2025-04-29, 19:31
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Kan ljuddämpare förklara att få skott hördes?

Vittnen hörde höga smällar vilket talar emot det. Dessutom vittnen som inte var direkt i anslutning till platsen.
Folk förväntar sig nog att det ska låta som i Hollywoodfilmer och registrerar därför inte direkt när de hör riktiga skott brinna av.
Citera
2025-04-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Om de sköt på frisörsalongen så ligger det på källarvåningen med endast en trappa som in-utgång. Dvs de som är därinne blir fångade i en fälla. Utrymmet är relativt litet och trångt. Skytten står vid enda utvägen. Vad jag minns finns inte heller någon dörr in till övriga källarplan där förråd och tvätt ligger
Du menar den alldeles intill Kvaranengallerian?

Man blir ju lite orolig när man hör "Vaksala torg" och "flera döda" eftersom det där finns en skola.
Citera
2025-04-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppen
Kvarngärdet ligger 300m bort.

Hela centrala Uppsala är helt opräglat av brottslighet. Graviterar massor av folk mot Centralen, inte minst studenter, och polisen lyckas mer eller mindre alltid tränga bort öppen langning mm, och även i de fallen de inte lyckas så drunknar buset i stora strömmar av studenter och vanligt folk som rör sig ute. Har inga som helst problem med att skicka barnen kors och tvärs genom centrala Uppsala i princip vilken tid på dygnet som helst.

Det finns några flerbostadshus hyfsat centralt där det kan vara stökigt, men det är ju något annat.

Även utelivet i Uppsala är väldigt lugnt, för mycket omsättning av människor. BJ kan dock ha en lite halvsuspekt aura, men samtidigt blir det ganska stor utspädning där också.

Väldigt tacksam stad på det sättet. Gottsunda centrum blir däremot mer utsatt.
Citera
2025-04-29, 19:33
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Då polisen fortsatt arbetar med att identifiera de avlidna vill polisen vara tydlig med att inga anhöriga är underrättade.

Polisen utreder händelsen som mord.

Really?

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ddrap-uppsala/
Citera
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Trippelmord på ljusa dagen. Sveriges radio sänder direkt.
för typ 2 veckor sedan blev 2 skjutna mitt på dagen i skåne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
10 minuter bör vara omöjligt! Polisen rullar alltid runt i området vid vaksala torg! Polishuset ligger MAX 5 min bort rakväg och troligtvis snabbare om det är mindre trafik
Håller med, tio minuter tar den sträckan inte ens i vanlig hastighet. Kan det ha att göra med spårvagnsbygget och avstängningar i samband med valborg? Åtminstone i området kring Kåbo och Rosendal hindrar bygget blåljuspersonalens framfart.
Citera
2025-04-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Elsparkcykel=gänguppgörelse. Ett vårtecken numera.

Frisörsalong kan väl peka på penningtvätt eller att kunden är BO men vi har fortfarande namnet, dvs Shalom som nu kan peka på hat/terror.
Senast redigerad av Kockumskranen 2025-04-29 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Var det skitsnack om 4 BO?
Citera
Medlem
JustTrollings avatar
Tre döda!

Uppdatering, kl 19:25

Tre personer är bekräftat avlidna efter en skottlossning.

Då polisen fortsatt arbetar med att identifiera de avlidna vill polisen vara tydlig med att inga anhöriga är underrättade.

Polisen utreder händelsen som mord.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ddrap-uppsala/
Citera
2025-04-29, 19:37
Medlem
Någon nämnde skadade var

Knogis från Al Masri släkten?

Skjuta i bil bakom frisör lokalen är Enkelt

Ingen kommer ut och alla är på liten yta
Senast redigerad av STRANDVAGEN15 2025-04-29 kl. 19:43.
Citera
2025-04-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Jag hörde 3 skott."
"Jag hörde 9 skott"

Vittnen är värdelösa. Den som hörde 3 skott är nog en kvinna, det tar tid innan de fattar vad som händer omkring dem.

"Ett vittne till tidningen säger att hen hörde mellan sju och nio skott.

Flera vittnen berättar för Expressen hur de hört flera skott.

– Jag hörde tre skott, säger ett vittne till Expressen."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ade-i-uppsala/

SVT intervjuade just ett manligt svenskt vittne. Han hörde 2 skott.
Citera
2025-04-29, 19:38
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag är både pistolskytt och gevärsskytt. Ett pistolskott i armen dödar inte. Du kanske tror GM har träffat dem i huvudet som i ett dataspel.
I en trång frisersalong är det väl ändå möjligt att skytten träffat skallen på 3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in