa de avlidnas identitet ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in