2025-04-29, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ammeh
Förhållandevis dyra bostadsrätter mestadels, tror att Rikshem samt Heimstaden äger något kvarter var, annars inte så mycket i hyressvängen där.

Men är väldigt nyfiken på vad tusan detta är, tänkte definitivt inte att det skulle vara där det sköts om jag fått gissa område i stan.

Du tänker att man måste bo på adressen man skjuter ihjäl folk på? Nej, det här blir nog allt vanligare.
Citera
2025-04-29, 19:25
Medlem
bulletproofsouls avatar
Om de sköt på frisörsalongen så ligger det på källarvåningen med endast en trappa som in-utgång. Dvs de som är därinne blir fångade i en fälla. Utrymmet är relativt litet och trångt. Skytten står vid enda utvägen. Vad jag minns finns inte heller någon dörr in till övriga källarplan där förråd och tvätt ligger
Citera
Medlem
lolbertarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Jag hörde 3 skott."
"Jag hörde 9 skott"

Vittnen är värdelösa. Den som hörde 3 skott är nog en kvinna, det tar tid innan de fattar vad som händer omkring dem.

"Ett vittne till tidningen säger att hen hörde mellan sju och nio skott.

Flera vittnen berättar för Expressen hur de hört flera skott.

– Jag hörde tre skott, säger ett vittne till Expressen."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ade-i-uppsala/
3 skott för 3 döda räcker för en skicklig skytt på nära håll
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anafear
Man blir ju mörkrädd över okunnigheten här.
Ett skott med en vanlig 9mm räcker gott och väl för att döda någon, oavsett om denne sitter i en bil eller inte.

Tror folk spelar för mycket orealistiska fps spel och ser för mycket på actionfilmer.
Jag är både pistolskytt och gevärsskytt. Ett pistolskott i armen dödar inte. Du kanske tror GM har träffat dem i huvudet som i ett dataspel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Lite bakgrundsfakta:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...frisorsalongen
Gäller det samma, Shalom?
Citera
Medlem
GrodanKermit1s avatar
"Skottlossningsliknande ljud" pratar man om på SVT's nyheter just nu. Samtidigt som andra medier bekräftar att 3 avlidit.
Kan man tycka att SVT är lite långsamma?
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
3 döda i en och samma skjutning, ganska direkt, ovanligt många, särskilt om det gäller gängbrottslighet
Tre döda på en gång har väl inte hänt sedan skjutningen i Malmö?
Citera
2025-04-29, 19:26
Medlem
Citat:
Förhållandevis dyra bostadsrätter mestadels, tror att Rikshem samt Heimstaden äger något kvarter var, annars inte så mycket i hyressvängen där.

Men är väldigt nyfiken på vad tusan detta är, tänkte definitivt inte att det skulle vara där det sköts om jag fått gissa område i stan.

Kvarngärdet ligger 5 min från brottplatsen och Vaksala torg är ökänt blattehäng.
Citera
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppen
Det är en ful och trist plats och de enda som vistas där är blattegatuköken. Ingen som tar sig dit frivilligt. Men det är centralt och ligger precis emellan problemområden och centrum så allt möjligt drägg passerar där dagligen. Var bara en tidsfråga innan något hände.
Fett tråkigt plats men inte fan är den stökig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Artikel om skjutningen i Daily Mail:

https://mol.im/a/14660715

Läs även läsarkommentarerna. Där råder yttrandefrihet, till skillnad mot här.

"One local told Aftonbladet: 'There was a shot and then I heard screams. Then it took about 10 minutes before the police got there. It must have been on the street from what I could see'."

Kan det verkligen stämma? 10 minuter senare?
Citera
2025-04-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Dom ville väl inte tvätta kriminellas pengar lr betala för skydd?
#detnyasverige

Sorgligt nog kanske så det funkar. Inte tomma hot längre
Citera
2025-04-29, 19:27
Medlem
Citat:

Renodlade hyresrätter är det knapert om i området, men jag skulle ändå säga att det är en del andrahandsuthyrning i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in