2025-04-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Just för att kroppen var övertydlig med att "Tack men nu räcker det".
Känns som ju äldre och erfaren man blir desto lättare är det att lyssna på kroppen och känna igen varningsklockorna tidigt!

Dag 32 - Axlar

Sent kvällspass idag, lite frustrerad över jobbsitiationen som inte är hållbar längre, så med största sannolikhet säger jag upp mig imorgon. Behöver egentligen inte jobba men såklart att det är nice att få in deg, men har så det räcker för närvarande i alla fall!

52 minuter exclusive uppvärmning, 27 sets

lateral raise machine 4 set 12x12x10x10
Reverse fly machine 3 set 10x12x12
Dumbbell shoulder press 4 sets 10x12x8x3
Dumbbell shrugs 3 set 20x30x20
Laying Back fly machine 3 set 10x12x12
incline shoulder press machine 5 set 12x6x5x6x8 (trevligt dropset 3 sista)
Seated forward lean rear lateral machine 4 set x10

Mycket trevliga maskiner idag med, fan vad jag älskar det, men skönast av allt var dumbbell shoulder press som kändes riktigt stabil och härlig. Bra fokus och jag lämnda gymmet med noll irritation. Kykling med macncheese efteråt så nu är jag mätt och glad med och en kopp te på det.

Imorgon går jag ut på krigsstigen och jag är redo!
Citera
2025-04-08, 14:35
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Känns som ju äldre och erfaren man blir desto lättare är det att lyssna på kroppen och känna igen varningsklockorna tidigt!

Dag 32 - Axlar

Sent kvällspass idag, lite frustrerad över jobbsitiationen som inte är hållbar längre, så med största sannolikhet säger jag upp mig imorgon. Behöver egentligen inte jobba men såklart att det är nice att få in deg, men har så det räcker för närvarande i alla fall!

52 minuter exclusive uppvärmning, 27 sets

lateral raise machine 4 set 12x12x10x10
Reverse fly machine 3 set 10x12x12
Dumbbell shoulder press 4 sets 10x12x8x3
Dumbbell shrugs 3 set 20x30x20
Laying Back fly machine 3 set 10x12x12
incline shoulder press machine 5 set 12x6x5x6x8 (trevligt dropset 3 sista)
Seated forward lean rear lateral machine 4 set x10

Mycket trevliga maskiner idag med, fan vad jag älskar det, men skönast av allt var dumbbell shoulder press som kändes riktigt stabil och härlig. Bra fokus och jag lämnda gymmet med noll irritation. Kykling med macncheese efteråt så nu är jag mätt och glad med och en kopp te på det.

Imorgon går jag ut på krigsstigen och jag är redo!

Ja, det ligger nog något i det. Förhoppningsvis agerar man lite smartare genom att bli lite bättre på att lyssna på kroppen.

Vi körde båda axlar i dag.Du verkar ha fått till ett riktigt bra pass (som alltid). Det fick jag också. Skön känsla. Det blir kyckling för mig till middag men byter ut Mac'n'Cheese mot ostgratinerad broccoli. Men ändå rätt lika också på maten i dag - Snacka om synergitoppning!
Citera
2025-04-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ja, det ligger nog något i det. Förhoppningsvis agerar man lite smartare genom att bli lite bättre på att lyssna på kroppen.

Vi körde båda axlar i dag.Du verkar ha fått till ett riktigt bra pass (som alltid). Det fick jag också. Skön känsla. Det blir kyckling för mig till middag men byter ut Mac'n'Cheese mot ostgratinerad broccoli. Men ändå rätt lika också på maten i dag - Snacka om synergitoppning!
Kings move like kings.

Bendag igår som jag inte hann rapportera, så får uppdatera dagens armpass istället.

Riktigt skönt tillstånd ändå i sluttampen av veckan. Ligger bra i fas, mycket kost och just rätt avslappnad till allt. Det sistnämnda är väldigt skönt då jag känner en dramatisk skillnad från bara några dagar sedan.

Bicep och triceps dag - 34
1 timme en 1 minut. snart står tiden still. 30 set

Alternating Bicep curls 4 sets 12x5x5x10 - oj vad biceps börjar spänna direkt!!! Bra pass inc.
Cable triceps pushdown 3 sets x12 - sista två setten fullt magg plus 14kg hantel
Bicep curl machine 6 set 12x10x5x5x10 - sista 3 var drop set. Dagens skönaste
Cable incline tricep extension 6 sets 12x12x9x10x10 - sista 3 var single hand
Testade reverse grip ez bar 2set x10 - kändes inte alls bra, bytte till
EZ bar preacher curl 3 set 12x10x10 - kändes 70% bra
seated tricep dip machine 3 set x10x10x15
dumbbell hammer preacher curls 3 set 10x6x6 - tror det kan vara PB på 2x6 26kg hantel!

Fantastiskt pass. När jag kom hem gjorde jag lax och sallad. Har ökat till 0.75 MK och känner nu av hungern lite bättre, här stannar jag. 0.75 på ligandrolet med, bra styrka och här stannar jag! Känner mig helt enkelt mer balancerad nu.

Hajjade till när jag gick förbi spegeln hemma efter dushen. Okej, nu ser man skillnad, tyngre, mer definnierad men samtidigt trevligt lean! Känns som hela kroppen aktiveras även när man kör tex bara armar eller rygg.
Senast redigerad av HKpenguin1 2025-04-10 kl. 12:05.
Citera
2025-04-10, 12:41
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Kings move like kings.

Bendag igår som jag inte hann rapportera, så får uppdatera dagens armpass istället.

Riktigt skönt tillstånd ändå i sluttampen av veckan. Ligger bra i fas, mycket kost och just rätt avslappnad till allt. Det sistnämnda är väldigt skönt då jag känner en dramatisk skillnad från bara några dagar sedan.

Bicep och triceps dag - 34
1 timme en 1 minut. snart står tiden still. 30 set

Alternating Bicep curls 4 sets 12x5x5x10 - oj vad biceps börjar spänna direkt!!! Bra pass inc.
Cable triceps pushdown 3 sets x12 - sista två setten fullt magg plus 14kg hantel
Bicep curl machine 6 set 12x10x5x5x10 - sista 3 var drop set. Dagens skönaste
Cable incline tricep extension 6 sets 12x12x9x10x10 - sista 3 var single hand
Testade reverse grip ez bar 2set x10 - kändes inte alls bra, bytte till
EZ bar preacher curl 3 set 12x10x10 - kändes 70% bra
seated tricep dip machine 3 set x10x10x15
dumbbell hammer preacher curls 3 set 10x6x6 - tror det kan vara PB på 2x6 26kg hantel!

Fantastiskt pass. När jag kom hem gjorde jag lax och sallad. Har ökat till 0.75 MK och känner nu av hungern lite bättre, här stannar jag. 0.75 på ligandrolet med, bra styrka och här stannar jag! Känner mig helt enkelt mer balancerad nu.

Hajjade till när jag gick förbi spegeln hemma efter dushen. Okej, nu ser man skillnad, tyngre, mer definnierad men samtidigt trevligt lean! Känns som hela kroppen aktiveras även när man kör tex bara armar eller rygg.

Sicket j*vla armpass! När du testade reversed grip EZ-bar, var det för att träna underarmarnas ovansida? 6 reps på 26 kilo i hantel-preacher curls är respekt. Bra jobbat! Jag kände spontant att "det måste jag testa!" men kom på att "nej just det, mina tennisarmbågar får panik bara av tanken på det".

Soft att du hittat nivåerna (0,75 resp 0,75) som är optimala just nu för just dig. Förresten, behövde du beställa kompletterande prepp? För visst misstänkte du att du hade fått risig kvalitet i början av kuren?

Det är så otroligt kul när man börjar se visuell skillnad i speglarna. För man gör det trots att man är så hemmablind. Det betyder att andra, som inte ser en lika ofta, i regel gapar med munnen som guldfiskar när de ser ens nya, förbättrade fysik!
Citera
2025-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Sicket j*vla armpass! När du testade reversed grip EZ-bar , var det för att träna underarmarnas ovansida? 6 reps på 26 kilo i hantel-preacher curls är respekt. Bra jobbat! Jag kände spontant att "det måste jag testa!" men kom på att "nej just det, mina tennisarmbågar får panik bara av tanken på det".

Soft att du hittat nivåerna (0,75 resp 0,75) som är optimala just nu för just dig. Förresten, behövde du beställa kompletterande prepp? För visst misstänkte du att du hade fått risig kvalitet i början av kuren?

Det är så otroligt kul när man börjar se visuell skillnad i speglarna. För man gör det trots att man är så hemmablind. Det betyder att andra, som inte ser en lika ofta, i regel gapar med munnen som guldfiskar när de ser ens nya, förbättrade fysik!

Jag har slängt in reverse grip EZ lite halvfrekvent under något års tid (men första gången i år efter skada). Kanske var 3-4 armpass, det tar lite skönt på underarmarna som sagt och attackerar bicep lite annorlunda. Det är som ett bra ess i skjortärmen att kasta in för att avbryta att allt blir för standard gång in, gång ut. Har så jävla lätt att fläska på kilon i just armarna så måste passa mig hela tiden för att inte lägga in en onödig skada där. Mina senaste preacher curls kändes var på vippen att vara för övermäkigt även om 30kg hade vart förbannat jävla fräckt!

Ja, det var ( är)lite risig kvalite på MK samt Ostarinet, har ökat dos av MK vilket som sagt hjälper och efter att ha lagt till ligandrol för att ge styrka en extra skjuts och det verkar hjälpa perfekt mot ett svagare ostarine.

Lätt att bli riktigt hemmablind, det är nästan det farliga i det hela. Extra tydligt idag när en av mina kvinnliga kollegor ställde sig brevid mig och la huvudet mot min axel och lade samtidgit handen på min överarm och sa "oh, I am really going to miss you the next two weeks"... Man är en jävla köttbit i slutändan.
Senast redigerad av HKpenguin1 2025-04-10 kl. 15:44.
Citera
2025-04-10, 18:41
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Jag har slängt in reverse grip EZ lite halvfrekvent under något års tid (men första gången i år efter skada). Kanske var 3-4 armpass, det tar lite skönt på underarmarna som sagt och attackerar bicep lite annorlunda. Det är som ett bra ess i skjortärmen att kasta in för att avbryta att allt blir för standard gång in, gång ut. Har så jävla lätt att fläska på kilon i just armarna så måste passa mig hela tiden för att inte lägga in en onödig skada där. Mina senaste preacher curls kändes var på vippen att vara för övermäkigt även om 30kg hade vart förbannat jävla fräckt!

Ja, det var ( är)lite risig kvalite på MK samt Ostarinet, har ökat dos av MK vilket som sagt hjälper och efter att ha lagt till ligandrol för att ge styrka en extra skjuts och det verkar hjälpa perfekt mot ett svagare ostarine.

Lätt att bli riktigt hemmablind, det är nästan det farliga i det hela. Extra tydligt idag när en av mina kvinnliga kollegor ställde sig brevid mig och la huvudet mot min axel och lade samtidgit handen på min överarm och sa "oh, I am really going to miss you the next two weeks"... Man är en jävla köttbit i slutändan.

Inte bara en köttbit, du är Pingvinkött, det är fan betyg 5+ på den kombon🐧🥩
Skön bekräftelse, den var du värd efter allt slit bland vikterna!

30 kilo i preacher curls soon to be "they're yours" som Dorian skulle skrika. Jag vet precis vad du menar med att man behöver kasta in lite nytt/nygammalt här och där för att inte fastna i rutin och slentrian. Krävs egentligen rätt lite för att det ska göra stor skillnad.
Citera
2025-04-11, 11:57
Medlem
Citat:
Inte bara en köttbit, du är Pingvinkött, det är fan betyg 5+ på den kombon🐧🥩
Skön bekräftelse, den var du värd efter allt slit bland vikterna!

30 kilo i preacher curls soon to be "they're yours" som Dorian skulle skrika.
Haha, right on! Ja det är riktigt trevlig bekräftelse. Det blir nästan beroendeframkallande!

30kg here we go!!

Shoulders och traps - Dag 35

47 minuter, utan uppvärmning. 25 sets

ville ha ryggen på storgymmet imorgon så fick bli axlar idag - var ett helt okej pass, men kände värk i axlarna i slutet och efteråt så blir perfekt att pausa ett par veckor och låta kroppen återhämta sig!

Standing cable overhead fly 5 set 20x12x10x10x12
Dumbbell shoulder press 4 set 8x8x5x5
dumbbell shrugs 4 set 10x10x10x20
one arm cable lateral raise 5 set 12x10x12x4x5
reverse fly machine 3 set 8x10x20
iso lateral shoulder press machine med fria vikter 4 set 10x12x2x4

Märkte att axlarna var rätt slut, mycket styrka lades på dumbbell shoulder press och one arm cable lat raise. Så istället för att pressa kroppen förbi smärta och rim och rason tackade jag för mig. Semester i två veckor nu! Härligt!
Citera
2025-04-11, 17:05
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha, right on! Ja det är riktigt trevlig bekräftelse. Det blir nästan beroendeframkallande!

30kg here we go!!

Shoulders och traps - Dag 35

47 minuter, utan uppvärmning. 25 sets

ville ha ryggen på storgymmet imorgon så fick bli axlar idag - var ett helt okej pass, men kände värk i axlarna i slutet och efteråt så blir perfekt att pausa ett par veckor och låta kroppen återhämta sig!

Standing cable overhead fly 5 set 20x12x10x10x12
Dumbbell shoulder press 4 set 8x8x5x5
dumbbell shrugs 4 set 10x10x10x20
one arm cable lateral raise 5 set 12x10x12x4x5
reverse fly machine 3 set 8x10x20
iso lateral shoulder press machine med fria vikter 4 set 10x12x2x4

Märkte att axlarna var rätt slut, mycket styrka lades på dumbbell shoulder press och one arm cable lat raise. Så istället för att pressa kroppen förbi smärta och rim och rason tackade jag för mig. Semester i två veckor nu! Härligt!

Vänligen definiera "nästan beroendeframkallande"

Smart att spara ryggen till storgymmet! Skönt pass du fick till med skön mix av övningar. Ha en skön semester kompis!
Citera
2025-04-12, 09:21
Medlem
Citat:
Vänligen definiera "nästan beroendeframkallande"

Smart att spara ryggen till storgymmet! Skönt pass du fick till med skön mix av övningar. Ha en skön semester kompis!
Haha okej, you got me, väldigt beroendeframkallande

Tack vännen.

Dag 36 rygg plus lite biceps

Skriver på mobilen så kommer inte skriva så utförligt. Men sessionen blev runt 50 minuter. Ryggen kändes trött, kroppen känns trött överlag, spanade in historiken och har legat på 6 dagar denna vecka i rad. Inte konstigt att man känner av det...

Låt pulldown
Laying barbell row
Mrs high row med fria vikter
Pull ups
Mts bicep curls
Tricep dip machine
Incline dumbbell row
Preacher dumbbell curl
Dumbbell tricep extension

Skönt pass, men ja, kroppen känner av den senaste veckornas volym så då blir det skönt med lite återhämtning.

Sitter nu på avslappnade bopp and tone och dricker en white negroni. Angenämt.

Lift strong and prosper 🖖
Citera
2025-04-12, 10:24
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha okej, you got me, väldigt beroendeframkallande

Tack vännen.

Dag 36 rygg plus lite biceps

Skriver på mobilen så kommer inte skriva så utförligt. Men sessionen blev runt 50 minuter. Ryggen kändes trött, kroppen känns trött överlag, spanade in historiken och har legat på 6 dagar denna vecka i rad. Inte konstigt att man känner av det...

Låt pulldown
Laying barbell row
Mrs high row med fria vikter
Pull ups
Mts bicep curls
Tricep dip machine
Incline dumbbell row
Preacher dumbbell curl
Dumbbell tricep extension

Skönt pass, men ja, kroppen känner av den senaste veckornas volym så då blir det skönt med lite återhämtning.

Sitter nu på avslappnade bopp and tone och dricker en white negroni. Angenämt.

Lift strong and prosper 🖖

Ett pass med semester-feeling i dubbel bemärkelse - du är såå värd din vita negroni!
Som sagt: Ha en skön semester!
Citera
2025-04-29, 14:18
Medlem
Dag 53 - Något stort är på väg att hända

I am back baby!!
Säger inte mer. Tror jag kan ha hittat något som ni kommer gilla! Har inte låst in allt än men verkar lovande!

Förlåt för sen uppdatering, har kört sen förra veckan (och hade några pass veckan innan med) men kunde inte komma åt att uppdatera.

Idag var det bröst dag, trevligt som fan men berättar hellre om lördagens Arms pass där jag tog 30kgx6 dumbbell preacher curl!

Fuck yes! Det var förbannat jävla coolt.

Kuren fortsätter lite till, om det nu inte blir så att jag kommer hoppa av och sen hoppa på något heeelt annat
Citera
2025-04-29, 16:45
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Dag 53 - Något stort är på väg att hända

I am back baby!!
Säger inte mer. Tror jag kan ha hittat något som ni kommer gilla! Har inte låst in allt än men verkar lovande!

Förlåt för sen uppdatering, har kört sen förra veckan (och hade några pass veckan innan med) men kunde inte komma åt att uppdatera.

Idag var det bröst dag, trevligt som fan men berättar hellre om lördagens Arms pass där jag tog 30kgx6 dumbbell preacher curl!

Fuck yes! Det var förbannat jävla coolt.

Kuren fortsätter lite till, om det nu inte blir så att jag kommer hoppa av och sen hoppa på något heeelt annat

Men hallå Pingu??! Du kan ju inte studsa in och säga A men absolut inte B och sedan avsluta med "...hoppa på något heeeelt annat"!

Berätta nu. Annars får du ingen strömming!

6 x 30 kg??! Jävlars! Grymt, bra jobbat och så klart: Grattis! Mäktigt PB!!
Har du haft bra på semestern? Kan tänka mig att rejält med vila nu gör underverk bland vikterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in